|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať Sídliště Ďáblice-Střelničná
|
Linky sice jezdily víceméně ve svých trasách, ale provizorií přibývalo. První úpravy proběhly na tramvajové trati mezi zastávkami Kyselova a Ládví, kde bylo nutno přemístit sloupy trolejového vedení a troleje místo klasických převěsů umístit na výložníky nových sloupů.
Druhá v pořadí byla tramvajová trať v Trojské ulici, která je sama o sobě dost raritní. A aby jejích zvláštností oproti ostatním tratím v síti tramvají nebylo málo, byl zde od 28. února 2001 tramvajový provoz veden obousměrně po jednokolejném úseku trati v úseku mezi zastávkami Trojská a Nad Trojou. Na souběžné - vyloučené - koleji byl mezitím vybudován most s kolejovou splítkou nad vznikající těžní jámou metra.
No a čtvrtý zásah do tramvajových tratí se vrátil tam, kde se začalo se zmíněným překládáním sloupů trolejového vedení - do Střelničné ulice. Z důvodu pokračujících prací na hloubené stanici metra C Ládví bylo nutno na křižovatce ulic Střelničná a Davídkova zřídit jednokolejnou tramvajovou trať.
Od 3. dubna 2002 do 15. března 2003 zde byl tramvajový provoz veden obousměrně po jednokolejném úseku trati v úseku mezi zastávkami Ládví a Štěpničná. Tento jednokolejný úsek v délce cca 100 m byl umístěn ve směru z centra cca 50 m za zastávkou Ládví a ve směru do centra cca 350 m za zastávkou Štěpničná. Jízda v jednokolejném úseku byla ve směru z centra (od zastávky Ládví) po správné koleji a ve směru do centra (od zastávky Štěpničná) po nesprávné koleji.
Provoz na jednokolejné trati byl řízen světelným signalizačním zařízením (SSZ), které bylo vybaveno řadičem umožňujícím zabezpečení tramvajové trati a dynamické řízení tramvajového provozu. Pro přihlašování a odhlašování tramvají byly použity trolejové kontakty. Pro náhradní přihlášení zde byly k dispozici kontaktní zámky. Potvrzení přijetí výzvy (přihlášení se) signalizovala výzvová návěstidla i kontrolní svítilny kontaktních zámků. SSZ bylo navrženo tak, aby umožnilo průjezd neomezeného počtu tramvajových souprav za sebou v jednom směru jízdy v případě, že ve druhém směru nebyla žádná tramvaj přihlášena.
Postup při případné poruše SSZ stanovuje vnitropodnikový předpis D 1/2 - Dopravní a návěstní předpis pro tramvaje. Dle tohoto předpisu je řidič povinen při poruše SSZ oznámit tuto skutečnost na provozní dispečink a řídit se dále jeho pokyny. Za poruchu je považován i stav, kdy je SSZ mimo provoz.
Výhybky do jednokolejného úseku byly zajišťovací. Trvalé postavení výhybek bylo následující:
- výhybka ve směru jízdy z centra sjezdová: stálé postavení jazyků je od jednokolejného
úseku vpravo na správnou kolej ve směru do centra
- výhybka ve směru jízdy z centra rozjezdová: stálé postavení jazyků od jednokolejného
úseku přímo na správnou kolej ve směru z centra.
Nad oběma výhybkami byla následně vyvěšena omezená rychlost do 10 km/h ve všech směrech.
V pravidelném provozu byly na jednokolejné trati provozovány vlaky linek č. 10, 17, 24 a 53.
Fotocesta po jednokolejné trati ve Střelničné ulici .:::. 6. dubna 2002 | ||||