|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zkušební provoz tratě Balabenka-Nádraží Vysočany
Z důvodu rekonstrukce Sokolovské ulice, včetně původní podoby tramvajové tratě
tvořené velkoplošnými panely BKV v úseku mezi
křižovatkou Balabenka a
smyčkou Vysočanská došlo od 1. června 2005 k přerušení provozu na trati.
Vzhledem k použití klasické konstrukce koleje na rekonstruované trati, bylo vhodné provést tzv. třetí podbití tramvajové tratě (sloužící ke konečnému geometrickému vyrovnání polohy koleje) až po určitém provozním zatížení tramvajové tratě běžným provozem. Protože však tuto rekonstruovanou tramvajovou trať chtěly orgány města představit občanům jak ze škatulky již při slavnostním otevření včetně travnatého zákrytu, musel se pro zatížení tratě zvolit ověřovací zatěžovací provoz bez cestujících, podobně jako v případě tramvajové tratě v Českomoravské ulici.
Vyjíždějící a zatahující vlaky do vozovny Hloubětín, mimo linek č. 3, 52 a 55 proto měly změněnu výjezdovou a zatahovací trasu a byly obousměrně vedeny v trase vozovna Hloubětín - Nádraží Vysočany - U Balabenky. Vozy byly označeny čelní orientací SLUŽEBNÍ JÍZDA. Při vyjíždění z vozovny měly stanovenu jako nástupní zastávku pro cestující dočasnou zastávku U Balabenky ve stejnojmenné ulici , kde řidič změnil čelní orientaci na konečnou zastávku, do které měl určenu výjezdovou trasu. Při zatahování do vozovny měly tyto linky stanovenu jako výstupní zastávku Balabenku. Vozy byly při zatahování mezi konečnou zastávkou a výstupní zastávkou Balabenka označeny čelní orientací BALABENKA a přes boční orientace stříškou Vůz jede do zastávky Balabenka. Tyto orientace nebyly v klasickém provedení zeleného písma na bílém podkladě, ale v podobě černého písma na bílém podkladě. Protože by však manipulační provoz jen v podobě vyjíždějících a zatahujících vlaků nezaručoval dostatečné vytížení tratě, byly v trase obratiště Vysočanská - Nádraží Vysočany - Balabenka - Ocelářská - obratiště Harfa, vypravovány čtyři vlaky KT8D5, označované jako 11. - 14. pořadí linky 72. Pro dodržení bezpečnostních přestávek a přestávek na oddech a jídlo se vlaky odstavovaly v obratišti Harfa. Rozsah provozu vozů byl každý den stanoven na 6:44 - 17:30 hodin. Po ukončení zkušebního provozu došlo k poslednímu podbití a zakrytí otevřené svršku dlažbou a trávníkem. Zrekonstruovaná trať byla zprovozněna 30. září 2005.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |