|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kusé ukončení tramvajové tratě v Motole
Výstavba první poloviny nové tramvajové vozovny Motol se v závěru roku 1937
chýlila ke konci a do provozu byl uváděna i prodloužená tramvajová trať po Plzeňské ulici. Cestující se po
Plzeňské ulici k motolské vozovně rozjely poprvé 1. prosince 1937 a o dva dny později zahájila vozovna Motol
při večerním zatahování vlaků svůj provoz. Tramvajová trať tehdy končila u vozovny.
Manipulace na konečné v Motole probíhala zhruba následujícím způsobem. Souprava přejela přímo přes výhybku přejezdu po své koleji do prostoru výstupní zastávky. Zde byl vlečný vůz zabržděn,
vůz motorový odpojen. Motorový vůz pak pokračoval samostatně přes výhybku přejezdu na kusé ukončení tratě. Zde změnil směr jízdy a přes přejezd přejel na druhou kolej, po níž minul odstavený
vlečný vůz v prostoru výstupní zastávky. Najel do prostoru nástupní zastávky, opět změnil směr jízdy a přes přejezd nacouval pro odstavený vlečný vůz. Po jeho připojení buď přímo - po další
změně směru jízdy - souprava odjížděla přes přejezd buď přímo do nástupní zastávky, nebo odcouvala na kusé ukončení, kde teprve změnila směr jízdy a přes druhý přejezd najela také do nástupní zastávky.
Rok 1974 se stal posledním pro pravidelný provoz dvounápravových tramvají v pražských ulicích. V Motole byla poslední konečná nevybavená smyčkou, nebo vratným trojúhelníkem a starých tramvají stále ubývalo. Do Motola proto zajížděla jen každá druhá souprava, s jejíž změnou směru jízdy pomáhal tzv. "kuplíř", pracovník pomáhající se spřahováním souprav. Když 13. ledna 1974 do pražských ulic vyjela poslední dvounápravová devítka, vypravená z motolské vozovny, obsadily jí vozy ev.č.2244+1487. O den později byla trať od vozovny Motol po tehdejší konečnou Motol zrušena. V roce 1977 byla její část využita pro výstavbu kolejového provizoria spojujícího motolskou vozovnu Kukulovou ulicí s Vypichem a v roce 1988 se celá někdejší trať stala součástí prodloužení na smyčku Sídliště Řepy.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |