Určitým protipólem křižovatky na
Karlově náměstí je křižovatka na
náměstí Senovážném, důležitá spojnice pro všechny tramvajové linky
projíždějící centrální částí Prahy. Kromě již tak hustého provozu dostala křižovatka poslední zátěžovou ránu
provozem linky X-B při srpnových povodních v roce 2002 a její stav se nadále zhoršoval. Důsledkem bylo například
několikaměsíční vypnutí elektrického ovládání rozjezdové výhybky od Václavského náměstí.
Během rozsáhlé stavební činnosti byla kromě samotné křižovatky opravena také trať okolo Masarykova nádraží,
vrchol křižovatky Havlíčkova mířící k Masarykovu nádraží, upraven byl oblouk
tvořený velkoplošnými panely BKV u zastávky Jindřišská
a rekonstrukcí prošel traťový úsek od křižovatky Senovážné náměstí po prostor zastávek Hlavní nádraží.
Součástí této etapy byla likvidace zbylého vrcholu křižovatky Opletalova, čímž došlo
k úplnému odpojení kusých kolejí Opletalova a zrušení
kolejového přejezdu v zastávce Hlavní nádraží.
Takto rozsáhlá výluka si vyžádala nejen úpravy tras linek jedoucích přes samotnou křižovatku, ale také odklony linek,
které musely nahradit sníženou přepravní kapacitu v úsecích dotčených odklony linek jezdících přes Senovážné náměstí.
Zároveň došlo k zavedení linek náhradní tramvajové dopravy čísel 35 a 39, ukončených na stávajícím
pevném přejezdu v zastávce Hlavní nádraží. Linka 3 byla ukončena v prostoru
zastávky Jindřišská na povrchové výhybce Californien, společně
s linkou 91.
Linky 35 a 39 ukončené v I. etapě (5. srpna - 20. září 2003) na stávajícím přejezdu v zastávce Hlavní nádraží přijely od zastávky Husinecká před prostor stálých zastávek
Hlavní nádraží, kde byla zřízena dočasná výstupní zastávka. Po vystoupení cestujících přejel vůz do prostoru stávající zastávky Hlavní nádraží,
kde byl na koleji z centra zřízen nástupní ostrůvek pro cestující jedoucí opačným směrem. Po změně směru jízdy vůz přejel přes kolejový přejezd
vpravo na správnou kolej a pokračoval zpět do výchozí zastávky dané linky. Na koleji do centra stál v zadní části zastávky (s částečným přesahem
do prostoru křižovatky, kde byl z tohoto důvodu omezen provoz automobilů) záložní vlak KT8D5.
V prostoru zastávky Jindřišská byla na povrchové výhybce Californien ukončena linka 3. Od zastávky
Václavské náměstí přijela přes povrchovou výhybku po správné koleji do prostoru stálé zastávky Jindřišská, v jejíž zadní části byla zřízena výstupní
zastávka. Po změně směru jízdy vůz přejel po povrchové výhybce vpravo na správnou kolej, kde byla zřízena dočasná nástupní zastávka Jindřišská.
I zde v zadní části zastávky vyčkával odstavený záložní vlak X.
Ve II. etapě výluky (20. září - 4. října 2003) byly linky 35 a 39 zkráceny od Olšanského náměstí do zastávky Husinecká, pod níž byla
umístěna povrchová výhybka Californien. Ukončení linek 3 a 91 v zastávce Jindřišská zůstalo
beze změny.
Je nutné poznamenat, že po obnovení provozu na křižovatce Senovážné náměstí byl návazně přerušen provoz v ulici
Vodičkově a od 4. do 11. října 2003
končily tramvajové linky u Václavského náměstí na povrchové výhybce Californien
v Jindřišské ulici. V Seifertově ulici vydržely do 29. listopadu 2003, kdy začala
výstavba splítky Bulhar...
Křižovatka Senovážné náměstí a navazující úseky .:::. 5. srpna 2003 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Křižovatka Senovážné náměstí a navazující úseky .:::. 9. srpna 2003 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Křižovatka Senovážné náměstí a navazující úseky .:::. 23. srpna 2003 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Křižovatka Senovážné náměstí a navazující úseky .:::. 6. září 2003 |
|
|
|
|
|
Křižovatka Senovážné náměstí a navazující úseky .:::. 20. září 2003 |
|
|
|
|
|