|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Přeložka Horoměřická
Cestující na Evropské třídě si nemohli nevšimnout krátké únorové výluky, bezprostředně související
s výstavbou pokračovaní trasy A pražského metra, konkrétně jeho pátého provozního úseku do Motola.
Výstavba je totiž stále viditelnější i na povrchu...
Protože přeložka využívá prostor stálé zastávky Horoměřická z centra a částečně také automobilovou vozovku, bylo nutné ještě před zahájením výluky přemístit zastávku Horoměřická z centra tak, aby výstavba přeložky mohla probíhat za provozu tramvají a omezení provozu automobilů bylo co nejmenší. Práce na zastávce probíhaly v závislosti na povětrnostních podmínkách v průběhu ledna 2011 a od 21. ledna 2011 došlo k jejímu odsunutí o přibližně 80 metrů po směru jízdy. Ještě před zahájením samotné výluky byla zároveň zlikvidována stálá zastávka z centra a na jejím místě vystavěna přímá část provizorní přeložky. Došlo tak ke kuriózní situaci, kdy se v tomto místě nacházela čtyřkolejná trať, ač koleje na přeložce ještě nebyly napojeny. Termín výluky byl naplánován dopředu a byl jasně daný - stejný jako zimní prázdniny na Praze 6. V průběhu devítidenní výluky od 5. do 14. února 2011, došlo k likvidaci stávajícího kolejiště, protioblouky k propojení přímé části přeložky na stávající trať a konečně i zřízení provizorní zastávky Horoměřická i ve směru do centra, posunuté o přibližně 140 metrů po směru jízdy. K 10. únoru bylo kolejiště dokončeno včetně trolejového vedení, probíhala však stále výstavba provizorní zastávky do centra. Možná někoho překvapilo zřízení tratě z velkoplošných panelů BKV. Jejich využití je nejvhodnějším řešením hned z více hledisek. Před osazením panelů totiž stačilo pouze odfrézovat svrchní živičné vrstvy vozovky. Jedná se tak o relativně jednoduchou, levnou a hlavně rychlou variantu. Další výhodou je fakt, že za rok bude trať opět přeložena, tentokráte na opačnou stranu komunikace podél nově zřízeného vstupu do metra. Výluky se taktéž využilo k provedení vrtných sond pro geologický průzkum podél pokračování metra pod Evropskou ulicí, spočívající v dočasném odstranění středového panelu a navrtání sondy.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |