|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křížení s vlečkou ČKD Tatra Smíchov
|
V souvislosti s výstavbou metra a autobusového terminálu prošla celá oblast zásadní přestavbou. Projekt počítal s přeložením vlečky v prostoru mezi Klicperovou ulicí a Smíchovským nádražím o několik metrů východněji, blíže k budoucím výstupům z metra. Přerušení provozu na vlečce se muselo z důvodu intenzivní výroby v ČKD zkrátit na nejkratší možnou dobu. Proto byla ještě za provozu vlečky v původní poloze již stavěna vlečka v poloze nové. V roce 1980 proběhlo zdvoukolejnění tramvajové tratě v ulici Za Ženskými domovy. Kromě provozovaného křížení bylo při této příležitosti do tramvajové trati v předstihu vloženo i křížení s novou polohou vlečky. Stávající vlečka byla pro umožnění předávání tramvají napojena na tramvajovou trať dočasným levým obloukem do pravé traťové koleje (v pohledu od Ženských domovů), který nově musel křížit protisměrnou tramvajovou kolej. Již v průběhu prosince téhož roku však bylo provizorní propojení zrušeno a vlečka začala využívat druhé křížení s tramvajovou tratí. Aby bylo možné i nadále předávat nové tramvaje z výrobního závodu ČKD Tatra Smíchov, byla náhradou zřízena nová kolejová spojka odbočující pravou výhybkou z místa, kde byla donedávna výhybka levá, z ulice Za Ženskými domovy do areálu smíchovského nádraží, kde byla propojena se železničními kolejemi. Provoz na nové koleji začal 11. února 1981.
Odpojené křížení tramvajové tratě s železniční vlečkou v původní poloze, ale se zavařenými srdcovkami, zůstalo na svém místě ležet až do léta roku 2004. V souvislosti s přípravou obnovení provozu na tramvajové trati do Radlic bylo v tomto období sneseno.
Odpojené křížení s železniční vlečkou ČKD Tatra Smíchov v ulici Za Ženskými domovy v původní poloze | ||||
1995 | ||||
2003 |