|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať Ke Stírce - Elektrárna Holešovice
|
Trojský splítkový úsek na mostní konstrukci v délce cca 100 m byl umístěn ve směru z centra cca 350 m za zastávkou Trojská a ve směru do centra cca 100 m za zastávkou Nad Trojou. Jízda ve splítkovém úseku byla ve směru z centra (od zastávky Trojská) v prostoru nesprávné koleje (vlevo) a ve směru do centra (od zastávky Nad Trojou) v prostoru správné koleje (vpravo). Ve směru do centra byla v celé délce splítky omezená rychlost do 30 km/h. Ve směru z centra byla od začátku splítky až před výjezd z ní omezená rychlost do 30 km/h a ve výjezdu ze splítky omezená rychlost do 20 km/h.
Provoz na splítkové trati byl řízen stejným světelným signalizačním zařízením (SSZ), které bylo využito již pří řízení provozu na jednokolejné trati. Zatímco při kolejovém uspořádání jednokolejné trati byla světelná signalizace umístěna těsně před výhybkami, u splítky byly sloupky umístěny cca 50 metrů před vlastním sjetím protisměrných kolejí. Důvodem však nebylo posunutí samotných sloupků, ale naopak zkrácení splítkového úseku oproti předcházejícímu jednokolejnému stavu. SSZ bylo vybaveno řadičem umožňujícím zabezpečení tramvajové trati, dynamické řízení tramvajového provozu a výjezdu ze stavby. Pro přihlašování a odhlašování tramvají byly použity trolejové kontakty. Pro náhradní přihlášení byly osazeny kontaktní zámky. Potvrzení přijetí výzvy (přihlášení se) bylo signalizováno výzvovými návěstidly i kontrolními svítilnami kontaktních zámků. SSZ bylo navrženo tak, aby umožnilo průjezd tří tramvajových souprav za sebou v jednom směru jízdy.
Postup při případné poruše SSZ stanovuje vnitropodnikový předpis D 1/2 - Dopravní a návěstní předpis pro tramvaje. Dle tohoto předpisu je řidič povinen při poruše SSZ oznámit tuto skutečnost na provozní dispečink tramvají a řídit se dále jeho pokyny. Za poruchu je považován i stav, kdy je SSZ mimo provoz.
Kolejová splítka svou existenci ukončila mezi 21. květnem a 28. červnem 2003, kdy probíhalo opětné zdvoukolejnění tramvajové tratě.
Fotocesta po dočasné splítce Nad Trojou - Trojská | ||||