Nejrozsáhlejší rekonstrukce tramvajové tratě v roce 2005 odstartovala 1. června.
Během rekonstrukce Sokolovské ulice došlo k úpravě tramvajové tratě v části křižovatky
Balabenka od Nádraží Vysočany a dále celého
traťového úseku Sokolovské ulice od křižovatky
Balabenka za křižovatku s ulicí Na břehu.
V koordinaci s tramvajovou výlukou na Sokolovské ulici byla provedena oprava
velkoplošných panelů BKV za výše zmíněným úsekem a dále na přejezdu na
náměstí OSN. Rekonstrukce trakčního trolejového vedení proběhla plánována v úseku od Balabenky po Špitálskou ulici.
Polohové řešení zbylé (doposud nerekonstruované) části křižovatky Balabenka
od Nádraží Vysočany vycházelo ze snahy zlepšit směrové řešení křižovatky. Oproti stávajícímu uspořádání došlo
k narovnání hlavních kolejí a vypuštění protisměrných oblouků mezi výhybkami ve směru od Palmovky k náměstí OSN.
Konstrukce tramvajové trati v rozsahu úpravy křižovatky Balabenka
je na dřevěných pražcích (případně současných panelech VÚIS) s povrchem z velké dlažby.
Konstrukce tramvajové tratě na Sokolovské ulici k mostu přes Rokytku
je se stojinovou žlábkovou kolejnicí na železobetonových pražcích se
zatravněným krytem (obdoba rekonstrukce
Českomoravské ulice).
V maximální možné míře byly použity antivibrační a tlumící prvky pro svršek tramvajové tratě. Na
mostním objektu přes Rokytku proběhla sanace, pro konstrukci
svršku tramvajové tratě zde byly použity velkoplošné panely BKV.
Spolu s rekonstrukcí tramvajové tratě došlo k obměně inženýrských sítí, vozovek a chodníků.
Křižovatka Balabenka a úsek Balabenka - Nádraží Vysočany .:::. 16. června 2005
Zdroj: Technická dokumentace firmy METROPROJEKT Praha a. s. a Dopravní podnik hl.m.Prahy, a.s.