![]() |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední cesta vozu T3G ev.č.8200
|
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
O některých okamžicích se píše velice těžce, přesto jsou tak významné, že stojí za povšimnutí.
Mezi takové patří i poslední jízda v mnoha ohledech unikátního vozu
T3G ev.č.8200 po pražských kolejích.
V noci z 28. na 29. ledna 2007 se 25 minut po půlnoci vydal vůz ev.č.8200 na svou poslední cestu po pražských kolejích z vozovny Strašnice. Vlečený za vozem T3SUCS ev.č.7063, s nímž byl spojen zádí, odcestoval nejkratší možnou cestou do Ústředních dílen Dopravního podniku, kde byl sešrotován a "využit" k papírové přestavbě na vůz T3R.PV ev.č.8182 stejně jako jeho dlouholetý prototypový kolega - vůz T3R ev.č.8205, z něhož zůstal pro budoucnost zachovaný pomník v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen. Spojení vozů záděmi k sobě (tzv. PX) bylo vyvoláno nutností zajistit bezpečný průjezd kolejovou sítí, protože podvozky vozu 8200 byly nahrazeny poškozenými podvozky vozu T3M ev.č.8022, kterému odpadl z kola okolek. Tím odešel jedinečný vůz T3, jenž byl průkopníkem a zároveň posledním úspěšným pokusem o modernizaci vozu přímo samotným výrobcem ČKD s využitím většiny vlastních komponentů. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |