|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Přeložka Nádraží Veleslavín I.
Stavební práce na prodloužení trasy metra A pražského metra se dotýkají nejen tramvajových zastávek
Horoměřická, ale omezují dopravu i jinde na Evropské třídě. Tentokráte zaměříme svou pozornost na
tramvajovou trať v blízkosti zastávek Nádraží Veleslavín.
Napojení tramvajové tratě proběhlo v termínu od 12. do 21. května 2012. Po dobu výluky byla nad zastávkou Bořislavka do centra umístěna levá kolejová spojka Californien, umožňující obracení obousměrných tramvajových vozů KT8D5 a KT8D5.RN2P. Přerušení tramvajového provozu v úseku Bořislavka – Divoká Šárka bylo koordinováno s propojením přeložky Horoměřická II. ve shodném termínu. Výstavbu přeložky doprovázela úprava tramvajových zastávek v obou směrech. Vstřícně mírně posunuté a upravené původní zastávce ve směru z centra přibyla sestřička ve směru do centra. Obě zastávky jsou bezbariérově přístupné s návazností na posunutý přechod pro chodce u křížení s Vokovickou ulicí. Ani samotná tramvajová výluka se neobešla bez komplikací. Dne 13. května 2012 došlo vlivem dynamických účinků při průjezdu vozů po povrchové spojce k jejímu uvolnění a tramvajový vůz KT8D5.RN2P ev.č. 9057 zde pantografem krátce po 20 hodině zavadil o trolejové převěsy, které utrhl a sebe poničil, čímž znemožnil obracení vlaků. S ohledem na rozsah poškození byl provoz na spojce přerušen až do ranního výjezdu následujícího dne. Od začátku října 2012 probíhala příprava kolejové konstrukce pro přeložku na již hotový strop jižní části podchodu předznamenávající konec existence první generace přeložky. Po dobu výluky od středy 10. října do soboty 20. října 2012 došlo k samotnému vyloučení tramvajového provozu a jeho převedení na jižní přeložku Nádraží Veleslavín II.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |