|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednokolejná trať v ulicích
|
I. etapa výluky 31.10.-4.11.2011 |
II. etapa výluky 7.-11.11.2011 |
Protože se tato varianta zachování provozu osvědčila, bylo rozhodnuto o jejím využití také během rekonstrukce tramvajových tratí v oblasti tramvajového uzlu Náměstí bratří Synků tak, aby mohl být zachován manipulační provoz vozovny Pankrác. V Táborské ulici v prostoru zrušené zastávky Nuselská radnice z centra a v ulici Na Zámecké byly pro zřízení jednokolejného úseku vloženy kolejové spojky.
V první etapě, probíhající od 31. října do 4. listopadu, vlaky využívaly původní kolej ve směru do centra, zatímco v koleji z centra mezi křižovatkami Náměstí bratří Synků a Vladimírova probíhala stavební činnost. V ulici Na Zámecké byla v této etapě položena levá kolejová spojka, v Táborské ulici pravá. Jistě není bez zajímavosti, že s ohledem na zvýšenou osovou vzdálenost kolejí v ulici Na Zámecké musel být pro spojku vyroben nový, delší středový díl.
Druhá etapa, probíhající od 7. do 11. listopadu, znamenala prohození kolejových spojek. Provoz mezi křižovatkami Náměstí bratří Synků a Vladimírova tak probíhal již po obnovené koleji z centra, zatímco rekonstrukční činnost se přesunula do koleje do centra.
Výjezd z vozovny Pankrác byl povolen vždy od pondělí do pátku od 4:00 do 8:00 hodin, zatažení pak ve stejných dnech v období od 18:00 do 3:00 hodin. Mezi 8:00 - 18:00 bylo v celém úseku odpojeno napájení trolejí a rekonstrukční práce se soustředily také do kolejového oblouku u zastávky Na Veselí. Pro účely rozizolování byly v ulici Na Zámecké zřízeny dva dočasné úsekové děliče, zatímco před vozovnou Pankrác stačil pouze jediný, neboť do páru se využíval zde standardně zřízený.
Při manipulačním výjezdu z vozovny Pankrác řidič dojel až k prostoru zrušené zastávky Nuselská radnice z centra, kde byla vložena kolejová spojka Californien, po jejímž překonání pokračoval v jízdě po jednokolejném úseku ve dnech 31. října až 4. listopadu 2011 po správné koleji a ve dnech 7. listopadu až 11. listopadu 2011 po nesprávné koleji. V ulici Na Zámecké přejel přes kolejovou spojku do prostoru dočasné nástupní zastávky Náměstí Bratří Synků a pokračoval dále dle jízdního řádu již s cestujícími.
Při manipulačním zatažení do vozovny Pankrác řidič ve výstupní zastávce Náměstí Bratří Synků v ulici Na Zámecké odbavil cestující a přes kolejovou spojku Californien, vloženou na konci ulice Na Zámecké pokračoval v jízdě po jednokolejném úseku ve dnech 31. října až 4. listopadu 2011 po nesprávné koleji a ve dnech 7. listopadu až 11. listopadu 2011 po správné koleji. V prostoru zrušené zastávky Nuselská radnice z centra, byla vložena kolejová spojka Californien, po jejímž překonání pokračoval dvoukolejným úsekem v jízdě do vozovny.
Nad oběma povrchovými výhybkami Californien byla vyvěšena omezená rychlost do 10 km/h ve všech směrech jízdy a návěst „Z“ (zajišťovací výhybka). V celém jednokolejném úseky byla rychlost jízdy omezena do 20 km/h. Před kolejovou spojkou v ulici Na Zámecké ve směru z centra byla vyvěšena návěst STŮJ, doplněná ve dnech manipulačního provozu dodatkovou tabulkou 3-18h určující časové omezení pro vjezd do daného úseku. Na výjezdu z vozovny Pankrác byla vyvěšena návěst STŮJ doplněná ve dnech manipulačního provozu dodatkovou tabulkou 8-4h určující časové omezení pro vjezd do daného úseku.
Dozor při provozu na jednokolejném úseku zajišťovali dispečeři osádek pohotovostních vozidel KGX, které se zde střídaly v pravidelných intervalech. Jejich úkolem bylo nejen dbát na bezproblémový provoz tramvají a průjezd křižovatkou Vladimírova, ale také zamezit situacím, kdy motoristé vjedou či přímo zaparkují v okolí jednokolejné tratě či povrchové výhybky, čímž by trať vyloučili z provozu.