|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekonstrukce křižovatky Výtoň
Dlouhé roky odkládaná rekonstrukce křižovatky Výtoň,
smyčky Podolská vodárna a přilehlých úseků byla zahájena 1. července 2004.
Stav tramvajové tratě, respektive kolejové konstrukce křižovatky Výtoň
vykazoval značné opotřebení a nesplňoval normu pro vzájemné potkávání tramvajových vozů.
Budoucí stav tramvajové tratě proto byl, v rozsahu kolejové konstrukce a cca 12 metrů před křižovatkou do všech směrů,
navržen s tramvajovým svrškem se žlábkovou kolejnicí NT na dřevěných pražcích. Povrchová úprava byla provedena ze
dvou vrstev litého asfaltu. Podél stojiny kolejnic došlo k osazení tlumících bokovnic a část podél hlavy kolejnice byla
zalita speciální pružnou zálivkou.
Po odstranění panelů BKV na Rašínově a Podolském nábřeží
v těsné blízkosti křižovatky Výtoň a následném odfrézování podkladové vrstvy asfaltu, došlo k odkrytí předešlé konstrukce
tramvajové tratě. Do monolitické železobetonové podkladové desky byly upevněny podkladnice a na ně následně kolejnice. Při
náhradě této konstrukce tramvajové tratě velkoplošnými panely BKV došlo
k odstranění kolejnic, ale ponechání podkladnic (leckde i se šrouby) a jejich následnému zakrytí vrstvou podkladového asfaltu.
I takhle se rekonstruovaly tramvajové tratě...
Velmi překvapujícím byla oprava tramvajové tratě mezi Vyšehradským tunelem a smyčkou Podolská vodárna, která se týkala
pouze koleje z centra.... Zřejmě v tom bude oněch ušetřených 10 dní výluky, o něž byla zkrácena.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |