Holešovická tramvajová vozovna Centrála zahájila svůj
provoz v areálu Ústřední elektrické stanice v Holešovicích 2.července 1900.
Měla tři lodě po pěti kolejích a bylo možné do ní umístit 70 vozů,
dalších 15 pak na remízní koleje.
První vozy se však ve vozovně objevily již v noci z 21. na 22. prosince 1899.
Tramvajová trať k vozovně
však ještě nebyla zcela dokončena a proto musela být k tomuto transportu položena provizorní kolej.
Součástí komplexu byly také první
Ústřední dílny - Centrála.
V areálu elektrárny bylo také rozsáhlé nákladové kolejiště. Již v roce 1907 postavily Elektrické podniky
první kolej ke zdejším skladům, přibližně v roce 1926 byla nákladní kolej přestavěna a umožňovala jak
dopravu transformátorů, tak přepravu dalších zařízení do strojovny. Na nové koleji byl nejmenší zdokumentovaný
poloměr oblouku v síti pražských tramvají - jen 13,2m!! V roce 1927 bylo kolejiště přestavěno a kolejová rarita
tak zanikla. Ani po zrušení tramvajové vozovny k 30. dubnu 1939, kdy byl veškerý personál i vozový park přesunut
do nové vozovny v
Kobylisích tramvaje vozovnu neopustily. Nákladní
doprava zde existovala i nadále a kolejiště bylo během druhé světové války dokonce rozšířeno o několik dalších kolejí,
přičemž kolej k rozvodně procházela objektem zrušené vozovny na jejíž druhé straně byl probourán nový vjezd.
Kolejiště bylo v padesátých letech postupně rušeno a 11. července 1955 byly z tramvajové tratě před elektrárnou vyjmuty
výhybky a poslední zbytky kolejí. V sedmdesátých letech byla jedna z lodí bývalé vozovny zcela zbourána a zbylé dvě značně
zkráceny.