|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KT8D5
Snad žádné tramvajové vozidlo v síti Dopravního podniku Praha
neprovázely tak důkladné zkoušky průchodností sítí Elektrických drah, jako vůz KT8D5, jehož prototyp pražské
ulice spatřily v roce 1985.
Samozřejmě se později při mimořádných výlukách a tím způsobených odklonech dopravy sice zjistilo, že po rekonstrukci nejhorších míst a při respektování běžných opatření v bezpečnosti provozu může vůz KT8D5 zajíždět prakticky kamkoliv. Nepříliš příznivě se k novým tramvajím postavila vždy konzervativní pražská veřejnost, která kritizovala užší dveře u čel vozů, nedostatečné větrání v letních měsících a uspořádání interiéru. Zkušenosti z prvních let provozu těchto vozidel a reálně existující potřeba obnovovat vozový park dovedla Dopravní podnik Praha k úmyslu pořizovat vedle vozů KT8D5 i vozy KT8C5 s lepšími profilovými parametry a jednosměrné vozy KT8A5. K jejich nákupu však již nedošlo a v roce 1990 byly ze strany Dopravního podniku Praha vozy KT8D5 včetně všech modifikací odmítnuty, přestože se původně předpokládalo dodání asi 200 vozů. Jejich konstrukce umožňovala využití i pro předměstské a meziměstské dráhy bez smyček. Mohly být dodávány i ve verzi bez schodů, k čemuž došlo až u vozů pro filipínské hlavní město Manilu. Vůz KT8D5 je tříčlánkový obousměrný vůz s tyristorovou regulací TV3. Karoserie je složená ze tří článků (A, B a C), které se od sebe navzájem liší a nejsou zaměnitelné. Články spojují klouby, které spočívají na kolébce středních podvozků, mezera mezi články je zakryta měchem a v interiéru gumovými zástěnami. Stanoviště řidiče je na obou koncích vozu (články A a B). Velmi netradičně jsou v pražských podmínkách řešeny orientace - střešní s číslem linky jako převíjecí, čelní s názvem konečné zastávky pak listová. Vůz ev.č.9030 byl vybaven maticovými transparenty BUSE. Všechny vozy jsou jako první v Praze vybaveny také digitálním hlásičem APEX nového typu (dalšími následovníky jsou vozy T3R.P).
Fotografie: © Pražské tramvaje
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |