|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cvičný vůz T3 ev.č.5505
Stále narůstající potřeba tramvajových vozů typu T3 zcela vyčleněných
z běžného provozu a určených pro výcvik nových řidičů tramvají, případně školení a přezkušování stávajících řidičů,
stála také u zrodu cvičného vozu, který obdržel ev.č.5505. Společně s dalšími pěti vozy ev.č.5502,
5503, 5504, 5506
a 5507 byl zařazen do stavu v roce 1985.
Přestavby vozu se ujali vlastními silami pracovníci Dopravního podniku v Ústředních dílnách Hostivař, mající již zkušenosti ze vzorové úpravy vozu T3 ev.č.6190, na první cvičný vůz ev.č.5501 v roce 1982. Rozsah oprav vozové skříně byl obdobný jako u každé jiné velké prohlídky. Pro odlišení od ostatních provozních vozidel získal vůz nový unifikovaný lak určený cvičným vozům. Jedná se de facto o inverzní kombinaci ke standardnímu provedení laku, kdy spodní část vozidla je natřena barvou ze slonové kosti a vrchní část je tvořena rudou barvou, končící až v oblině střechy. Na předním čele červená přesahuje až pod světlomety. Podokenní částí prochází zdobný proužek v barvě slonové kosti. Na bocích vozidla je nátěr doplněn výrazným písmenem C doplněným o nápis cvičný vůz v červené barvě.
Stejně jako exteriér vozidla se dočkal jiného barevného schématu, došlo i v interiéru k menším
úpravám. Ve voze byla odstraněna zástěna stanoviště řidiče a na prostorově rozšířený vyvýšený stupínek
v čelní části kabiny bylo na stejné úrovni s řidičovým doplněno v pravé části druhé sedadlo, určené pro
instruktora jízdy. Společně s ním byl instalován i druhý brzdový pedál, vycházející z koncepce pedálů vozů
T3, jímž může instruktor v případě nouze vůz zastavit. Aby měl
instruktor dostatečný výhled a přehled o dění podél vozidla, bylo do střešní obliny nad znehybnělým předním
křídlem vsazeno do pravé bočnice druhé zpětné zrcátko.
Zbylý interiér neprošel žádnou úpravou odlišující jej od sériově dodaných vozů. Prostor není rozdělen
přepážkou na dvě nestejně velké části v rozsahu cca 1/3 + 2/3 plochy, jako jsme zvyklí z dalších cvičných vozů,
která má za účel snížení hlučnosti motorgenerátoru a lepší tepelnou pohodu posádky vozidla. V otevřeném prostoru zůstaly
zachovány původní sedačky pro cestující - tzv. skořápky a rovněž nebyly instalovány stolečky pro
výcvikové pomůcky frekventantů.
V průběhu roku 2011 již vůz jen postával ve vozovně Pankrác a následně došlo v červenci k jeho odstrojení, spočívajícím také v kompletní demontáži zasklení oken. Poslední cestu ke šrotaci vůz absolvoval 15. července 2011...
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com www.tyzlestranky.cz Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |