Do zásadní rekonstrukce celého
traťového úseku v létě roku 2010 byla, s výjimkou kolejových konstrukcí
vjezdu
vozovny Motol které byly klasické konstrukce a jejichž kryt tvořila žulová dlažba, celá
tramvajová trať
Motol - Kotlářka zřízena metodou
velkoplošných panelů BKV.
Naši cestu po původní podobě tramvajové trati začneme ve středu Plzeňské ulice v místech, kde jsme zakončili první etapu,
tedy bezprostředně za světelnou křižovatkou s nájezdovou rampou mimoúrovňové křižovatky s Kukulovou ulicí, za prostorem zastávek Motol a
vjezdovým trojúhelníkem do areálu vozovny Motol. Odbočení je možné
prostřednictvím radiově ovládaných výhybek s pružnými
jazyky od Sídliště Řepy s ev.č.568 a od Anděla s ev.č.569.
Tramvajová trať po překonání kolejových konstrukcí pokračuje středem Plzeňské ulice ve velkoplošných panelech BKV,
překonáme kolejovou spojku u vozovny Motol, vybavenou čepovými výhybkami, sloužící před lety k obracení postavení vozů KT8D5 deponovaných v
motolské vozovně, využívala se také při přepravě nesprávně otočených vozů T6A5
z výrobního závodu ČKD na Zličíně. Tramvajová trať se mírně vychyluje, aby vznik prostor pro zřízení ostrůvků zastávky Vozovna Motol. Jsou celkem tři,
dva nácestné, třetí určený pouze jako nástupní se skrývá až za sjezdovou výhybkou výjezdového trojúhelníku z areálu vozovny Motol. Tramvajová trať se pozvolna
ve velkoplošných panelech BKV vrací o něco více vpravo a přímým úsekem míří k zastávkám Hotel Golf, jejichž
ostrůvky jsou umístěny vstřícně proti sobě. Již od zastávek tramvajová trať klesá v přímém úseku až ke křižovatce s odbočku Zahradníčkovy ulice, za níž
klesání ustává a trať se stáčí táhlým levým obloukem a překonává Motolský potok, který se pod Plzeňskou ulicí skrývá v propustku tvořeném
betonovými trubkami. V levém oblouku pokračuje tramvajová trať až k vyústění ulice Nad Hliníkem, za níž se opět napřimuje a následuje
prostor zastávek Poštovka. Za nimi tramvajová trať začne opět klesat v přímém úseku, míjí měnírnu Košíře,
následně klesání pokračuje v táhlém pravém oblouku až ke světelné křižovatce s ulicí Pod Kotlářkou. Před ní se napřimuje a za ní se připojuje výjezdová kolej
smyčky Kotlářka, kde naši cestu po tramvajové trati zakončíme. Kdo však má zájem, může
po původní podobě tratě pokračovat dále...
Zastávky umístěné na popisované trati:
Vozovna Motol - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Vozovna Motol; Hotel Golf na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 30 metrů před výjezdem z vozovny Motol, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Vozovna Motol - občasná nástupní zastávka pro vlaky vyjíždějící z vozovny Motol ve směru k zastávce Hotel Golf na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 70 metrů za výjezdem z vozovny Motol, nástupiště pro jeden vlak 2xT
Vozovna Motol - nácestná zastávka a občasná nástupní zastávka pro vlaky vyjíždějící z vozovny Motol, respektive výstupní pro vlaky zatahující, ve směru k zastávce Motol na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 94 metrů za výjezdem z vozovny Motol, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Hotel Golf - nácestná zastávka ve směru k zastávce Poštovka na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, v úrovni vyústění ulice V přelomu, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Hotel Golf - nácestná zastávka ve směru k zastávce Vozovna Motol na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, v úrovni vyústění ulice V přelomu, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Poštovka - nácestná zastávka ve směru k zastávce Kotlářka na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 70 metrů za křižovatkou s ulicí Nad Hliníkem, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Poštovka - nácestná zastávka ve směru k zastávce Hotel Golf na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 6 metrů před křižovatkou s ulicí Nad Hliníkem, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Fotocesta po trati Motol - Kotlářka |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|