|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať Ke Stírce - Elektrárna Holešovice
|
První, vlastně takřka nepodstatný, zásah proběhl na tramvajové trati mezi zastávkami Kyselova a Ládví, kde bylo nutné přemístit sloupy trolejového vedení a troleje místo klasických převěsů umístit na výložníky nových sloupů, aby bylo možné začít hloubit stavební jámu.
Druhou v pořadí se stala tramvajová trať v Trojské ulici, která je sama o sobě dost raritní. Aby jejích zvláštností oproti ostatním tratím v síti tramvají nebylo málo, byl zde od 28. února 2001 tramvajový provoz veden obousměrně po jednokolejném úseku trati v úseku mezi zastávkami Trojská a Nad Trojou.
Tento jednokolejný úsek v délce cca 150 m byl umístěn ve směru z centra cca 300 metrů za zastávkou Trojská a ve směru do centra cca 100 metrů za zastávkou Nad Trojou. Jízda v jednokolejném úseku byla ve směru z centra (od zastávky Trojská) po správné koleji, a ve směru do centra (od zastávky Nad Trojou) po nesprávné koleji. Provoz na jednokolejné trati byl řízen světelným signalizačním zařízením (SSZ), které bylo vybaveno řadičem umožňujícím zabezpečení tramvajové trati, dynamické řízení tramvajového provozu a výjezdu ze stavby. Pro přihlašování a odhlašování tramvají byly použity trolejové kontakty. Pro náhradní přihlášení byly osazeny kontaktní zámky. Potvrzení přijetí výzvy (přihlášení se) bylo signalizováno výzvovými návěstidly i kontrolními svítilnami kontaktních zámků. SSZ bylo navrženo tak, aby umožnilo průjezd tří tramvajových souprav za sebou v jednom směru jízdy.
Postup při případné poruše SSZ stanovuje vnitropodnikový předpis D 1/2 - Dopravní a návěstní předpis pro tramvaje. Dle tohoto předpisu je řidič povinen při poruše SSZ oznámit tuto skutečnost na provozní dispečink tramvají a řídit se dále jeho pokyny. Za poruchu je považován i stav, kdy je SSZ mimo provoz.
Výhybky do jednokolejného úseku byly zajišťovací. Trvalé postavení výhybek bylo následující:
- výhybka ve směru jízdy z centra sjezdová: stálé postavení jazyků je
od jednokolejného úseku vpravo na správnou kolej ve směru do centra
- výhybka ve směru jízdy z centra rozjezdová: stálé postavení jazyků
od jednokolejného úseku přímo na správnou kolej ve směru z centra.
V pravidelném provozu se na jednokolejné trati objevovaly vlaky linek 5, 14, 17 a 53, ale díky rekonstrukci křižovatky Elektrárna Holešovice se tu objevily i vlaky linek 12 a 37, na kterou byly nasazeny, pro tuto trať v té době, netypické vozy typu KT8D5.
Ovšem této jednokolejce již vypršel vyměřený čas provozu. Hlavním důvodem jejího zřízení totiž byla výstavba stavební jámy pod kolejí vedoucí do centra, aby mohl být jednokolejný provoz sveden na mostní konstrukci.
Poslední vlak linky 53 projel dočasnou jednokolejnou tratí na Trojské ulici v sobotu 26. května 2001, krátce po 4. hodině ranní. Poté byl provoz přerušen až do 9. června 2001, kdy byl obnoven již na mostním provizoriu s kolejovou splítkou.
Fotocesta po dočasné jednokolejce Nad Trojou - Trojská | ||||