|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekonstrukce tramvajových tratí v úseku
|
Dopravní opatření v I. etapě (2.5.-2.7.2011):
Dopravní opatření ve II. etapě (3.7.-31.8.2011):
Dopravní opatření ve III. etapě (1.9.-prosinec 2011): |
Až na opravu krytu se rekonstrukce vyhnula krátkému úseku trati u Karlových lázní, který byl zbudován po povodních v roce 2002. Průběh stavebních prací u zastávek Staroměstská nebyl vůbec jednoduchý, jelikož musel být zachováván jednosměrný provoz automobilů po nábřeží. Zejména problematický byl návoz kolejnic do stavební jámy, kdy návěsy musely do úseku nacouvávat z křižovatky Staroměstská.
Vrchní stavba Dopravního pondiku si na místo odskočila z výluky tramvajové trati do Modřan, aby v krátké týdenní epizodě od 15. do 23. července vyměnila přiléhající část rozvětvení křižovatky Staroměstská, včetně oblouků směřujících na Mánesův most. Nově jsou zde umístěny blokové výměny s pružnými jazyky a radiovým ovládáním.
Postupující stavební práce si vynutily kompletní uzavírku Křížovnické ulice v obou směrech v termínu od 11. do 31.srpna 2011. To proběhla oprava posledního úseku podél budovy Klementina.
V rámci rekonstrukce došlo k úpravám a bezbariérovému zpřístupnění zastávek Staroměstská a Národní divadlo a k osazení elektronických integrovaných zastávkových označníků ZIO X5 tzv. „mastodontů“ do obou zastávek.
Součástí modernizace traťového úseku byla snaha o zlepšení preference tramvají na signalizaci Národní divadlo. Nově je dvě stě metrů před křižovatkou umístěn rádiový přijímač, který slouží k detekci tramvaje před semaforem. Oproti klasickému trolejovému kontaktu je přijímač schopen vyhodnotit směr jízdy v křižovatce a zařadit tak příslušnou fázi, aby byl zajištěn bezproblémový průjezd.
Provoz k Národnímu divadlu byl obnoven 1. září 2011, zbytek stavby bude dokončen zřejmě v prosinci 2011, v závislosti na průběhu náročné rekonstrukce technologických tunelů Národního divadla.
Projekt tramvajové tratě o celkové délce cca 900 metrů vytvořil Metroprojekt Praha a.s.. Zhotovitelem díla v celkové hodnotě 95 mil.Kč byla společnost EUROVIA CS, a.s..
Rekonstrukce úseku Národní divadlo-Staroměstská .:::. 8. července 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 8. července 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Národní divadlo-Staroměstská .:::. 16. července 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 16. července 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Národní divadlo-Staroměstská .:::. 24. července 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 24. července 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Mánes-Národní divadlo .:::. 24. července 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 24. července 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Národní divadlo-Staroměstská .:::. 29. července 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 29. července 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Mánes-Národní divadlo .:::. 29. července 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 29. července 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Národní divadlo-Staroměstská .:::. 13. srpna 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 13. srpna 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Mánes-Národní divadlo .:::. 13. srpna 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 13. srpna 2011 |