|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Původní smyčka Spořilov
Historii původní smyčky Spořilov, umístěné ve středu Bratislavského náměstí ohraničují data 12. říjen 1929 - 1. červenec 1986.
Protože na Spořilov byla provozována jen jedna linka, smyčka kapacitně jejímu provozu plně postačovalo. V průběhu roku 1932 byla ve smyčce Spořilov zřízena druhá kusá kolej, tentokráte v jejím středu jako příprava na vznik druhé koleje smyčky. K oboustrannému zaústění však došlo až o sedm let později. Teprve od roku 1939 můžeme o smyčce Spořilov hovořit jako o dvoukolejné s kusou vnější kolejí. Pro výstavbu mostu nad vznikajícím železničním odstavným nádražím Praha-Jih, došlo k přerušení provozu tramvají na Spořilov mezi 5. říjnem 1964 a 4. červencem 1966. Tramvaje byly odkloněny na záběhlickou tramvajovou trať. V tomto období zaniká ve smyčce kusá vnější kolej.
Labutí píseň smyčka Spořilov prožije na začátku roku 1986. Koncová část tramvajové tratě v úseku od podjezdu pod železniční
tratí, včetně tehdejší smyčky na Bratislavském náměstí musela od 1. července 1986 ustoupit výstavbě Jižní spojky a její
mimoúrovňové křižovatky. Tramvajová trať byla přeložena na samostatné těleso
mimo Chodovskou ulici a na jejím konci vzniká nová jednokolejná smyčka Spořilov
s předjízdnou kolejí, uvedená do provozu 1. září téhož roku. Na místě původní smyčky dnes nalezneme pouze silniční komunikaci.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |