|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oprava úseku Výtoň - Palackého náměstí 2012
Ani třeskuté mrazy vládnoucí Praze nezabránily tomu, aby vrchní stavba prováděla opravné práce na tramvajových tratích.
První akcí roku 2012 se tak od 1. února stala výměna velkoplošných panelů BKV
mezi Výtoní a Palackého náměstím.
V pátek 3. února probíhá frézování podkladních vrstev. To odhaluje konstrukci původní tratě překrytou velkoplošnými panely v 70. letech 20. století – betonovou desku s podkladnicemi pro uchycení kolejnic. Klasicky v tomto okamžiku následuje položení nové živice, zaměření polohy nových panelů a jejich položení. Mrazy však nedovolují položení asfaltového koberce, proto je operativně přistoupeno k rozprostření cca 5 cm vysoké vrstvy zhutnělého štěrku na geotextilii a následné pokládce panelů. Prostor pro středové panely je vybetonován. K obnovení provozu dochází v úterý 14. února 2012. Aby bylo možné uzavřít nábřežní automobilový jízdní pruh od Palackého náměstí k Výtoni, došlo k netradičnímu řešení odklonu dopravy v tomto směru. Automobily byly odkloněny na náplavku. Výluky se využilo také k vyjmutí dilatačních styků v zastávkách Palackého náměstí a výměně sjezdové výhybky s výměnnými jazyky na Výtoni za modernější konstrukci. Akce byla hrazena z interních zdrojů.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |