Křížení s vlečkou ČKD Tatra Smíchov v původní poloze Za Ženskými domovy

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Křížení s vlečkou ČKD Tatra Smíchov
v původní poloze Za Ženskými domovy


Železniční vlečka vedená Stroupežnického ulicí křižovala na celkem 4 místech tramvajové tratě, jako prvním místem byla Plzeňská ulice u zastávek Anděl, druhým tramvajová trať v Radlické ulici a třetím a čtvrtým místem pak trať v ulici Za Ženskými domovy.

Souprava vozů T3 ev.č.6320+6321 vypravená na linku 33 se účastní v jednokolejné části tratě v ulici Za Ženskými domovy jakéhosi natáčení, v popředí kolej vlečky ČKD | 8.11.1975
Původní zaústění vlečky ČKD Tatra Smíchov je již odpojené, na místě zůstává pouze křížení v tramvajové trati a do areálu železničního nádraží je již zapojená nová spojovací kolej mezi tramvajovou a železniční tratí | 7.2.1981
Souprava vozů T6A5 ev.č.8602+8601 odstavená v zatrolejované části spojovací koleje mezi tramvajovou a železniční tratí, na snímku je stále ještě zachovalé původní křížení | 5.5.1996
Křížení železniční vlečky ČKD Tatra Smíchov s tramvajovou tratí v ulici Za Ženskými domovy v pozadí s ještě zachovalým křížením vlečky v původní poloze a obloukem spojovací koleje mezi tramvajovou tratí a železničními kolejemi | 29.5.2004
Autojeřáb přetahuje odstavený vůz T1 ev.č.5056 z kolejí tramvajové tratě v ulici Za Ženskými domovy spojovacím obloukem na vlečku ČKD | 22.8.1980
Vyřazený vůz T3 ev.č.6508 vyčkává na spojovací koleji mezi tramvajovou tratí a nákladovým nádražím na svůj další osud, na snímku je patrné zachovalé křížení vlečky ČKD Tatra Smíchov s tramvajovými kolejemi v původní poloze, srdcovky jsou však již zavařené pro snažší průjezd tramvají | 6.3.1991
Souprava vozů T3R.P ev.č.8224+8223 vypravená na linku 12 přeskakuje přes dosud obě křížení s železniční vlečkou | 11.10.2003
Tramvajová trať v ulici Za Ženskými domovy krátce po snesení přes 20 let nepoužívaného křížení s železniční vlečkou, ve vozovce jsou ještě patrné stopy po čerstvě uloženém asfaltu | 20.9.2004
Zatímco první křížení u Anděla bylo v provozu již od 13. června 1897, to třetí bylo uvedeno v život až 1. prosince 1938, když byla zprovozněna manipulační tramvajová trať v ulici Za Ženskými domovy, která byla v místě křížení s železniční vlečkou jednokolejná. Aby se usnadnilo předávání tramvají z Ringhofferovy továrny na tramvajové koleje, byl 7. dubna 1948 poblíž této úrovňové křižovatky zřízen v pohledu od Ženských domovů levý kolejový oblouk, který vlečku i tramvajovou trať propojil.

V souvislosti s výstavbou metra a autobusového terminálu prošla celá oblast zásadní přestavbou. Projekt počítal s přeložením vlečky v prostoru mezi Klicperovou ulicí a Smíchovským nádražím o několik metrů východněji, blíže k budoucím výstupům z metra. Přerušení provozu na vlečce se muselo z důvodu intenzivní výroby v ČKD zkrátit na nejkratší možnou dobu. Proto byla ještě za provozu vlečky v původní poloze již stavěna vlečka v poloze nové. V roce 1980 proběhlo zdvoukolejnění tramvajové tratě v ulici Za Ženskými domovy. Kromě provozovaného křížení bylo při této příležitosti do tramvajové trati v předstihu vloženo i křížení s novou polohou vlečky. Stávající vlečka byla pro umožnění předávání tramvají napojena na tramvajovou trať dočasným levým obloukem do pravé traťové koleje (v pohledu od Ženských domovů), který nově musel křížit protisměrnou tramvajovou kolej. Již v průběhu prosince téhož roku však bylo provizorní propojení zrušeno a vlečka začala využívat druhé křížení s tramvajovou tratí. Aby bylo možné i nadále předávat nové tramvaje z výrobního závodu ČKD Tatra Smíchov, byla náhradou zřízena nová kolejová spojka odbočující pravou výhybkou z místa, kde byla donedávna výhybka levá, z ulice Za Ženskými domovy do areálu smíchovského nádraží, kde byla propojena se železničními kolejemi. Provoz na nové koleji začal 11. února 1981.

Odpojené křížení tramvajové tratě s železniční vlečkou v původní poloze, ale se zavařenými srdcovkami, zůstalo na svém místě ležet až do léta roku 2004. V souvislosti s přípravou obnovení provozu na tramvajové trati do Radlic bylo v tomto období sneseno.

Odpojené křížení s železniční vlečkou ČKD Tatra Smíchov v ulici Za Ženskými domovy v původní poloze
1995 Odpojené křížení železniční vlečky ČKD Tatra Smíchov vedené Stroupežnického ulicí s tramvajovou tratí v ulici Za Ženskými domovy v původní poloze | 27.5.1995 Odpojené křížení železniční vlečky ČKD Tatra Smíchov vedené Stroupežnického ulicí s tramvajovou tratí v ulici Za Ženskými domovy v původní poloze | 27.5.1995 Odpojené křížení železniční vlečky ČKD Tatra Smíchov vedené Stroupežnického ulicí s tramvajovou tratí v ulici Za Ženskými domovy v původní poloze | 27.5.1995 Odpojené křížení železniční vlečky ČKD Tatra Smíchov vedené Stroupežnického ulicí s tramvajovou tratí v ulici Za Ženskými domovy v původní poloze | 27.5.1995
2003 Odpojené křížení železniční vlečky ČKD Tatra Smíchov vedené Stroupežnického ulicí s tramvajovou tratí v ulici Za Ženskými domovy v původní poloze | 11.10.2003 Odpojené křížení železniční vlečky ČKD Tatra Smíchov vedené Stroupežnického ulicí s tramvajovou tratí v ulici Za Ženskými domovy v původní poloze | 11.10.2003 Odpojené křížení železniční vlečky ČKD Tatra Smíchov vedené Stroupežnického ulicí s tramvajovou tratí v ulici Za Ženskými domovy v původní poloze | 11.10.2003 Odpojené křížení železniční vlečky ČKD Tatra Smíchov vedené Stroupežnického ulicí s tramvajovou tratí v ulici Za Ženskými domovy v původní poloze | 11.10.2003


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024