|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať Radlická - Plzeňská x Radlická
16. června 1927 byla hlavní z obou tramvajových tratí - k usedlosti Koulka - prodloužena odbočující tratí od křižovatky ulic Radlické a Křížové dále Radlickou ulicí do Radlic. Součástí prodloužení byla i 155 metrů dlouhá jednokolejka a koncová smyčka před školou. Původní trať pokračující od zmíněné křižovatky Křížovou ulicí k usedlosti Koulka dalších cca 220 metrů však zůstala zachována pro manipulační účely. Protože však její využití bylo v podstatě nulové, byla k 31. prosinci 1932 zrušena. 1. prosince 1938 pak byla zrušena i trať na Santošku, kterou následně nahradila trolejbusová linka. Aby těch likvidací a rušení na jedné trati nebylo málo, byl 1. listopadu 1983 zrušen koncový, cca 160 metrů dlouhý a z větší části jednokolejný, úsek tramvajové tratě od zastávky Laurová po konečnou smyčku Radlice. Důvodem byl opět jako v jiných pražských lokalitách ústupek automobilové dopravě. Připravovala se výstavba nové kapacitní komunikace do Jinonic a Stodůlek a bylo nutné zlikvidovat původní romantickou zástavbu. Stavba nakonec nebyla zcela realizována a aby bylo možné zachovat provoz alespoň na zbývajícím torzu tramvajové tratě, byl v prostoru zastávky Laurová zřízen vratný kolejový trojúhelník, který měl být jen dočasným. V letech 2000 - 2001 proběhla kompletní rekonstrukce tramvajové tratě v Radlické ulici mezi křižovatkami Ženské domovy a Plzeňská x Radlická, během níž byly sneseny nástupní ostrůvky zastávek Ženské domovy a zastávky tak nyní fyzicky neexistují. Zrekonstruovanému úseku tratě nebylo dlouhodobě uděleno povolení k provozu tramvají a teprve od 9. listopadu 2002 je možné tento úsek na základě příkazu dispečinku a po odjištění výhybek manipulačně pojíždět. Trať tak stejně zůstává stále mimo provoz podobně jako trať na Laurovou, která je mimo provoz z důvodu výstavby tunelů Mrázovka.
Většina tratě byla vybudována klasickou konstrukcí kolejnic na příčných pražcích a kryt tvořil asfaltový povrch. Pouze přímý úsek
tratě v Radlické ulici - souběžný s areálem nádraží Praha-Smíchov - začínající zhruba 60 metrů za křižovatkou s Křížovou ulicí a končící před křižovatkou
Ženské domovy byl rekonstruován metodou velkoplošných panelů BKV.
Laurová - výstupní a nástupní zastávka Křížová - nácestná zastávka v obou směrech Ženské domovy - nácestná zastávka v obou směrech, která nyní fyzicky neexistuje
Fotografie: © Pražské tramvaje
Související články: Smyčka Radlická Slavnostní zahájení provozu tratě Laurová - Radlická 3. října 2008 Rekonstrukce tratě Laurová - Křížová 19.9.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 23.8.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 2.8.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 5.7.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 21.6.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 8.6.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 1.6.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 20.4.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová Projekt tratě Laurová - Radlická Jednokolejná trať Laurová - Radlice Trojúhelník Laurová Pozůstatky tratě Laurová - Radlice |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |