|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Smyčka Vozovna Pankrác
|
V souvislosti s výstavbou automobilové Severojižní magistrály byla 27. září 1970 zrušena trať vedoucí ulicí 5. května
a následujícího dne byla nahrazena přeložkou vedenou ulicemi Na Pankráci,
Na Veselí a Soudní před vozovnu Pankrác. Zde byl zřízen atypický dvoukolejný vratný trojúhelník, v jehož přímé části
byl v místě levých výhybek vložen pravý přejezd. Po zrušení tramvajové tratě
na Budějovické náměstí bylo nutné ukončit tramvajovou linku na vratném trojúhelníku před vozovnou, což se neukázalo příliš
šťastným rozhodnutím.
Pro snazší obracení vlaků bylo nutné vybudovat na náměstí Hrdinů jednokolejnou smyčku s předjízdnou kolejí. Přestože šlo ve své podstatě o vložení dvou výhybek a jednoho křížení do stávající tratě, stavba, zahájená 2. července 1974 byla zcela dokončena až 2. ledna 1975. Provoz ve smyčce však byl zahájen "již" 22. prosince 1974. V pořadí druhá podoba kolejové smyčky, byla využívána až do zahájení přestavby 22. srpna 1995. Oproti stávající smyčce byla pojížděna proti směru hodinových ručiček se sdruženou zastávkou výstupní a rozdělenými zastávkami nástupními. Součástí smyčky byly také dvě kusé koleje s kolejovým přejezdem a úplný kolejový trojúhelník sloužící zatahujícím vlakům vozovny Pankrác. | ||||
Fotocesta po původní smyčce Vozovna Pankrác a manipulačních kolejích vozovny ..:::.. 1. července 1995 | ||||