Do zásadní rekonstrukce celého
traťového úseku v létě roku 2010 byla, s výjimkou kolejových konstrukcí
vjezdu
vozovny Motol které byly klasické konstrukce a jejichž kryt tvořila žulová dlažba, celá
tramvajová trať
Sídliště Řepy - Motol zřízena metodou
velkoplošných panelů BKV.
Naši cestu po tramvajové trati zahájíme v Makovského ulici, u sjezdové výhybky ze smyčky Sídliště Řepy,
umístěné u železničního nádraží Praha - Zličín. Trať zde vede ve velkoplošných panelech BKV středem
vozovky na zvýšeném tělese, v prostoru křižovatky s Galandovou ulicí se stáčí pravým obloukem a ve středu Makovského ulice pokračuje
k prostoru zastávky Blatiny. V zastávce do centra je umístěno, s ohledem na následující výrazné klesání k zastávce Slánská,
bezpečnostní zastavovací místo.
Za zastávkou pokračuje trať středem ulice až ke křižovatce s Bazovského ulicí, zde se stočí pravotočivým obloukem a souběžně s výše
umístěnou Socháňovou ulicí značně klesá v přímém úseku až ke křižovatce s ulicí Drahoňovského, v níž se stáčí v levotočivém oblouku
a po napřímení míří do prostoru zastávek Slánská, které jsou zřízeny ve výrazném sklonu, čehož důkazem je
schodovitá stavebnice zastávkového přístřešku. V přímém úseku trať klesá ve středu Makovského ulice pod mostem, který mimoúrovňově převádí
Slánskou ulici. Po pravé straně můžeme zahlédnout objekt tramvajové měnírny Řepy, okolo níž se trať stáčí
v pravém oblouku a zmírňujícím se klesání až za křižovatku s ulicí Skuteckého, kde se napřímí
a v mírnějším klesání nás přivede až ke světelně řízené křižovatce s Plzeňskou ulicí, do jejíhož středu se na zvýšené těleso dostává
levým obloukem. V táhlém mírném levém oblouku míří do zastávky Hlušičkova v jejímž prostoru se napřimuje a po
jejím opuštění se v táhlém pravém oblouku vydává na klesání k motolskému krematoriu. Zhruba na úrovni ulice 5. máje se opět napřimuje,
ale ne na dlouho, neboť již brzy se proplétá levým obloukem. Po napřímení následují zastávky Krematorium Motol,
za nimiž trať pokračuje v krkolomných obloukových výkonech klesání v pravém a následně levém oblouku. U Hotelu Starý pivovar se napřímí,
aby na úrovni ulice Za opravnou se v táhlém pravém oblouku napojila na místo, kde do roku 1974 obracely dvounápravové tramvaje na kolejovém
přejezdu. V následujícím přímém úseku na zvýšeném tělese ve středu Plzeňské ulice překoná světelně řízené křižovatky s nájezdovými rampami
Kukulovy ulice, která trať překonává mostním nadjezdem a vjíždí do prostoru zastávek Motol. Za nimi, u světelně řízeného
vjezdu do vozovny Motol, naši cestu po této části tratě,
chcete-li pokračovat v původní podobě tratě, jen, prosím, račte zde...
Zastávky umístěné na popisované trati:
Blatiny - nácestná zastávka ve směru k zastávce Slánská na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Makovského, 200 metrů za křižovatkou s ulicí Galandova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Blatiny - nácestná zastávka ve směru k zastávce Sídliště Řepy na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Makovského, 140 metrů před křižovatkou s ulicí Galandova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Slánská - nácestná zastávka ve směru k zastávce Hlušičkova na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Makovského, 96 metrů za křižovatkou s ulicí Drahoňovského, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Slánská - nácestná zastávka ve směru k zastávce Blatiny na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Makovského, 32 metrů před křižovatkou s ulicí Drahoňovského, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Hlušičkova - nácestná zastávka ve směru k zastávce Krematorium Motol na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 104 metrů za křižovatkou s ulicí Hlušičkova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Hlušičkova - nácestná zastávka ve směru k zastávce Slánská na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 40 metrů před křižovatkou s ulicí Hlušičkova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Krematorium Motol - nácestná zastávka ve směru k zastávce Motol na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 104 metrů za vjezdem do krematoria, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Krematorium Motol - nácestná zastávka ve směru k zastávce Hlušičkova na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 40 metrů před vjezdem do krematoria, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Motol - nácestná a výstupní zastávka pro vlaky jedoucí do vozovny Motol ve směru k zastávce Vozovna Motol na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 72 metrů za křižovatkou se sjezdovou rampou z ulice Bucharova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Motol - nácestná zastávka ve směru k zastávce Krematorium Motol na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 8 metrů před křižovatkou s nájezdovou rampou na Kukulovu ulici, nástupiště pro dva vlaky 2xT
Fotocesta po trati Sídliště Řepy - Motol |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|