Naši cestu po původní podobě tramvajové tratě začneme na
křižovatce Svatovítské ulice
s ulicí Milady Horákové a Svatovítské se přidržíme. Tramvajová trať zřízená metodou
velkoplošných panelů BKV byla
k trati vedené po ulici Milady Horákové napojena šikmo, mezi protisměrnými kolejemi byla zvětšena osová vzdálenost, aby byl na křižovatce
Prašný most dodržen rozestup kolejových oblouků pro vozy
KT8D5.
Přímý úsek měl délku cca 100 metrů, za ním následoval pravý oblouk, který trať přivedl na původní na
železobetonový most překračující kolejiště železniční
stanice Praha-Dejvice. Most byl úzký a tak mezi tramvajovými kolejemi a chodníkem nebylo ani na jedné straně potřebné místo pro vozovku. Za mostem se dosud
vcelku úzká Svatovítská ulice rozšiřila do podoby velkoměstského bulváru. Tehdejší i
nynější podoba tramvajové tratě je od tohoto místa stejná, tramvajová trať
se ocitá na vlastním zvýšeném tělese uprostřed vozovky a mezi chodníky a tramvajovým tělesem je místo dokonce pro dva jízdní pruhy automobilů na každé straně.
Trať klesá k centru Dejvic, Vítěznému náměstí, které svou podobou kruhového objezdu, jehož středem však přímo prochází tramvajové tratě má pověst místa
s největším počtem nehod v Praze. Na náměstí samotném jsou umístěny jediné zastávky celé tratě, Vítězné náměstí, s nástupními ostrůvky. Za zastávkami ještě
trať překročí příčně dva jízdní pruhy automobilů na kruhovém objezdu Vítězného náměstí a na
křižovatce v jeho
středu cesta po ní skončí.
Fotocesta po trati Prašný most - Vítězné náměstí .:::. 13. června 2004 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|