|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křižovatka Ke StírceAž do roku 1977 byl na křižovatce dnešních ulic Zenklova a Ke Stírce pouhý kolejový oblouk. Neuvážené zrušení tramvajové tratě přes Pelc-Tyrolku v souvislosti s výstavbou nového mostu Barikádníků a následná výstavba nové tramvajové tratě v Trojské ulici si však vyžádaly napojení novostavby na stávající trať zřízením úrovňové křižovatky. Provoz na nové křižovatce byl zahájen 5. května 1977, kdy se vydaly první tramvajové vlaky s cestujícími na spád 80,15‰ v Trojské ulici. Při kompletní rekonstrukci v roce 1993 se křižovatka dočkala rarity v kolejové síti pražských tramvají - poprvé byla v Praze použita rozjezdová splítka. Rozjezdová výhybka od zastávky Ke Stírce byla předsunuta přibližně o 35 metrů před samotnou křižovatku. Podle původních záměrů projektantů měla umožnit zkrácení doby zdržení tramvají před vjezdem do křižovatky, ovšem vzhledem k její malé délce, kdy souprava vozů T3 a jejich modifikací sběračem na druhém voze ani neodblokuje výhybku pro přestavení do žádaného směru pro další soupravy a krátkému cyklu světelné signalizace, je její využití v plné míře naprosto nereálné, protože druhý tramvajový vlak prostě křižovatkou na jeden cyklus světelné signalizace neprojede. Poslední rekonstrukcí prošla křižovatka v září a říjnu 2005.
Křižovatka je vybavena pouze výhybkami s pružnými výměnnými jazyky, elektricky ovládaná je pouze rozjezdová výhybka od zastávky Ke Stírce s ev.č.290. Kryt křižovatky tvoří
v největší míře asfaltový kryt, splítka a s ní souběžná sjezdová výhybka jsou zadlážděny žulovými kostkami.
V pravidelném provozu jsou pojížděny pouze kolejové oblouky ve směrech Ke Stírce - Hercovka a Ke Stírce - Okrouhlická. Jen při zcela mimořádných situacích je možno spatřit tramvajový vlak ve směru Hercovka - Okrouhlická.
Plánek popisované křižovatky ve formátu .pdf:
křižovatka Ke Stírcelegenda k plánku
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |