|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekonstrukce tramvajové tratě
|
22. března 2011 |
23. března 2011 |
Výluka tramvajové tratě započala 22. března 2011 v cca 0:30. Jako první, přišli na řadu trolejáři, kteří odsunuli trolejové vedení do takové polohy, aby nevadilo stavební technice a probíhajícím pracím. Současně s tím probíhalo řezání blokových kolejnic B1 ve velkoplošných panelech BKV na cca 6m části, aby již s ranním nástupem vrchní stavby mohlo začít těžení velkoplošných panelů BKV.
Po odstranění velkoplošných panelů v úseku Elsnicovo náměstí křižovatka dolní Palmovka započala příprava zemního tělesa pro novou trať. Zde na stavbaře čekalo jedno z mnoha překvapení. V protiobloucích u Divadla Pod Palmovkou se v podkladním betonu objevily dřevěné pražce, které tvořily trať v 60. letech minulého století, čímž de facto znemožnily odfrézování podkladních vrstev, prodražily stavbu a zpozdily další práce. Ke slovu tak musela přijít těžká technika a bourací kladivo. Po odstranění podkladní vrstvy už nic nebránilo vybourání konstrukčních vrstev tělesa až do hloubky cca 80 cm a přípravě na zřízení nového tělesa. K dalším, již však standardním překvapením, patří výskyt inženýrských sítí tam, kde být nemají, případně jsou v jiné výšce.
Po zřízení odvodnění a přípravy tělesa tramvajové tratě se mohlo započít s výstavbou nové konstrukce tratě. Ta je stejně jako nově zřízené úseky v roce 2010, založena na technologii pevné jízdní dráhy W-tram s podkladnicemi, s dodatečnými pražci v obloukových úsecích. V celém rekonstruovaném úseku došlo ke zvětšení osové vzdálenosti protisměrných kolejí z důvodu provozování nočních autobusových linek po tramvajových kolejích.
Obdobně jako u již dříve provedených akcí probíhala výstavba v pravidelných cca 40 metrů dlouhých úsecích s přibližně 3 denním cyklem (výstavba dráhy, vyzvednutí do správné polohy, 1. betonáž, utvoření rozchodů, 2. betonáž). Oproti rekonstrukci ve Vyšehradské ulici se postupně nevytvářel kryt tramvajové tratě z litého asfaltu, ale povrchová úprava přišla na řadu až jako poslední, těsně před zprovozněním. Využita k tomu byla jedna z novinek – finišer na litý asfalt. Vlastně jde "jen" o jakési hladítko, které utváří rovinný povrch v celé své šíři. Přestože je tento stroj starý více než 30. let, v Praze byl využit poprvé.
Zbývající úseky tramvajové tratě prošly po dobu vyloučení tramvajového provozu pouze lokálními opravami a úpravami geometrické koleje, tvořené velkoplošnými panely BKV. Za provozu náhradní tramvajové linky 30 bylo v 15. týdnu navíc provedeno tzv. „podfoukávání“ velkoplošných panelů BKV mezi zastávkami Vychovatelna a Bulovka.
Ve vybraných úsecích kolem zastávek U kříže a Vosmíkových došlo k souvislé obnově kolejového svršku s využitím další drobné novinky – kolejnice B3, určené do velkoplošných panelů BKV. Z porovnání průřezů kolejnice B1 a B3 nás na první pohled zaujme rozdílná šířka kolejového žlábku, dále nižší výška přídržnice a konečně i jiné zaoblení opornice (10mm), které je více podobné bezžlábkovým kolejnicím (13mm).
Akce byla pojata plně v režii jednotky Dopravní cesta Dopravního podniku.
Ač byl konec výluky plánován až na 26. března, přes komplikace se povedlo díky příznivým klimatickým podmínkám a pracovnímu nasazení vrchní stavby výluku zkrátit, aby mohl být v sobotu 23. dubna 2011 s ranním výjezdem provoz obnoven a pracovníci mohli náskok zužitkovat na další mimořádně předřazené akci – opravě velkoplošných panelů BKV v oblasti křižovatky Švábky.
V roce 2012 na rekonstrukci spodního úseku Zenklovy ulici navázala rekonstrukce úseku Bulovka - křižovatka Ke Stírce.
Dopravní opatření v I. etapě (22.-24.3.2011):
Dopravní opatření v II. etapě (24.3.-23.4.2011):
|
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 25. března 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 25. března 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 27. března 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 28. března 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 28. března 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 29. března 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 2. dubna 2011 | ||||
Další fotografie z rekonstrukce .:::. 2. dubna 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 4. dubna 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 5. dubna 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 6. dubna 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 7. dubna 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 8. dubna 20111 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 11. dubna 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 12. dubna 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 13. dubna 2011 | ||||
Rekonstrukce úseku Palmovka-Ke Stírce .:::. 19. dubna 2011 | ||||