|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křižovatka Ohrada
Až do 27. června 1977 byla v prostoru dnešní tramvajové křižovatky Ohrada umístěna její předchůdkyně. Šlo o klasickou
křižovatku trojúhelníkového typu, jejíž přímý směr však na rozdíl od dnešního stavu - kdy je ve směru zastávek
Biskupcova - Krejcárek - vedl od zastávky Ohrada směrem do Koněvovy ulice.
Původní křižovatka, vlastně jen průběžné koleje vedoucí Koněvovou ulicí k dnešní křižovatce Vápenka, byly do křižovatky vloženy (ještě bez stavebního povolení) v červnu roku 1910. Teprve až skoro o 30 let později, přesněji 7. října 1937, vznikla na Ohradě tramvajová křižovatka, zprovozněná v souvislosti s výstavbou nové tramvajové tratě vedené ulicí Jana Želivského. Kolejový trojúhelník vydržel na svém místě i po 27. červnu 1977, kdy byla tramvajová trať vedená Koněvovou a Husitskou ulicí k Bulharu zrušena. Křižovatka tak ztratila své opodstatnění, přesto v zemi zůstalo její torzo až do roku 1982, kdy prošla zásadní rekonstrukcí. V místě bývalé křižovatky se objevily pouze oblouky mezi zastávkami Biskupcova a Ohrada. Přišel však rok 1990 a s ním uvádění do provozu zbrusu nové tramvajové trati vedené přes Krejcárek. Tato stavba si vyžadovala také nové dispoziční řešení křižovatky Ohrada, umožňující její napojení na ostatní síť, která byla zahájena 2.července 1990. Součástí této výluky byla i rekonstrukce smyčky Spojovací. Nová křižovatka byla dokončena 1. září téhož roku a 23. listopadu 1990 byl zahájen provoz i v dosud nepojížděných směrech na novou tramvajovou trať přes Krejcárek.
Křižovatka je vybavena pouze elektricky ovládanými výhybkami s čepovými jazyky. Výhybka od Krejcárku je označena ev.č. 092, od Ohrady ev.č. 046, a od
Biskupcovy ev.č. 085. Kryt křižovatky tvoří pouze žulové dlažební kostky.
V pravidelném provozu jsou pojížděny všechny směry křižovatky. Přímý mezi zastávkami Biskupcova - Krejcárek, pravé oblouky mezi zastávkami Biskupcova - Ohrada i levé oblouky mezi zastávkami Ohrada - Krejcárek.
Související články: Rekonstrukce smyčky Vápenka 26.7.2007 Rekonstrukce smyčky Vápenka 18.7.2007 Rekonstrukce smyčky Vápenka 12.7.2007 Rekonstrukce smyčky Vápenka 2.7.2007 Rekonstrukce smyčky Vápenka a vjezdu do vozovny Žižkov v roce 2007 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 13. srpna 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 9. srpna 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 3. srpna 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 1. srpna 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 24. července 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 20. července 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 4. července 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady Trať Spojovací - Ohrada Smyčka Vápenka Křižovatka Vápenka |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |