|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
T6A5 ev.č.8616Třebaže jsou vozy T6A5 z hlediska provozování ostatních typů tramvají v Praze naprostými nováčky, již i na
nich se postupně zkouší všemožná technická vylepšení.
Souprava vozů T6A5 ev.č. 8681+8682 byla například jako první zkušebně vybavena vnitřním digitálním "teploměrem", tedy ukazatelem devíti následujících zastávek, které se nyní sériově instalují do modernizovaných vozů T3R.P. Ve zmíněné soupravě byla nejprve instalována prototypová verze, která spočívala v samostatném transparentu umístěném na okně proti prostředním dveřím vozu. Posléze byla zaměněna za oboustranné provedení, které se nakonec montuje i do vozů T3R.P. V téšestkách je zatím nenajdeme, i ze zmíněné soupravy byl nakonec demontován. Na počátku roku 2004 se stejná souprava oblékla do nové verze digitálního hlásiče Apex, jehož součástí je opět oboustranný informační transparent.
Další technickou inovací, která se ověřovala právě na motolských téšestkách, je přimazávání okolků a kol. Systém firmy VOGEL je instalován na voze ev.č. 8637, firmy BEKA MAX na voze ev.č. 8681 a konečně TRIBOS na voze ev.č. 8727.
Přesto je nutné závěrem ještě poznamenat, že vůz T6A5 ev.č. 8616 nebyl prvním, na kterém se systém vnějšího doplňování písku zkouší. Prvenství má totiž vyřazený vůz T3 ev.č. 6411, který slouží vozovně Motol a firmě BAHOZA k praktickému ověřování inovačních zásahů do tramvajových vozů.
Fotografie: © Pražské tramvaje
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |