Trať Blanická - Koh-i-noor

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Blanická - Koh-i-noor


Souprava vozů T3SU ev.č.7001+7002 vypravená na linku 22 přijíždí ke křižovatce Blanická | 1.5.2004
Souprava vozů T3 ev.č.6854+6852 vypravená na linku 10 stoupá Francouzskou ulicí od křižovatky Blanická k zastávce Jana Masaryka | 11.6.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6702+6664 vypravená na linku 32 míří Francouzskou ulicí k  zastávce Jana Masaryka | 22.3.2004
Souprava vozů T3SU ev.č.7012+7013 vypravená na linku 22 projíždí světelnou signalizací před zastávkou Jana Masaryka | 11.6.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6746+6747 vypravená linku 10 stoupá Francouzskou ulicí ovládána řidičem maskovačem k zastávce Jana Masaryka | 11.6.2005
Souprava vozů T6A5 ev.č.8657+8658 vypravená na linku 10 klesá Francouzskou ulicí k zastávce Ruská | 11.6.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7072+7073 vypravená na linku 22 klesá do zastávky Krymská | 11.6.2005
Vůz KT8D5 ev.č.9038 vypravený na linku 4 stanicuje v zastávce Krymská | 27.7.1998
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8254+T3R.P ev.č.8576 vypravená na linku 22 klesá od zastávky Krymská k Ruské | 28.2.2009
Souprava vozů T6A5 ev.č.8687+8688 vypravená na linku 10 vyčkává v oblouku mezi protisměrnými zastávkami Ruská na signál volno na světelné signalizaci | 11.6.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6569+6532 vypravená na linku náhradní dopravy 32 s již odstraněným reklamním polepem, a proto jen v základové bílé barvě, odbočuje obloukem k zastávce Ruská | 27.3.2004
Vůz T3SUCS ev.č.7021 vypravený na víkendové sólo pořadí linky 4 stanicuje v zastávce Ruská, zatímco jej míjí souprava vozů T3 ev.č.6637+T3SUCS ev.č.7059 vypravená na linku 23 | 11.6.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7059+T3 ev.č.6637 vypravená na linku 23 projíždí nepříjemné kolejové esíčko u zastávky Ruská | 11.6.2005
Souprava vozů T3M ev.č.8016+8017 vypravená na linku 22 opustila zastávku Ruská a kolejovým esíčkem míří na Vršovické náměstí | 11.6.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6464+6463 vypravená na linku 32 projíždí obloukem k zastávce Vršovické náměstí | 22.8.1997
Vůz T3 ev.č.6730 vypravený na víkendové sólo linky 4 projíždí ostrým obloukem od Vršovického náměstí k zastávce Ruská | 11.6.2005
Vůz KT8D5 ev.č.9018 vypravený na linku 23 sviští co motory dají do zastávky Vršovické náměstí, na čele vozu je patrná zásuvka mnohočlenného řízení, jíž byl vybaven ve stejném období ještě vůz ev.č.9045 pro realizaci zkoušek provozu těchto vozů ve dvojici na barrandovské trati, ke zkouškám však nikdy nedošlo | 1.5.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7106+7107 vypravená na linku X-A míří k zastávce Vršovické náměstí | 7.9.2002
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7002+T3 ev.č.6514 na lince 22 uhání k zastávce Vršovické náměstí | 11.6.2005
Souprava T3 ev.č.6514+T3SU ev.č.7002 v zastávce Vršovické náměstí na lince 23
T3SUCS ev.č.7021 a T3SUCS ev.č.7246 na lince 4 u Čechova náměstí
Souprava reklamních vozů T3SUCS ev.č.7072+7073 vypravená na linku 23 přijíždí ke křižovatce s Minskou ulicí před zastávkou Čechovo náměstí | 20.8.2006
Pohled na Čechovo náměstí v době, kdy dnešní Moskevskou ulicí vedla pouze jedna kolej, hlavní trať byla v Minské ulici, doprava byla provozována v levostranném systému a křižovatce chyběly do úplného trojúhelníku k doplnění dvě koleje | cca 1930
Souprava vozů T3M ev.č.8022+8017 vypravená na linku 22 dokončuje odbočení v ostrém oblouku a bude míjet pouze v protisměru zřízenou zastávku tramvají Čechovo náměstí | 20.8.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6702+6701 vypravená na linku X-A, nahrazující v popovodňovém období roku 2002 zdevastovanou linku metra A, odstanicovala na Čechově náměstí a vydává se ke křižovatce Koh-i-noor | 7.9.2002
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7063+7042 vypravená na linku X-A nahrazující povodněmi zdevastované metro, opustila křižovatku Koh-i-noor a začíná stoupat k Čechovu náměstí | 7.9.2002
Vůz KT8D5 ev.č.9008 na lince 23 stoupá Francouzskou ulicí od křižovatky Blanická k zastávce Jana Masaryka | 1.5.2004
Souprava vozů T3R.P ev.č.8336+8337 vypravená na linku 23 stanicuje v zastávce Jana Masaryka | 11.6.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8428+8429 vypravená na linku 14 přijíždí k zastávce Jana Masaryka po překonání stoupání od zastávky Ruská | 13.3.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7084+7085 vypravená na linku 23 stoupá Francouzsku ulicí k zastávce Jana Masaryka | 11.6.2005
Souprava T3SUCS ev.č.7151+7150 vypravená na linku 22 klesá k zastávce Krymská | 11.6.2005
Vůz T3 ev.č.6730 vypravený na víkendové sólo linky 4 klesá k zastávce Ruská | 11.6.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7144+7145 vypravená na linku 23 zahájila stoupání od zastávky Ruská k zastávce Jana Masaryka | 11.6.2005
Cestující zběsile dobíhající poslední tramvaj jedoucí zřejmě v tento den ze zastávky Ruská do centra jen vytváří křoví elegantní soupravě vozů T3SUCS ev.č.7281+7282 vypravené na linku 10 | 11.6.2005
Souprava strašnických vozů T6A5 ev.č.8601+8602 seřazená mimořádně číselně za sebou jdoucí postupkou zahájila na lince 22 stoupání ze zastávky Ruská k zastávce Jana Masaryka | 28.2.2009
Souprava vozů T3M ev.č.8086+8014 vypravená na linku 23 vyčkává na signál volno na světlené signalizaci před zastávkou Ruská | 11.6.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6828+6831 vypravená na linku 10 vyčkává na signál volno na světelné křižovatce oddělující protisměrné zastávky nesoucí jméno po našem východním sousedovi, Ruská | 11.6.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7074+T3SU ev.č.7017 vypravená na linku 23 stanicuje v zastávce Ruská | 13.3.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7278+7279 vypravená na linku 22 projíždí kolejové esíčko pod zastávkou Ruská | 31.7.2004
Souprava vozů T3 ev.č.6886+6887 vypravená na linku X-A, nahrazující v povodňovém roce 2002 zatopené metro, projíždí obloukem od Vršovického náměstí k Ruské | 7.9.2002
Souprava vozů T6A5 ev.č.8607+8608 vypravená na linku 10 projíždí obloukem u kostela sv.Mikuláše k zastávce Vršovické náměstí | 11.5.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7108+7109 vypravená na linku 22 míří po Vršovickém náměstí k oblouku u  kostela sv.Mikuláše | 11.6.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6815+6814 vypravená na odkloněnou linku 17 vystavuje svou karoserii slunečním paprskům při jízdě k zastávce Vršovické náměstí | 31.7.2004
Vůz T3R.P ev.č.8211 vypravený na linku 4 odráží svým čelem vločky počínajícího sněžení při jízdě k zastávce Ruská | 5.3.2005
Souprava vozů T6A5 ev.č.8732+8748 vypravená na linku 22 míří k zastávce Vršovické náměstí přes přechod pro chodce, který ještě nebyl rozdělen na dvě samostatné části nevzhlednými betonovými monobloky, možná řidiči byli ještě slušnější.... | 31.7.2004
Souprava vozů T3 ev.č.6752+6929 na lince 10 projíždí Vršovickým náměstím od stejnojmenné zastávky | 11.6.2005
Souprava vozů T3SU ev.č.7006+T3SUCS ev.č.7053 vypravená na linku 23 stanicuje v zastávce Vršovické náměstí | 11.6.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7058+7050 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Vršovické náměstí | 11.6.2005
Souprava vozů T6A5 ev.č.8745+8746 vypravená na linku 10 přijíždí k výhybce křižovatky Čechovo náměstí | 11.6.2005
Vůz T3R.PV ev.č.8154 vypravený na linku 6 odstanicoval v mimořádně zřízené zastávce Čechovo náměstí do centra a chystá se odbočit do Minské ulice | 28.9.2004
Vůz T6A5 ev.č.8609 vypravený vozovnou Motol na noční linku 57 v zastávce Čechovo náměstí | 19.9.2000
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8253+T3R.P ev.č.8573 vypravená na linku 22 vyčkává u křižovatky Koh-i-noor na signál volno | 28.2.2009
Torzem neuskutečněného projektu trati přes Nuselské údolí byla na vršovické straně projektu trať z dnešního náměstí Míru do Vršovic. Provoz na ní byl zahájen 1. září 1899.

Trať vedla Francouzskou ulicí k usedlosti Na kovárně na dnešním Vršovickém náměstí a až za křižovatku s Ruskou ulicí byla dvoukolejná, zbyla část pak jednokolejná s výhybnou na konci. Na výhybnu se připojovala kusá kolej zpátečním směrem, která patrně nebyla zatrolejována. Šlo o počátek nikdy neuskutečněného pokračování tratě přes Nuselské údolí k Vyšehradu, které projektu schváleného v roce 1897 mělo pokračovat pomocí úvratě dnešními ulicemi Rostovskou a U Vršovického nádraží dál Nuselským údolím. Protože správní rada Elektrických podniků po koupi koňky rozhodla o její přednostní elektrifikaci, byla realizace prodloužení tratě odložena a v původní podobě již nebyla nikdy realizována.

Na podzim roku 1905 proběhla rekonstrukce trati, 16. října byla snesena kusá kolej v koncové výhybně Na Kovárně a k 9. listopadu byl dvoukolejný úsek od Ruské ulice prodloužen o 104 metrů a zbývající jednokolejná část na dnešním Vršovickém náměstí přeložena k pravému chodníku. V prosinci roku 1912 byla trať zdvoukolejněna až do konečné zastávky.

Již o rok později, 20. června 1913 byla trať prodloužena dál do Vršovic, až do dnešní Minské ulice, ke křižovatce s Vršovickou ulicí, která tehdy nesla jméno třída krále Jiřího. Stávající koncová výhybna Na kovárně byla nahrazena přejezdem. V nové konečné zastávce byl zřízen přejezd a levá kolej končila o cca 100 metrů dále, než kolej pravá, u břehu potoka Botiče. Sloužila k odstavování vlečných vozů. Když byl v září téhož roku postaven nový most přes Botič, byly na něj položeny koleje, které však byly pro tramvajovou dopravu využity až v roce 1926, po výstavbě nové tratě od dnešní křižovatky Otakarova.

Z úsporných důvodů byl za první světové války od 15. listopadu 1917 přerušen provoz tramvají v koncovém úseku tratě Na kovárně - třída krále Jiřího, a pro nedostatek vozů byl provoz mezi 17. červnem a 22. zářím 1919 vyloučen i v úseku od Máchovy ulice po konečnou zastávku Na kovárně. Teprve 2. června 1921 byl obnoven provoz v úseku Na kovárně - Čechovo náměstí, úsek ke třídě krále Jiřího však stále zůstával bez provozu.

V roce 1926 vrcholily stavební práce na nové trati od křižovatky Otakarova, díky níž byla v tehdejší Palackého (dnešní Moskevské) ulici zřízena jednokolejná trať ke křižovatce Koh-i-noor, sloužící jako smyčka Čechovo náměstí. Ještě před jejím zprovozněním bylo od 13.února 1926 povoleno obracení vlaků na jednokolejném trojúhelníku na Čechově náměstí, který se stal základem budoucí smyčky. Když byl 1. června 1926 zahájen provoz na nové trati od dnešní křižovatky Otakarova, dočkala se zprovoznění nejen nově vzniklá smyčka na Čechově náměstí, ale konečně došlo také k faktickému obnovení provozu v úseku Čechovo náměstí - třída krále Jiřího, který byl přerušen od roku 1917!

Rekonstrukce smyčky Čechovo náměstí, umožňující bezproblémové zavedení pravostranného provozu byla dokončena 1. prosince 1948, v křižovatce Čechovo náměstí byl zároveň zrušen spojovací oblouk z Minské do Moskevské ulice. Druhá kolej v Moskevské ulici v úseku Čechovo náměstí - Koh-i-noor byla zřízena 23. října 1956. Současně s tím byl obnoven v roce 1948 snesený jednokolejný oblouk křižovatky Čechovo náměstí z Minské do Moskevské ulice.

Francouzská ulice prudce klesá od Máchovy ulice až k oblouku do Moskevské ulice. Sklon je pochopitelně proměnlivý - v délce 129 metrů tu svého času dosahoval 66,20 ‰ a u Krymské ulice 76,42 ‰ v úseku dlouhém 76 metrů. Jinak tu sklon kolísá většinou mezi 50 a 60 ‰. Proto byla kolem roku 1961 na křižovatce s Moskevskou ulicí postavena odvratná kusá kolej do Ruské ulice, na kterou měla zajet tramvaj v případě, že by jí selhaly brzdy, aby neprojížděla prudký oblouk do Moskevské nepřiměřenou rychlostí. Kusá kolej byla zřízena o délce 150 metrů, z toho 54 metrů ve formě splítky s běžnou traťovou kolejí. Bezpečnostní kolej byla celá přímá (ve výhybce tedy odbočovala traťová kolej) a končila v protisvahu Ruské ulice (41,8 ‰). V koncovém úseku byl žlábek kolejnic zalit asfaltem, což mělo přispět k zastavení vozu. V době od 25. ledna 1966 do 9. ledna 1967 byla kolej vybavena bezpečnostním zařízením, které automaticky po průjezdu vlaku přestavilo výhybku na kusou kolej. Pro pravidelný směr jízdy musela osádka vozu přestavit výhybku ručně, po zastavení vozu před ní. S nástupem čtyřnápravových tramvají typu T3 se odvratná kolej stala bezpředmětnou a 28. dubna 1970 byla odpojena.

V souvislosti s výstavbou stanice metra Náměstí Míru a nutností opuštění části tramvajové tratě v tehdejší třídě W. Piecka (dnešní Korunní), mezi Blanickou ulicí a náměstím Míru, byla v Blanické ulici zřízena dvoukolejná trať, napojená na trať ve Francouzské ulici od 28. dubna 1975 křižovatkou Blanická, jako náhrada zrušeného úseku. Posledním větším zásahem do kolejového schématu popisované tratě bylo doplnění chybějící koleje v oblouku křižovatky Čechovo náměstí, z Moskevské do Minské ulice, která byla zprovozněna 15. června 1975.

Cestu po tramvajové trati začneme v prostoru křižovatky Blanická, v níž se k trati vedené Francouzskou ulicí připojuje trať z Korunní třídy. Trať zde vede přímým úsekem ve středu vozovky Francouzské ulice a stále mírně stoupá. Před světelnou křižovatkou s ulicemi Jana Masaryka a Budečskou jsou zřízeny zastávky Jana Masaryka. Trať v prostoru světelné křižovatky s ulicemi Jana Masaryka a Budečskou krátkým levým obloukem okopíruje tvar Francouzské ulice a dále pokračuje přímým úsekem ve stoupání až ke křižovatce s ulicemi Máchova a Slovenská, za níž následuje prudké klesání, nejprve v levém oblouku, který vystřídá přímý úsek a další levý oblouk, který trať přivádí za křižovatkou s ulicí Donskou k jednosměrné zastávce Krymská. Za ní trať stále pokračuje v klesání, tentokrát opět v levém oblouku a před křižovatkou s Moskevskou ulicí, do níž trať odbočí provozně nepříjemným pravým obloukem, je zřízena protisměrná zastávka Ruská. Za ní trať odbočí v již jednou zmíněném pravém oblouku v prostoru světelné křižovatky s Moskevskou ulicí. Trať se napřímí, je zde umístěna asymetricky, spíše k levému chodníku a po přímém úseku následuje táhlý pravý oblouk, v němž je částečně zřízena protisměrná zastávka Ruská. Za ní trať stále v pravém oblouku opouští úzkou část Moskevské ulice a do její širší části vchází kolejovým esíčkem, kdy táhlý pravý oblouk střídá oblouk levý. Trať se napřimuje, ale brzy následuje levý oblouk, jehož prostřednictvím se trať dostává na Vršovické náměstí. Za obloukem se trať opět napřímí a v přímém úseku pokračuje až k vyústění Holanské ulice, zde následuje krátký levý oblouk a v přímém úseku zastávky Vršovické náměstí. Za nimi v prostoru s křižovatkou Žitomírské ulice se trať stáčí pravým obloukem a ve středu Moskevské ulice pokračuje přímým úsekem až ke křižovatce Čechovo náměstí. Při jejím průchodu mění přímý úsek za levý oblouk, za sjezdovými výhybkami následuje přímý úsek se zřízenou zastávkou Čechovo náměstí pouze v našem směru. Následuje prudký pravý oblouk a za ním cca 40 metrů závěrečného přímého úseku tratě, který jí přivádí ke křižovatce Koh-i-nooor, u níž naši cestu ukončíme.

S výjimkou kolejových oblouků z Francouzské do Moskevské ulice, na Vršovickém náměstí a konstrukcí křižovatky Čechovo náměstí, které jsou zřízeny klasickou konstrukcí kolejnic na příčných pražcích, případně panelech VÚIS (část křižovatky Čechovo náměstí), je celá trať zřízena metodou velkoplošných panelů BKV.

Zastávky umístěné na popisované trati:
Jana Masaryka - nácestná zastávka ve směru k zastávce Krymská, ve středu ulice Francouzská, 17 metrů před křižovatkou s ulicí Jana Masaryka, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
Jana Masaryka - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Náměstí Míru/Blanická, ve středu ulice Francouzská, 5 metrů před křižovatkou s ulicí Sázavská, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
Krymská - nácestná zastávka ve směru k zastávce Ruská, ve středu ulice Francouzská, 25 metrů před křižovatkou s ulicí U staré sokolovny, nástupní ostrůvek pro dva vlaky pro dva vlaky 2xT
Ruská - nácestná zastávka ve směru k zastávce Jana Masaryka, ve středu ulicí Francouzská, 110 metrů za křižovatkou s ulicí Moskevská, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
Ruská - nácestná zastávka ve směru k zastávce Vršovické náměstí, ve středu ulice Moskevská, 14 metrů za křižovatkou s ulicí Kodaňská, nástup z vozovky pro dva vlaky 2xT
Vršovické náměstí - nácestná zastávka ve směru k zastávce Ruská, ve středu ulice Moskevská, ve středu ul. Moskevská, 40 metrů před křižovatkou s ulicí Holandská, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
Vršovické náměstí - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Čechovo náměstí/Koh-i-noor/Oblouková, ve středu ulice Moskevská, 18 metrů před křižovatkou s ulicí Žitomírská, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
Čechovo náměstí - nácestná a výstupní zastávka ve směru k zastávkám Koh-i-noor/Čechovo náměstí/Oblouková, ve středu ulice Moskevská, na hranici křižovatky s ulicí Kavkazská, nástup z vozovky pro dva vlaky 2xT

Provozované linky na popisované trati:
V celém úseku projíždí obousměrně tratí denní linka 22, kterou v nočním provozu nahrazují linky 57 a 59. Mezi křižovatkami Blanická a Čechovo náměstí je po trati obousměrně vedena také linka 4, která však díky ukončení na Čechově náměstí projíždí úsek mezi křižovatkami Čechovo náměstí a Koh-i-noor pouze jednosměrně, ve směru jízdy z centra.


Fotocesta po trati Blanická - Koh-i-noor
V počátečním úseku tramvajové tratě na křižovatce s Blanickou ulicí je trať tvořená velkoplošnými panely BKV s rozšířenou osovou vzdáleností protisměrných kolejí Tramvajová trať stoupá k zastávkám Jana Masaryka Tramvajová trať stoupá přímým úsekem tvořeným velkoplošnými panely BKV Tramvajová trať se přibližuje k zastávkám Jana Masaryka Prostor tramvajových zastávek Jana Masaryka
Prostor tramvajových zastávek Jana Masaryka Tramvajová trať opouští zastávku Jana Masaryka, v našem směru je v zastávce zřízeno bezpečnostní zastavovací místo Tramvajová trať překračuje světelně řízenou křižovatku a pokračuje středem ulice Tramvajová trať pokračuje v přímém úseku ve stoupání Tramvajová trať stoupá středem vozovky
Tramvajová trať se ve středu vozovky přiblížila k vrcholovému bodu a začíná klesat k zastávce Krymská Tramvajová začíná prudce klesat ve středu vozovky k zastávce Krymská Tramvajová trať v mírném levotočivém oblouku prudce klesá k zastávce Krymská Tramvajová trať v mírném levotočivém oblouku prudce klesá k zastávce Krymská Tramvajová trať se po překonání levotočivého oblouku  napřimuje a klesá ve středu vozovky
Tramvajová trať klesá ve středu vozovky v přímém úseku tvořeném velkoplošnými panely BKV Tramvajová trať klesá ve středu vozovky v přímém úseku tvořeném velkoplošnými panely BKV Tramvajová trať klesá ve středu vozovky v přímém úseku tvořeném velkoplošnými panely BKV Tramvajová trať klesá ve středu vozovky v přímém úseku tvořeném velkoplošnými panely BKV Tramvajová trať klesá ve středu vozovky v přímém úseku tvořeném velkoplošnými panely BKV
Tramvajová trať klesá ve středu vozovky k zastávce Krymská, za přímým úsekem následuje další levotočivý oblouk Tramvajová trať v levotočivém oblouku klesá k zastávce Krymská Tramvajová trať v levotočivém oblouku klesá k zastávce Krymská Tramvajová trať se v klesání po překonání levotočivého oblouku napřimuje a přibližuje k prostoru zastávky Krymská Prostor jednosměrně zřízené Krymská
Tramvajová trať pokračuje ve vytrvalém klesání i v prostoru zastávky Krymská Za prostorem zastávky Krymská se tramvajová trať stáčí táhlým levotočivým obloukem Tramvajová trať klesá v táhlém levotočivém oblouku Tramvajová trať klesá v táhlém levotočivém oblouku Tramvajová trať se v klesání napřimuje
Tramvajová trať klesá přímým úsekem Tramvajová trať se blíží k prostoru protisměrné zastávky Ruská Tramvajová trať v klesání míjí protisměrnou zastávku Ruská Tramvajová trať v klesání míjí protisměrnou zastávku Ruská Tramvajová trať se v klesání přibližuje k prudkému pravému oblouku, z koleje ve směru jízdy pokračovala za vloženou výhybkou přímo bezpečnostní kusá kolej, zmíněná v textu
Tramvajová trať se stáčí prudkým pravým obloukem zřízeným klasickým svrškem, z koleje ve směru jízdy pokračovala za vloženou výhybkou přímo bezpečnostní kusá kolej, zmíněná v textu Tramvajová trať se stáčí pravým obloukem v klasickém svršku se zákrytem z velké žulové dlažby Tramvajová trať se stáčí pravým obloukem v klasickém svršku se zákrytem z velké žulové dlažby Tramvajová trať se stáčí pravým obloukem v klasickém svršku se zákrytem z velké žulové dlažby Tramvajová trať se za pravým obloukem v klasickém svršku se zákrytem z velké žulové dlažby částečně napřimuje a pokračuje ve velkoplošných panelech BKV
Tramvajová trať se po překonání oblouku napřímí a pokračuje ve středu vozovky k zastávce Ruská V prostoru zastávky Ruská, která je zřízena na přilehlém chodníku, se tramvajová trať stáčí táhlým pravým obloukem a kopíruje tvar ulice Za zastávkou Ruská tramvajová trať zkopíruje ostřejší pravý oblouk komunikace Tramvajová trať se stáčí v ostrém pravém oblouku Tramvajová trať se stáčí ostrým pravým obloukem, který je počátkem kolejového esíčka, tvořeného protisměrnými oblouky
Bezprostředně po překonání pravého oblouku se tramvajová trať začne stáčet levým obloukem, přechod mezi protisměrnými oblouky je velmi ostrý a pro jízdu nepříjemný Tramvajová trať pokračuje levým obloukem, za nímž se na pár metrů napřímí Po překonání levého oblouku se trať ve velkoplošných panelech BKV napřimuje Před levým obloukem, zřízeným z klasického svršku je trať několik metrů vedena přímým úsekem z velkoplošných panelů BKV Tramvajová trať se stáčí levým obloukem, který je zřízen, podobně jako oblouk před zastávkou Ruská, metodou klasického svršku
Trať se stáčí levým obloukem zřízeným formou klasického svršku Trať se stáčí levým obloukem zřízeným formou klasického svršku Trať se stáčí levým obloukem zřízeným formou klasického svršku Trať se stáčí levým obloukem zřízeným formou klasického svršku Trať se stáčí levým obloukem zřízeným formou klasického svršku
Po překonání levého oblouku zřízeného formou klasického svršku se trať napřimuje a pokračuje ve velkoplošných panelech BKV Trať pokračuje přímým úsekem z velkoplošných panelů BKV Trať pokračuje přímým úsekem z velkoplošných panelů BKV k objektu Husova sboru s výraznou věží, jde o jeden z prvních objektů v Praze z předpjatého betonu, jemuž dominuje mohutná čtyřboká věž, zakončená stylizovaným čtverhranným kalichem a křížem Trať pokračuje přímým úsekem z velkoplošných panelů BKV Trať pokračuje přímým úsekem z velkoplošných panelů BKV
Poměrně dlouhý přechod pro chodce před zastávkou Vršovické náměstí je v současnosti rozdělen vyčkávacím prostorem, odděleným betonovými bloky Tramvajová trať se do prostoru zastávek Vršovické náměstí stáčí levým obloukem Tramvajová trať se do prostoru zastávek Vršovické náměstí stáčí levým obloukem Prostor zastávek Vršovické náměstí Prostor zastávek Vršovické náměstí
Prostor zastávek Vršovické náměstí Za zastávkami Vršovické náměstí se tramvajová trať stáčí pravým obloukem Tramvajová trať pokračuje pravým obloukem Tramvajová trať pokračuje pravým obloukem Po překonání pravého oblouku se trať napřimuje
Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem ve velkoplošných panelech BKV Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem ve velkoplošných panelech BKV Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem ve velkoplošných panelech BKV Tramvajová trať v přímém úseku zbudovaném z velkoplošných panelů BKV míří ke křižovatce Čechovo náměstí Rozvětvení tramvajové tratě v prostoru křižovatky Čechovo náměstí od Vršovického náměstí umožňuje pokračování do zastávky Čechovo náměstí případně vpravo do Minské ulice
Obloukem v prostoru křižovatky Čechovo náměstí míří tramvajová trať do vrcholu křižovatky k zastávce Čechovo náměstí Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem v prostoru zastávky Čechovo náměstí, která je zřízena pouze v našem směru, mezi protisměrnými kolejemi je vidět zvětšená osová vzdálenost pro zajištění dostatečného odstupu při míjení se v oblouku a navazujících křižovatkách Koh-i-noor a Čechovo náměstí Prostor zastávky Čechovo náměstí Tramvajová trať se v prostoru zastávky Čechovo náměstí začíná stáčet pravým obloukem, tvořeným velkoplošnými panely BKV k zastávce Koh-i-noor Tramvajová trať se stáčí pravým obloukem tvořeným velkoplošnými panely BKV ke křižovatce Koh-i-noor
Pravým obloukem se zvětšenou osovou vzdáleností pokračuje tramvajová trať tvořená velkoplošnými panely BKV ke křižovatce Koh-i-noor Tramvajová trať se za zastávkou Čechovo náměstí po překonání pravého oblouku napřimuje Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem tvořeným velkoplošnými panely BKV ke křižovatce Koh-i-noor Ve zvětšené osové vzdálenosti pokračuje tramvajová trať po napřímení ke křižovatce Koh-i-noor Tramvajová trať tvořená klasickým svrškem se žulovým zákrytem míří ke křižovatce Koh-i-noor


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024