|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Měřící vůz pro kontrolu troleje T3
|
Lištu druhého pantografového sběrače tvořilo 11 měděných navzájem izolovaných segmentů, které byly propojeny se zařízením signalizujícím polohu troleje vzhledem ke sběrací liště pantografu. Kontakt jednotlivých segmentů s trolejí byl signalizován na měřícím panelu LED diodami. Měření výšky troleje na kolejemi zabezpečoval snímač umístěný mezi spodním a vrchním ramenem pantografu. Změna svírajícího úhlu byla přenesena na číslicový ukazatel výšky troleje. Měřící pult byl umístěn podélně mezi předními a středními dveřmi.
V soupravě s vozem 6613 projel měřící vůz 21. listopadu 1990 jako první novou tramvajovou trať Ohrada - Palmovka. Od ledna 1993 vůz ve zhruba dvouměsíčních intervalech projížděl kolejovou sítí tak, aby během roku postupně projel každý úsek dvakrát. S výjimkou kolejišť vozoven a ústředních dílen tak postupně zkontroloval celou pražskou síť včetně manipulačních oblouků, kolejových přejezdů a odstavných či manipulačních kolejí. V červenci 1993 vůz obdržel jako druhý pražský vůz (prvním byl mazač ev. č.5523) speciální uhlíkovou sběrací lištu pantografu z důvodu zvýšení její trvanlivosti. 13. dubna 1997 uskutečnil měřící vůz poslední pravidelné měření a v červnu 1997 bylo v areálu vrchní stavby zahájeno odstrojování vozu. Po demontáži všech přídavných zařízení zůstal vůz zhruba ve stavu, v němž byl v roce 1987 předán k přestavbě. Navíc mu zůstal jen druhý pantograf (již s odpojenými kabely) a prosklený střední střešní větrací kryt. Přestože se ještě v červnu 1997 zdálo, že vůz už na trati nikdo nespatří, vstal jak bájný fénix z popela a ještě krátce posloužil alespoň k vizuální kontrole rekonstruovaných úseků. V úterý 28. října 1997 vyjel na poslední pracovní jízdu.
Následně chátral na dvoře žižkovské vozovny a v přesně nezjištěné době byl převezen do vozovny Hloubětín. Počátkem prázdnin roku 1998 se vůz ev. č. 5522 vydal na svou úplně poslední cestu po pražských kolejích. Mířil na likvidaci v Ústředních dílnách, kde byl 7. července 1998 sešrotován.