|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Přeložka Horoměřická II.
V únoru roku 2011 proběhla výstavba prvního provizoria Horoměřická
v krátké cca desetidenní výluce. Při této výluce byla přeložena v části Evropské ulice tramvajová trať
do prostoru severní vozovky tak, aby v jižní části mohly být zřízeny výstupy z podchodu vestibulu metra
na tramvajové zastávky.
Během měsíce dubna započala ve vší tichosti za ohradou výstavba nové přeložky, opět tvořené velkoplošnými panely BKV. V termínu od 12. do 21. května 2012 proběhla krátká tramvajová výluka pro přepojování tramvajové tratě na nově vytvořenou přeložku Horoměřická II., která je výrazně delší a klikatější, než její předchůdkyně a umístěna na opačné straně komunikace než dosavadní. Již v první den výluky byly sneseny troleje na většině úseku stávající přeložky a probíhalo odstraňování velkoplošných panelů BKV z problematických míst. Automobilový provoz byl sveden v každém směru do jednoho pruhu a ve směru do centra již využíval prostor nové přeložky. Po dobu výluky byl nad zastávkou Bořislavka do centra umístěn levý kolejový přejezd Californien, umožňující obracení obousměrných tramvajových vozů KT8D5(.RN2P). Přerušení tramvajového provozu v úseku Bořislavka – Divoká Šárka se ještě využilo k propojení přeložky Nádraží Veleslavín I. Ani samotná tramvajová výluka se neobešla bez komplikací. Dne 13. května došlo vlivem dynamických účinků při průjezdu vozů po povrchové spojce k jejímu uvolnění a tramvajový vůz KT8D5.RN2P ev.č.9057 zde pantografem krátce po 20 hodině zavadil o trolejové převěsy, které utrhl a sebe poničil, čímž znemožnil obracení vlaků. S ohledem na rozsah poškození byl provoz na spojce přerušen až do ranního výjezdu následujícího dne.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |