S výjimkou kolejových konstrukcí
křižovatky Špejchar byla celá
tramvajová trať zřízena metodou
velkoplošných panelů BKV.
Cestu po tramvajové trati začneme na křižovatce ulic Badeniho
a Milady Horákové, za níž se tramvajové koleje umístěné do velkoplošných panelů BKV
stáčí táhlým levým obloukem. Obě koleje jsou zde umístěné ve zvětšené osové vzdálenosti, ale po napřímení tratě před
křižovatkou Špejchar, sloužící k napojení stejnojmenné
smyčky na kolejovou síť se jejich osová vzdálenost normalizuje.
Za křižovatkou Špejchar pokračuje tramvajová trať ve středu vozovky
přímým úsekem podél stadionu fotbalové Sparty nalevo a písčité letenské pláně vpravo, skryté nyní za plechovými
ohradami vynucenými výstavbu další etapy městského okruhu a podzemních garáží na Letné. Za stadiónem Sparty
je vstřícně umístěna první dvojice zastávek, nesoucích - jak jinak - jméno Sparta.
Po jejich opuštění trať pokračuje přímým úsekem ke dvojici značně frekventovaných světelných křižovatek
u Korunovační ulice, přičemž ta druhá napojuje komunikace na Letenský tunel. Po překonání této křižovatky
se trať stáčí pravým obloukem na Letenské náměstí, kde jsou umístěny stejnojmenné zastávky.
Zastávka v našem směru je jednou z mála, vystavěných v tzv. vídeňském typu.
Za zastávkami trať překročí Oveneckou ulicí, jíž vedly koleje první elektrické tramvaje na našem území
a stáčí se táhlým pravým obloukem, kopírujícím tvar ulice Milady Horákové, zároveň začíná klesat ke
Strossmayerovu náměstí. Před Kamenickou ulicí se však napřimuje a ve středu vozovky bude klesat již jen
přímým úsekem. Za Haškovou ulicí jsou zřízeny zastávky Kamenická. Trať pokračuje
v klesání a za křižovatkou s Veverkovou ulicí je pouze v našem směru zřízena zastávka
Strossmayerovo náměstí. Bezprostředně za zastávkou již následují
výhybky kolejové křižovatky Strossmayerovo náměstí, na nichž naše cesta
po tramvajové trati končí.
Změněné zastávky umístěné na popisované trati:
Sparta - nácestná zastávka ve směru k zastávce Letenské náměstí ve středu vozovky ulice Milady Horákové, 230 metrů před křižovatkou s ulicí Nad štolou, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
Sparta - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Špejchar/Chotkovy sady/Hradčanská ve středu vozovky ulice Milady Horákové, 4 metry před křižovatkou s ulicí U Sparty, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
Fotocesta po trati Hradčanská - Strossmayerovo náměstí |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|