Křižovatka Hradčanská

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Křižovatka Hradčanská


Souprava vozů T3SUCS ev.č.7268+7065 na lince 26 v křižovatce Hradčanská
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7208+7209 na lince 1 v křižovatce Hradčanská
Provoz tramvají v dnešní ulici Milady Horákové byl zahájen 21. listopadu 1908 v úseku od dnešní Korunovační ulice po nádraží Bruska (dnešní Praha - Dejvice) v prostoru dnešních zastávek Hradčanská. O 4 roky později - 31. května 1912 byl zahájen provoz tramvají v dnešní Badeniho ulici, který si vyžádal zřízení kolejové křižovatky v tomto prostoru. Zatím poslední kompletní rekonstrukcí prošla křižovatka v roce 1993.

Křižovatka je po kompletní rekonstrukci z roku 1993 vybavena pouze elektricky ovládanými výhybkami s pružnými jazyky; ev.č. 212 od Chotkových sadů, ev.č. 222 od Letné a ev.č. 301 od Hradčanské. Sjezdové výhybky jsou také s pružnými jazyky. Kryt křižovatky tvoří pouze žulová dlažba.

V běžném provozu je pojížděn přímý směr mezi Hradčanskou a Letnou a z pohledu od Hradčanské, pravý oblouk k Chotkovým sadům.

Fotocesta po křižovatce Hradčanská
Křižovatka Hradčanská Křižovatka Hradčanská Křižovatka Hradčanská



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024