|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekonstrukce Vodičkovy ulice
Třebaže byla teprve v dubnu letošního roku slavnostně dokončena první etapa výstavby pěší zóny
ve Vodičkově ulici - spočívající ve srovnání úrovně chodníku, vozovky a nástupního ostrůvku tramvajové
zastávky Václavské náměstí směrem k Jindřišské do jedné roviny -, byly na místě činu od 9.června opět
stavební stroje, které již dokončenou část pěší zóny "smetly" z povrchu zemského.
Oproti předcházejícím tramvajovým výlukám s využitím povrchové výhybky Kalifornien, kdy tramvaj přes výhybku jela buď manipulačně, nebo s cestujícími v obou směrech je bylo u této výluky přistoupeno k provozu s cestujícími pouze v jednom směru. Po jejich vystoupení souprava manipulačně přejela vlevo na protisměrnou kolej, kde byla zřízena zároveň nástupní zastávka. Standardem se již stalo, že jako záložní vůz byl připraven vůz KT8D5 ev.č.9030, který je jako jediný vybaven maticovými transparenty BUSE a může proto urychleně zasáhnout do provozu, bez zdržujícího posunu "plátýnek" ve střešním transparentu. Přestože vozy KT8D5 v minulém roce prodělaly potřebnou výměnu "plátýnek", která nyní obsahují i čísla linek běžně vozy tohoto typy neobsazovaných, leckde se na devítku zapomnělo a ke slovu opět přišla lidová tvořivost. Před samotné plátno byla umístěna plastiková cedule s číslem linky, známá ze zadních plošin vozů T3. Efektní je pohled na číslo linky v nočních hodinách. Okolo cedule prosvítá světlo žárovky, číslo linky samotné se utápí ve tmě... 15. srpna byla výluka ukončena a v centru Prahy se objevil cca 160 metrů dlouhý úsek tramvajové tratě, vybudovaný tím nejmodernějším způsobem na pražcích a krytem v podobě žulové dlažby. Trať je umístěna v odhlučněném koridoru. Okolní úseky byly zrekonstruovány standardně - velkoplošnými panely BKV. Díky tomu má Praha nyní nejsplátovanější tramvajovou trať snad i v dějinách.
Fotografie: © Pražské tramvaje
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |