Zatímco většina tramvajových křižovatek v centrální části vznikala postupně, jak se v daném místě
uváděly do provozu tramvajové tratě, křižovatka na
Moráni byla zprovozněna naráz. 8. září 1898 byl zahájen provoz na
tramvajové trati mířící od Karlova náměstí k Botanické zahradě, zároveň byla uvedena do provozu i spojovací trať
ulicí Na Moráni k dnešnímu Palackému náměstí. Aby to křižovatka neměla zas tak jednoduché, v závěru roku 1909 bylo schváleno zrušení tratě ulicí
Na Moráni, a křižovatka na takřka 60 let z tohoto prostoru zmizela. Obnovena byla 29. července 1968, stejně jako trať vedená ulicí
Na Moráni opět obnovena. O důležitosti této křižovatky vypovídá následující údaj: V dopravní
špičce využije oblouk mezi zastávkami
Moráň - Palackého náměstí 45 tramvajových vlaků za hodinu!
Křižovatka je po rekonstrukci z listopadu 2001 vybavena pouze výhybkami s pružnými jazyky; rozjezdová od zastávky Moráň obdržela ev.č. 313. Kryt křižovatky tvoří žulová
dlažba.
V běžném provozu jsou pojížděny oba směry křižovatky.
Fotocesta po křižovatce Moráň |
|
|
|