Do
rekonstrukce většiny
traťového úseku
v létě roku 2011 byla trať zřízena metodou
velkoplošných panelů BKV. Výjimku tvořil
úsek od zastávky Karlovy lázně po Křížovnické náměstí, který byl značně poškozen povodněmi a v roce 2002 se dočkal rekonstrukce
na klasický svršek s asfaltovým zákrytem, který pouze v prostoru přechodu přes Křížovnické náměstí u Karlova mostu nahrazuje žulová
dlažba.
Naši cestu po původní podobě tramvajové trati tvořené ve většině úseku
velkoplošnými panely BKV začneme u křižovatky na níž shlížejí z významné budovy dvě
trojspřeží Trig. Ano, začneme ji na křižovatce nesoucí po této budově jméno Národní divadlo.
Tramvajová trať se za křižovatkou stočí v pravém oblouku, napřímí a míří k zastávce Národní divadlo, která
je zřízena pouze v tomto směru. Trať po opuštění zastávky překročí tunel pod Smetanovým nábřežím mezi náplavkou a bezejmennou komunikací
z Divadelní ulice a v přímém úseku pod dohledem majestátných Hradčan, panoramatu, který zachytily již milióny fotografií pokračuje
k vyústění Divadelní ulice. Tramvaje jsou zde odsunuty na vedlejší komunikaci a dávají přednost šňůře automobilů, valící se na nábřeží.
Následně se tramvajová trať stáčí táhlým pravým obloukem, přechází do klasické konstrukce kolejového svršku a v protisměru míjíme jednosměrnou
zastávku Karlovy lázně zřízenou u Novotného lávky se sochou Bedřicha Smetany. Zde se tramvajová trať u vyústění
ulice Karolíny Světlé napřímí a zamíří do úzké soutěsky, kdy dvě koleje zabírají u Karlových lázní celou šířku komunikace.
Obě koleje projdou změnou osové vzdálenosti a domovními průjezdy podchází, každá vlastním průjezdem, domy před Křížovnickým náměstím,
v těsném sousedství Karlova mostu. Za průjezdy se koleje, jejichž kryt tvoří v tomto místě velká žulová dlažba opět sblíží do standardní
osové vzdálenosti. Mezi Klementinem a Křížovnickým klášterem se tramvajová trať, přecházející opět do konstrukce
velkoplošných panelů BKV prodírá dalším úzkým hrdlem. Poté se ulice rozšiřuje, míjí křižovatky
s Platnéřskou a Veleslavínovou ulicí. Za ní se protioblouky v kombinaci levý a pravý stáčí do prostoru zastávek Staroměstská,
které se svojí šířkou aspirují na titul nejužší zastávky v kombinaci s množstvím cestujících. Následuje náměstí Jana Palacha s
kolejovou křižovatkou Staroměstská, umožňující odbočení tramvajové tratě
na Mánesův most. Zde naši cestu ukončíme.
Zastávky umístěné na popisované trati:
Národní divadlo - nácestná zastávka ve směru k zastávce Staroměstská ve středu Smetanova nábřeží, 105 metrů za křižovatkou s ulicí Národní, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
Karlovy lázně - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Národní divadlo ve středu Smetanova nábřeží, 42 metrů za křižovatkou s ulicí Karolíny Světlé, nástup z chodníku pro dva vlaky 2xT
Staroměstská - nácestná zastávka ve směru k zastávce Karlovy lázně, ve středu ulice Křížovnická, 38 metrů před křižovatkou s ulicí Veleslavínova, nástupní ostrůvek pro jeden vlak 2xT
Staroměstská - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Malostranské náměstí, Malostranská, respektive Právnická fakulta ve středu ulice Křížovnická, 14 metrů před křižovatkou s ulicí Kaprova, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
Fotocesta po trati Národní divadlo - Čechův most |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|