|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
T3R.P
Když byla v roce 1997 ukončena dodávka 150-ti kusů vozů T6A5,
objevily se v Dopravním podniku hl.m. Prahy velkorysé pohledy na nákup
nových vozů. Budou prý již jenom nízkopodlažní a v úvahu připadala obnova vozového parku vozy RT6N1.
V roce 2001 byly v šumperské společnosti Pars Nova zahájeny sériové modernizace na typ T3R.P (P v názvu typu neznamená ani Praha, ani Pars, ani Přestavba - jak se mnozí domnívají, ale Progress podle použité výzbroje) v kooperaci při některých činnostech se samotným Dopravním podnikem Praha. Protože se modernizace vozů provádí na dobu minimálně 16 let, je nezbytné aby náklady na provoz byly co nejnižší. Kromě skříně vozu je tedy modernizována trakční výzbroj. Klasická odporová výzbroj se zrychlovačem je nahrazena moderní bezkontaktní IGBT výzbrojí TV-PROGRESS firmy Alstom. Velmi důležitým prvkem vozu je podvozek. Většina jeho komponentů je poplatná době vzniku a je tedy značně zastaralá. Proto je nyní ve zkušebním provozu 6 podvozků s upravenými převodovkami. Vozy T3R.P mají netradičně řešený systém pískovačů: elektrické před první a třetí nápravou vlevo, mechanický před první nápravou vpravo. Pohon dveří od firmy BAHOZA zkoušený na voze ev. č. 8089 prokázal schopnost splnění požadavků na citlivost proti sevření, tuhost a programovatelnost a proto byl použit také do vozů T3R.P. V interiéru jsou původní laminátová sedadla nahrazena novými, polstrovanými sedáky firmy FAINSA (známými již z vozů T6A5) zavěšenými do bočnice vozu. Tato změna vyvolala i jiné řešení topení ve voze, které je umístěno v bočnici jako u vozů T6A5. Cestujícím slouží informační systém firmy APEX, optický od firmy BUSE. Na stanovišti řidiče však byly provedeny pouze opravy, jinak zůstalo v původním provedení... První tramvaj ev. č. 8211 byla veřejnosti představena na 42. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně 2000, v pražských podmínkách se představila 14. října 2000 ve vozovně Pankrác při Dni otevřených dveří. Šumperské společnost Pars Nova svůj podíl na modernizacích tramvají ukončila vozem s ev.č.8245. Evidenční čísla 8246-8300 zůstávají pro tuto řadu neobsazena a od ev.č. 8301 již vozy modernizuje vlastními silami přímo pražský Dopravní podnik ve svých Ústředních dílnách v Hostivaři.
Fotografie: © Pražské tramvaje
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |