|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady
Během prázdninového provozu probíhají každoročně rozsáhlé rekonstrukce významných kolejových konstrukcí, jelikož
letní měsíce se sníženým vypravením a poptávkou po dopravě z řad cestujících k tomu přímo vybízí. Nejinak tomu bylo
i v roce 2006, kdy probíhala rekonstrukce tramvajové křižovatky Ohrada
a přilehlé trati mezi Ohradou a Vápenkou.
Rekonstrukce "Ohrady" probíhající od 3. července do 25. srpna 2006 zahrnuje úpravy přilehlé tramvajové trati v úseku Jana Želivského od Basilejského náměstí, kde proběhne výměna velkoplošných panelů BKV až k ulici Jeseniova, prostor zastávek Biskupcova, samotnou rekonstrukci křižovatkové konstrukce Ohrada a rekonstrukci traťového úseku Rečkova - Na Vápence, čímž navazuje na současně probíhající rekonstrukci obratiště Vápenka a vjezdových kolejí do vozovny Žižkov. V traťovém úseku mezi Basilejským náměstím ke křižovatce s Jeseniovou ulicí budou i v novém stavu ponechány velkoplošné panely BKV, pouze dojde k jejich výměně za nové se směrovým a výškovým urovnáním. Kolejová křižovatka Ohrada nově obsahuje rozřazovací výměny se splítkovou kolejí ze směrů od Olšanské (za zastávkou Biskupcova ve směru z centra) a Vápenky (za zastávkou Ohrada ve směru do centra). V ulici Jana Želivského je prostor za rozřazovací výměnou pro dvě vlakové soupravy, v ulici Koněvova pak pro jednu vlakovou soupravu. Svršek tramvajové trati (vyjma výše zmiňovaného úseku velkoplošných panelů BKV) nově tvoří stojinová žlábková kolejnice na betonových pražcích TB93 ve štěrkovém loži. Kolejové konstrukce a kolejové obvody jsou uloženy na dřevěných pražcích. Povrch tramvajové tratě tvoří žulová dlažba, která v místě napojení na stávající úsek v Koněvově ulici přechází v zákrytové panely. Součástí stavby je též rekonstrukce světelného signalizačního zařízení Ohrada. Řadič umožňující preferenci z roku 2001 je doplněn o chybějící trolejové detektory a kolejové obvody pro blokování výhybek. Umístění kolejových splítek si vynutilo úpravu řídící logiky, jelikož stávající programy signalizace neumožňovaly její efektivní využívání. Nově tak signalizace umožní ze směru od Nákladového nádraží Žižkov díky délce úseku cca 103 m od stavěcího kontaktu po stopčáru průjezd 3 vlakových souprav v jednom cyklu a 2 vlakových souprav od Vápenky (vzdálenost stavěcího kontaktu 56 m a detektoru 50 m od stopčáry). Preference bude fungovat s pevným sledem fází, které se krátí, případně prodlužují dle nároků tramvají. Tramvajové zastávky Biskupcova v ulici Želivského a Ohrada v ulici Koněvova jsou shodně prodlouženy na 67 m, se šířkou nástupiště 2,3m (1,8m prostor pro cestující + 0,5m bezpečnostní odstup od zábradlí ze strany vozovky), resp. 2m na ulici Jana Želivského ve směru Olšanská se současnou úpravou šířkového uspořádání přilehlého jízdního pásu. Zastávky jsou zřízeny na dvě tramvajové soupravy a u všech nástupištních hran jsou vybaveny nájezdovými rampami ve sklonu 1:12 u čela nástupiště. K oddělení cestujících od automobilové dopravy slouží nově instalované zábradlí se skleněnou výplní, známé např. ze zastávek Hradčanská. V rámci rekonstrukce tramvajové trati v Koněvově ulici byla provedena kompletní výměna tramvajového tělesa v úseku Rečkova - Na vápence. Stávající konstrukce velkoplošných panelů BKV s blokovou kolejnicí B1 je vyměněna za klasickou konstrukci se stojinovou žlábkovou kolejnicí na betonových pražcích ve štěrkovém loži s využitím izolačních prvků kolejnic. Kryt trati tvoří zákrytové panely. Součástí stavby Koněvova - Vápenka je i rekonstrukce obratiště Vápenka zahrnující úpravy na Koněvově ulici v rozsahu ulic Na Vápence - Loudova (prostor podél zastávky Vápanka do centra), dále v ulici Loudova, Biskupcova v úseku Loudova - Na Vápence a v ulici Na Vápence v rozsahu Biskupcova - Koněvova. Konstrukce tramvajové tratě zde bude klasická se stojinovou žlábkovou kolejnicí na betonových, resp. dřevěných pražcích doplněná o protihlukové izolační prvky. Povrch komunikací je zakryt dle umístění žulovou dlažbou, zákrytovými panely, resp. litým asfaltem. Součástí stavby je též rekonstrukce tramvajové zastávky Vápenka ve směru do centra. Rekonstrukce smyčky Vápenka je stavebně koordinována se stavbou společnosti Pražské vodovody a kanalizace, a. s.
Zdroj: Technické zprávy firem DIPRO spol. s r. o.,
METROPROJEKT Praha a. s. a intranet Dopravní podnik hl.m. Prahy, a.s.
Související články: Rekonstrukce smyčky Vápenka 26.7.2007 Rekonstrukce smyčky Vápenka 18.7.2007 Rekonstrukce smyčky Vápenka 12.7.2007 Rekonstrukce smyčky Vápenka 2.7.2007 Rekonstrukce smyčky Vápenka a vjezdu do vozovny Žižkov v roce 2007 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 13. srpna 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 9. srpna 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 3. srpna 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 1. srpna 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 24. července 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 20. července 2006 Rekonstrukce tratí v oblasti Ohrady 4. července 2006 Trať Spojovací - Ohrada Smyčka Vápenka Křižovatka Vápenka Křižovatka Ohrada |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |