Když 8. září 1898 Elektrické podniky zahajovaly provoz na nové spojovací trati vedené ulicí Na Moráni, pravděpodobně
netušily, že jí v podobnosti s tratí v souběžné
Myslíkově ulici nejprve zruší, a posléze
znovu obnoví. Ovšem trať v ulici na Moráni stihla své zrušení zrealizovat dříve, již v samém závěru roku 1909 bylo schváleno její zrušení.
Tomu však předcházelo zastavení provozu s cestujícími již 6. ledna 1900! Fyzicky zůstala trať několik dalších let zachována a 18. prosince 1900
byla dokonce prodloužena až na křižovatku
Palackého náměstí.
A i na obnovení provozu si počkala déle, takřka 60 let. K obnovení provozu došlo až 29. července 1968. V roce 1985 prošla trať radikální
přestavbou své závěrečné části na Palackého náměstí. V souvislosti s výstavbou metra byl závěrečný přímý úsek, který navazoval na
Palackého most vychýlen do nové osy, a pokud by na návazné křižovatce
Palackého náměstí
nebylo zřízeno esovité křížení s tratí na nábřeží, mířila by trať pouze tak do chladných vltavských vod. V dopravních špičkách projíždí
tratí 90 tramvajových vlaků za hodinu, a pohled na konvoj tramvajových vlaků ke křižovatce
Moráň
bývá úchvatný.
Cestu po tramvajové trati začneme na křižovatce s Karlovým náměstí, kde prudkým pravým obloukem směřuje na
levou stranu ulice Na Moráni, jíž zůstane věrná až k Palackému náměstí. Následuje krátký přímý úsek, mírný levý oblouk, další přímý úsek a pro
změnu pravý oblouk, za nímž na přímém úseku jsou umístěny zastávky Palackého náměstí. Zmíněný pravý oblouk zřízený
při přestavbě Palackého náměstí v souvislosti s výstavbou metra v roce 1985 znemožnil původní takřka přímé vedení tramvajové tratě z Palackého náměstí
na Palackého most v křižovatce Palackého náměstí a zapříčinil řadu provozních problémů.
Celá trať je vybudována panely
BKV.
Zastávky umístěné na popisované trati:
Palackého náměstí -
nácestná zastávka v obou směrech.
Provozované linky na popisované trati:
Tato krátká tramvajová trať patří mezi jednu z nejzatíženějších v Praze. V denním provozu jí projíždějí obousměrně linky 3,
4, 10, 14 a 16. V nočním provozu si trať částečně oddychne,
obsluhována je "jen" linkami 52 a 54.