|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zkušební provoz tratě Nádraží Libeň - Balabenka
Zcela neuspokojivý stav tramvajové tratě v Českomoravské ulici,
zejména v úseku zastávek Mostárna - Balabenka, stál na počátku rozhodnutí městských orgánů o kompletní rekonstrukci Českomoravské ulice.
Ideálním impulzem pro kompletní rekonstrukci Českomoravské ulice, její rozšíření a přeložku tramvajové tratě se stala výstavba víceúčelové sportovní haly Sazka arena pro mistrovství světa v ledním hokeji v roce 2004. Tramvajový provoz na trati byl přerušen 15. března 2003, kdy vypukla kompletní rekonstrukce celé Českomoravské ulice. Vzhledem k použití klasické konstrukce koleje na rekonstruované trati, bylo vhodné provést tzv. třetí podbití tramvajové tratě (sloužící ke konečnému geometrickému vyrovnání polohy koleje) až po určitém provozním zatížení tramvajové tratě běžným provozem. Protože však tuto rekonstruovanou tramvajovou trať chtěly orgány města představit občanům jak ze škatulky již při slavnostním otevření včetně travnatého zákrytu, musel se pro zatížení tratě zvolit zcela unikátní postup - ověřovací zatěžovací provoz bez cestujících. Od 1. listopadu 2003 do 26. listopadu 2003 tak došlo ke zprovoznění čerstvě zrekonstruovaného úseku Nádraží Libeň - Balabenka pro manipulační provoz tramvají. Během něj byla v celém úseku omezena rychlost tramvají na 40 km/h a s ohledem na skutečnost, že tramvaje projížděly staveništěm, nebyly v provozu ani zastávky, protože fyzicky ještě ani neexistovaly. Vyjíždějící a zatahující vlaky do vozovny Hloubětín, mimo linek č. 8, 19, 52 a 54 proto měly změněnu výjezdovou a zatahovací trasu a byly obousměrně vedeny v trase vozovna Hloubětín - Harfa - Palmovka (v ulici Na Žertvách z centra). Vozy byly označeny čelní orientací SLUŽEBNÍ JÍZDA. Při vyjíždění z vozovny měly stanovenu jako nástupní zastávku pro cestující Palmovku (v ulici Na Žertvách do centra), kde řidič změnil čelní orientaci na konečnou zastávku, do které měl určenu výjezdovou trasu. Při zatahování do vozovny měly tyto linky stanovenu jako výstupní zastávku Palmovku (v ulici Na Žertvách z centra). Vozy byly při zatahování mezi konečnou zastávkou a výstupní zastávkou Palmovka označeny čelní orientací PALMOVKA a přes boční orientace stříškou Vůz jede do zastávky Palmovka. Tyto orientace nebyly v klasickém provedení zeleného písma na bílém podkladě, ale v podobě černého písma na bílém podkladě. Protože by však manipulační provoz jen v podobě vyjíždějících a zatahujících vlaků nezaručoval dostatečné vytížení tratě, byly v trase obratiště Harfa - Balabenka - Palmovka v Sokolovské ulici - Palmovka v ulici Na Žertvách - Balabenka - Harfa, vypravovány dva vlaky KT8D5, označované jako 51. a 52. pořadí linky 77, zatížené balastem, nahrazujícím zatížení cestujícími. Pro dodržení bezpečnostních přestávek a přestávek na oddech a jídlo se vlaky odstavovaly v manipulační zastávce Palmovka na Sokolovské ulici, v protisměru ukončení linky 12. Každý den museli řidiči těchto vlaků odjezdit minimálně 12 kol ve stanovené trase. Po ukončení zkušebního provozu došlo k poslednímu podbití a zakrytí otevřené svršku dlažbou a trávníkem. Zrekonstruovaná trať byla zprovozněna 27. března 2004.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |