|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ústřední dílny Centrála
Když 2. července 1900 zahajovalo provoz holešovická vozovna tramvají Centrála byly
součástí jejího areálu také první Ústřední dílny Elektrických drah.
Do dílen se vjíždělo s pomocí posuvny a v jejich hlavní budově byla umístěna
montovna se dvěma kolejemi a potřebným strojním a jeřábovým vybavením.
Třetí kolej byla zavedena do lakovny se sušárnou. K hlavní budově navíc
přiléhaly další dílenské objekty - zámečnická dílna, truhlárna a kovárna.
Omezená kapacita dostačovala jen krátkou dobu. Proto se již od roku 1909
Správní rada zabývala myšlenkou na výstavbu dílen nových a v dubnu 1914
byly holešovické Ústřední dílny Centrála přestěhovány do nových dílen v objektu karlínské
Rustonky. Budova pak mnoho let sloužila jako hlavní sklad
Elektrických podniků a zbořena byla až během druhé světové války.
Fotografie: © Pražské tramvaje a archiv
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |