|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křižovatka ŠpejcharV roce 1982 se vlivem nepřiměřené rychlosti vozidla přejíždějícího rozjezdovou výhybku postavenou mimořádně do odbočné větve stala tragická nehoda, kdy se v levém oblouku vedoucím od zastávky Sparta do stejnojmenné smyčky převrátil na pravý bok vůz T1 a usmrtil svojí vahou 7 z něho vypadnuvších cestujících. Velkou rekonstrukci křižovatka prodělala v roce 1996, kdy byla vyměněna celá kolejová konstrukce včetně výhybek.
Křižovatka je vybavena pouze elektricky ovládanými výhybkami s pružnými jazyky. Výhybka na výjezdu ze smyčky je
označena ev.č. 202, levostranná výhybka od Letné je označena ev.č. 210, pravostranná výhybka od Hradčanské je
označena ev.č. 212. Kryt křižovatky tvoří pouze žulové dlažební kostky.
V pravidelném provozu je pojížděn pouze přímý směr tramvajové tratě ve směru Hradčanská - Sparta. V obou obloucích je možno spatřit tramvajový vlak již jen zcela mimořádně při výlukové činnosti.
Plánek popisované křižovatky ve formátu .pdf:
křižovatka Špejcharlegenda k plánku
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |