|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať Harfa - Balabenka
|
Ideálním impulzem pro kompletní rekonstrukci Českomoravské ulice, její rozšíření a přeložku tramvajové tratě se stala výstavba víceúčelové sportovní haly Sazka arena pro mistrovství světa v ledním hokeji v roce 2004.
Tramvajový provoz na trati byl přerušen 15. března 2003, kdy vypukla kompletní rekonstrukce celé Českomoravské ulice. Od 1. listopadu do 26. listopadu 2003 byla zrekonstruovaná trať zprovozněna pro manipulační provoz, jehož úkolem bylo ojetí tratě před posledním podbitím a zatravněním. Zrekonstruovaná trať byla zprovozněna 27. března 2004.
Cestu po nyní již neexistující podobě tramvajové trati začneme na křižovatce Českomoravské a Freyovy ulice s ulicí K Žižkovu, poblíž smyčky Harfa. Trať se za křižovatkou v pravém oblouku dostala do středu zde ještě poměrně široké vozovky Českomoravské ulice a v protisměru byl umístěn nástupní ostrůvek zastávky Harfa. Pokračovala stále středem Českomoravské ulice, ale za odbavovací halou nádraží Praha - Libeň se šířka ulice značně zmenšila, na což reagovala také tramvajová trať. Kolejovým esíčkem nejprve odbočila vlevo a následně se pravým obloukem opět srovnala do středu ulice. Zde byl umístěn nástupní ostrůvek zastávky Mostárna z centra, vystřídaný o několik metrů dále nástupním ostrůvkem stejnojmenné zastávky do centra. V již značně stísněných podmínkách trať pokračovala podél areálu někdejšího ČKD po pravé straně a odstavných kolejí nádraží Praha - Libeň po straně levé. U budov ČKD byla pod atypickým přístřeškem umístěna zastávka Lokomotivka do centra, v protisměru umístěná zastávka byla sice - oproti své protisměrné kolegyni - vybavena typickým socialistickým přístřeškem, jenže ten se ukrýval za křovím v moři špíny a odpadků. Společnost mu dělala výtažná kolej nádraží Praha - Libeň. Obě zastávky byly navíc umístěny na přilehlých chodnících a řidiči automobilů je tak ve většině případů ignorovali. Trať pak pokračovala přímým úsekem a mezi vyústěním ulic Kurta Konráda a Ocelářská byl umístěn nástupní ostrůvek zastávky Ocelářská do centra. Nebyl vlastně dlouhý ani na jednu soupravu, protože pokud řidič zastavil předpisově u zastávkového sloupku, tak u soupravy vozů T6A5 byly poslední dveře mimo ostrůvek. Protisměrná zastávka byla umístěna o kus dále na chodníku, zhruba mezi vyústěním ulic Drahobejlovy a Ocelářské. Trať za křižovatkou s Drahobejlovou ulicí prudce změnila směr. Levým obloukem se dostala do středu upravené a rozšířené komunikace, na vlastní zvýšené těleso. Až ke křižovatce s ulicí Sokolovskou pokračovala v táhlém pravém oblouku, v němž byla umístěna zastávka Balabenka, přiléhající ke stejnojmenné křižovatce.
Fotocesta tramvajové trati Harfa - Balabenka mezi léty... | ||||
1997 | ||||
2003 | ||||