Během prázdninového provozu probíhají každoročně rozsáhlé rekonstrukce významných kolejových
konstrukcí, jelikož letní měsíce se sníženým vypravením a poptávkou po dopravě z řad cestujících
k tomu přímo vybízí. Nejinak tomu bylo i v roce 2007, kdy probíhala rekonstrukce části obratiště
Vápenka a vjezdu do vozovny
Žižkov.
Rekonstrukce obratiště Vápenka a vjezdu do vozovny
Žižkov navazuje na v loňském roce
rekonstruovanou část obratiště, jenž byla součástí
stavby Koněvova - Vápenka a přilehlé křižovatky Ohrada.
V roce 2006 byla provedena rekonstrukce obratiště Vápenka zahrnující úpravy na Koněvově ulici v rozsahu
ulic Na Vápence - Loudova (prostor podél zastávky Vápenka do centra), rekonstrukce části obratiště v ulici
Loudova (zde byla akce koordinována s rekonstrukci vodovodu společnosti Pražské vodovody a kanalizace,
a. s.) a křižovatkové konstrukce Vápenka, včetně manipulační
tratě v ulici Na Vápence až ke vjezdovému trojúhelníku vozovny Žižkov.
Nepříliš šťastné rozhodnutí rekonstruovat obratiště Vápenka
a manipulační trať ve dvou etapách donutilo v loňském roce stavbaře provizorně napojit pravý oblouk
smyčky z Loudovy do Biskupcovy ulice, na původní traťové koleje, aby jej v roce 2007 opět vybourávali.
Zejména do očí bijící bylo dočasné napojení vjezdových kolejí vozovny Žižkov
v kompletně nově rekonstruované ulici Na Vápence na vjezdový trojúhelník vozovny
Žižkov nacházející se v havarijním stavu, aby je
s velkou pompou po roce opět předělávali.
V rámci rekonstrukce obratiště Vápenka a vjezdového
trojúhelníku vozovny Žižkov uskutečněné v období
30. června - 9. srpna 2007 a prováděné firmou Hans Wendel došlo k rekonstrukci kolejového lože
v prostoru manipulačních kolejí obratiště Vápenka v ulici Biskupcova v úseku Loudova - Na Vápence
a v ulici Na Vápence v rozsahu Biskupcova - Koněvova. Konstrukce tramvajové tratě v Biskupcově ulici
je v novém stavu klasické konstrukce se stojinovou žlábkovou kolejnicí uloženou na betonových, resp.
dřevěných pražcích položená ve štěrkovém loži doplněná o protihlukové izolační prvky.
V ulici Na Vápence došlo k opětovnému odfrézování asfaltového krytu a vybourání kolejové konstrukce
opravené v roce 2006, čímž mohlo dojít k rozšíření osové
vzdálenosti kolejí v celém úseku. V důsledku to znamenalo napřímení vjezdové koleje do vozovny
Žižkov a zrušení omezení v potkávání se protijedoucích
tramvají. Stejně jako po loňské rekonstrukci je kolejové lože klasické konstrukce na betonových
pražcích zpevněných litým betonem. Povrch komunikace kryje asfaltový povrch.
Úprava vjezdové části vozovny Žižkov spočívala
v odstranění původních asfaltových krycích vrstev, odstranění štěrkového lože až po upevňovadla,
opravě a úpravě kolejové konstrukce vjezdového trojúhelníku a následnému obnovení povrchu.