|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednokolejná trať Laurová - Radlice
16. června 1927 byl zahájen provoz na nové tramvajové trati vedené od křižovatky Radlické a Křížové ulice po Radlické ulici dále do Radlic.
S ohledem na stávající zástavbu a stísněné uliční poměry byla v závěrečném, cca 155 metrů dlouhém, úseku před koncovou smyčkou zřízena jednokolejka.
Jednokolejná trať vydržela na svém místě 56 let. Pak se začala připravovat výstavba nové kapacitní komunikace do Jinonic a Stodůlek a bylo nutné zlikvidovat původní romantickou zástavbu
starých Radlic. Automobily - po kolikáté už - zvítězily nad tramvajemi. 1. listopadu 1983 byl proto provoz na tramvajové trati zastaven. Závěrečná část tratě byla snesena, demolice se dočkala
původní zástavba a Radlická ulice byla rozšířena. Stavba komunikace nakonec nebyla zcela realizována a trať ze Smíchova zůstala neukončená. Protože nebylo místo na zřízení nové tramvajové smyčky a
zachování provozu tramvají na stávajícím torzu bylo místním orgány požadováno, byl nakonec v prostoru zastávky Laurová zřízen vratný kolejový trojúhelník,
který měl být jen dočasným obratištěm. Trojúhelník byl zřízen narychlo, vlastně jen vložením oblouků a výhybek do stávající tratě, takže mezi oblouky zůstala část koleje
tramvajové tratě z Radlic. Kolej byla po čase zaasfaltována, ale přesto kolejnice prosvítaly thérem. V roce 2003 došlo k opravě výtluků asfaltu v blízkosti kolejového trojúhelníku, a kolej se opět vyloupla na denní světlo.
Fotografie: © Miroslav Křehlík
Související články: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |