|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slavnostní zahájení provozu tratě
|
Ve středu 31. srpna 2011 došlo za účasti čelních představitelů města, městské části Praha 6 a v neposlední řadě také
zástupců Dopravního podniku Praha ke slavnostnímu otevření prodloužení tramvajové trati do Podbaby.
Oproti otevření prodloužení tratě k metru do smyčky Radlická v říjnu 2008 se jednalo o nepoměrně střídmější akci. Místo historických vozů, které v roce 2008 přivítaly po výstupu z vestibulu metra Radlická hosty a novináře, čekal poslední srpnový den v novém obratišti pouze vůz Škoda 15T ev.č.9225 jakožto zástupce nejnovější generace vozidel na nejnovější trati. Přesně úderem desáté hodiny ranní přivítala přítomné tisková mluvčí Dopravního podniku paní Ilona Vysoudilová, představila významné činitele a předala slovo prvnímu náměstkovi primátora Karlu Březinovi. Ten ve svém projevu pochválil pracovníky, že i přes komplikace s archeologickými výzkumy a tím posunutí původních termínů se vše podařilo zdárně stihnout do konce prázdnin. Dále se omluvil občanům za způsobené dopravní komplikace a vyslovil přání, aby Pražané cestovali skutečně moderní městskou hromadnou dopravou v maximálním pohodlí. Zároveň dodal, že pokud by stejně efektivně pracoval stát, tak by se neotvírala jen nová tramvajová zastávka, ale i plánovaná železniční stanice Podbaba. Jako druhá promluvila starostka městské části Praha 6 Marie Kousalíková. Ve svém projevu shrnula dosavadní rozvoj tramvajové dopravy na území Prahy 6 a nastínila další možnou spolupráci na tramvajových projektech. Zároveň uvedla, že prodloužení je významnější, než se může podle jeho délky zdát - je totiž počátkem plánované tramvajové trati do Suchdola, případně spojnice Podbaba - Bohnice. Poslední se slova ujal generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Martin Dvořák. Ve svém projevu navázal na starostku městské části Praha 6 ohledně nové výstavby tramvajových tratí, kdy neopomenul zmínit i současné budování prodloužení metra V.A. V poslední části pak shrnul letošní modernizace tramvajových úseků, které dle jeho slov bylo velmi úspěšná. "Podařilo se nám opravit čtyři strategické úseky, které se opět otevřou cestujícím prvního září. Modernizace tratí se obešla bez jakýchkoliv komplikací a proběhla podle stanoveného harmonogramu", dodal. Prodloužení tramvajové trati Podbaba v délce téměř 300 metrů je spolufinancováno z evropského Operačního programu Praha - Konkurenceschopnost. Po projevech se mohlo přistoupit k slavnostnímu přestřižení pásky. Všichni 3 přítomní řečníci svorně přestřihli pásku a sklenkou šampaňského připili na novou trať, která tak byla symbolicky předána do provozu. Následně se ti, kteří měli zájem přesunuli do vozu Škoda 15T na krátkou projížďku pražskými ulicemi po nové trati na zastávku Staroměstská, kde se mohli podívat na další zrekonstruovaný úsek, který byl stejně jako Podbaba následující den uveden do provozu. O tom, jak celý slavnostní ceremoniál probíhal se můžete přesvědčit na přiložených fotografiích. Opět popřejme společně nové trati dlouhověkost, nějaké to prodloužení, málo nehod, stálé linkové vedení a hlavně spokojené cestující! |
||||