Pražské tramvaje.cz

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

 Kraťasy

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení

Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 30. června 2024, 11:19, přidal: admin Petr

Jeden z posledních pohedů na trať přes Václavské náměstí ve velkoplošných panelech BKV před zřízením kolejové křižovatky.  | 29.06.2024 Instalovaný přejezd u zastávky Vodičkova. | 29.06.2024 Oprava trati v zastávce Václavské náměstí. | 29.06.2024 Oprava trati v zastávce Václavské náměstí. | 29.06.2024 V Jindřišské ulici probíhá příprava na umístění mobilních sloupů trolejového vedení pro možnost ukončení linky 35 na povrchovém přejezdu od 16.7. od Žižkova. | 29.06.2024
Stěžejní akcí léta 2024 je bezesporu výstavba křižovatky Václavské náměstí.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 30. června 2024, 11:03, přidal: admin Petr

První den rekonstrukce trati v ulici Dukelských hrdinů mezi Výstavištěm a Strosmayerovým náměstím, kdy začala demontáž původní konstrukce trati ve velkoplošných panelech BKV. | 29.06.2024 První den rekonstrukce trati v ulici Dukelských hrdinů mezi Výstavištěm a Strosmayerovým náměstím, kdy začala demontáž původní konstrukce trati ve velkoplošných panelech BKV. | 29.06.2024 První den rekonstrukce trati v ulici Dukelských hrdinů mezi Výstavištěm a Strosmayerovým náměstím, kdy začala demontáž původní konstrukce trati ve velkoplošných panelech BKV. | 29.06.2024 První den rekonstrukce trati v ulici Dukelských hrdinů mezi Výstavištěm a Strosmayerovým náměstím, kdy začala demontáž původní konstrukce trati ve velkoplošných panelech BKV. | 29.06.2024 První den rekonstrukce trati v ulici Dukelských hrdinů mezi Výstavištěm a Strosmayerovým náměstím, kdy začala demontáž původní konstrukce trati ve velkoplošných panelech BKV. | 29.06.2024
První den rekonstrukce trati v ulici Dukelských hrdinů mezi Výstavištěm a Strosmayerovým náměstím, kdy začala demontáž původní konstrukce trati ve velkoplošných panelech BKV.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 30. června 2024, 10:54, přidal: admin Petr

Oprava protioblouků v Nádražní ulici u zastávek Anděl. | 29.06.2024 Oprava protioblouků v Nádražní ulici u zastávek Anděl. | 29.06.2024 Oprava protioblouků v Nádražní ulici u zastávek Anděl. | 29.06.2024 Oprava protioblouků v Nádražní ulici u zastávek Anděl. | 29.06.2024 Oprava protioblouků v Nádražní ulici u zastávek Anděl. | 29.06.2024
Na počátku letních prázdnin odstartovaly hned čtyři výluky v provozu tramvají. Blekota a Tramfantik vyrazili do ulic, aby vše zdokumentovali. V Nádražní ulici dochází k výměně protioblouků u zastávek Anděl.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Středa 26.června 2024,08:40, vložil: admin Petr

Výměnou prošly 2/3 křižovatky Myslíkova. Neboli, slangově, dvě šestky (podle počtu srdcovek příslušného vrcholu křižovatky). | 26.06.2024 Výměnou prošly 2/3 křižovatky Myslíkova. Neboli, slangově, dvě šestky (podle počtu srdcovek příslušného vrcholu křižovatky). | 26.06.2024 Výměnou prošly 2/3 křižovatky Myslíkova. Neboli, slangově, dvě šestky (podle počtu srdcovek příslušného vrcholu křižovatky). | 26.06.2024 S obměnou částí křižovatek se svezla také výměna krátkého úseku trati mezi křižovatkami Myslíkova a Lazarská. | 26.06.2024 Výměnou prošla také 1/3 křižovatky Lazarská. Neboli, slangově, jedna šestka (podle počtu srdcovek příslušného vrcholu křižovatky). | 26.06.2024
Opravovaný úsek Lazarská - Myslíkova již čeká pouze na finální vrstvy vozovky.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Pondělí 24. června 2024, 17:19, přidal: admin Petr

Pokračující práce na prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci a úpravě stávajícího úseku mezi ulicemi Na Veselí a Hvězdova. | 24.06.2024 Pokračující práce na prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci a úpravě stávajícího úseku mezi ulicemi Na Veselí a Hvězdova. | 24.06.2024 Pokračující práce na prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci a úpravě stávajícího úseku mezi ulicemi Na Veselí a Hvězdova. | 24.06.2024 Pokračující práce na prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci a úpravě stávajícího úseku mezi ulicemi Na Veselí a Hvězdova. | 24.06.2024 Pokračující práce na prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci a úpravě stávajícího úseku mezi ulicemi Na Veselí a Hvězdova. | 24.06.2024
Pokračující práce na prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci a úpravě stávajícího úseku mezi ulicemi Na Veselí a Hvězdova. Zde bude asfaltový zákryt nahrazen zatravněním. Z tohoto důvodu dochází ke změně kontrukce spodní části trati.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Pondělí 24. června 2024, 17:11, přidal: admin Petr

Pokračující oprava tratmvajové trati mezi Myslíkovou a Lazarskou. | 23.06.2024 Pokračující oprava tratmvajové trati mezi Myslíkovou a Lazarskou. | 23.06.2024 Pokračující oprava tratmvajové trati mezi Myslíkovou a Lazarskou. | 23.06.2024 Pokračující oprava tratmvajové trati mezi Myslíkovou a Lazarskou. | 23.06.2024 Výměny kolejí se využívá také k úpravě nástupních hran a povrchu zastávek Myslíkova. | 23.06.2024
Jak pokračuje výluka v oblasti křižovatek Lazarská a Myslíkova?
Ostatní
Čtvrtek 20. června 2024, 09:20, přidal: admin Petr

Motorový vůz #2077 a vlečný vůz krasin #1429 v areálu Zooparku Zelčín. | 04.05.2024
Před 23 lety, 20. června 2001 byly v místech bývalé zastávky Václavské náměstí umístěny dva tramvajové vozy. Motorový vůz #2077 a vlečný vůz krasin #1429 sloužící jako restaurace. Revitalizace horní poloviny Václavského náměstí, spojená s obnovou tramvajové trati je v současnosti v plném proudu a vozy musely pryč. Odkoupil je nový majitel, a přesunul do Zooparku Zelčín, kde počítá s jejich dalším využitím.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Čtvrtek 20. června 2024, 09:10, přidal: admin Petr

Oprava tramvajové trati ve Spálené ulici mezi ulicemi Lazarská a Myslíkova. | 19.06.2024 Oprava tramvajové trati ve Spálené ulici mezi ulicemi Lazarská a Myslíkova. | 19.06.2024 Oprava tramvajové trati ve Spálené ulici mezi ulicemi Lazarská a Myslíkova. | 19.06.2024 Oprava tramvajové trati ve Spálené ulici mezi ulicemi Lazarská a Myslíkova. | 19.06.2024 Oprava tramvajové trati ve Spálené ulici mezi ulicemi Lazarská a Myslíkova. | 19.06.2024
Do 28. června prochází k opravě tramvajové trati mezi ulicemi Lazarská a Myslíkova. Úsek ve Spálené ulici je vůbec nejvytíženějším místem tramvajové sítě v Praze, kterým ve špičkách pracovního dne projede 62 spojů za hodinu v každém směru. Dochází k výměně opotřebených kolejnic a kolejových konstrukcí pocházejících z roku 2010. Jejich životnost 14 let je při takovém zatížení nadstandardní.
Aktualita
Úterý 18.června 2024,09:14, vložil: admin Petr

Vozy KT8D5.RN2P #9099 a #9100 na křižovatce Hybernské, Dlážděné a Havlíčkovy ulice. | 18.06.2024
S vozy KT8D5.RN2P #9099 a #9100 dnes probíhají poslední ověřovací jízdy před zítřejším zahájením provozu na zrekonstruované trati v ulicích Dlážděná a Havlíčkova. Vozy typu KT8D5.RN2P se ke zkouškám využívají s ohledem na jejich největší průjezdný profil. #prtky #prazsketramvaje #ckd #kt8d5rn2p Foto: David Kabele
Preference
Pondělí 10. června 2024, 08:41, přidal: admin Petr

SSZ 2.047 náměstí I. P. Pavlova – Legerova. | nedatováno, ilustrační snímek
Pokračuje snaha o zavedení délky cyklu 80 sekund na semaforech v oblasti severojižní magistrály, včetně signalizací na náměstí I.P. Pavlova. Tento režim, namísto po léta používaného cyklu 100 sekund, je kromě chodců výhodnější pro tramvaje, protože snižuje průměrné zdržení přibližně o 10 sekund na spoj a zvyšuje kapacitu pro tramvaje o 25 %. Testoval se krátce v roce 2021 a dlouhodobě byl nastaven v roce 2022. Pak se řízení vrátilo do původních „stovek“ a následovaly úpravy, jejímž výsledkem je současné řešení. Na I.P. Pavlova došlo i k dalším změnám. Výzvové návěstidlo SSZ 2.047 náměstí I. P. Pavlova – Legerova ve směru do Ječné ulice má nově nestandardní funkci. Svícením upozorňuje řidiče tramvaje, že je vhodné opustit zastávku a pokračovat k semaforu. Ve slabším provozu se také přestaly používat cykly o délce 50 sekund a používají se cykly 60 a 80, přičemž v „šedesátce“ funguje na SSZ 2.029 náměstí I. P. Pavlova – Sokolská mírná dynamika. Semafor umí prodloužit volno pro tramvaj ve směru do Ječné ulice tak, aby do centra stihly projet 2 vlaky za sebou. Signalizace na I.P. Pavlova jsou standardně řízeny pevnými programy bez preference. Oblast magistrály čítá 11 semaforů. S provozem tramvají jsou ještě „Demínka“ a Legerova – Vinohradská, obě v dynamice s preferencí. Dopravu na magistrále aktuálně ovlivňuje několik dočasných dopravních omezení.
Preference
Neděle 2. června 2024, 15:44, přidal: admin Petr

SSZ 7.163 Dukelských hrdinů – Kostelní. | nedatováno, ilustrační snímek
Semafor před Strossmayerovým náměstím vypne zelenou, když jede tramvaj SSZ 7.163 Dukelských hrdinů – Kostelní prošlo úpravou, která zlepšuje podmínky pro tramvajovou dopravu. Při příjezdu tramvaje ve směru od Letenského tunelu vypne souběžnou zelenou pro auta, zatímco tramvajové volno zůstává dál svítit. Po průjezdu tramvaje se znovu zapne zelená, nebo řízení přejde do boční fáze. Úprava by měla zvýšit bezpečnost a plynulost provozu tramvají, protože při levém odbočování aut přes koleje docházelo k dopravním konfliktům i nehodám. Opatření váže na uzavření Strossmayerova náměstí pro automobilovou dopravu kromě zásobování, která aktuálně souvisí s rekonstrukcí vodovodu v ulici Dukelských hrdinů v celém úseku od náměstí až k Výstavišti. Práce zde budou pokračovat v létě rekonstrukcí celé ulice včetně tramvajové trati. Samotné SSZ Strossmayerovo náměstí bylo vypnuto do blikající žluté.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Pátek 31. května 2024, 09:09, přidal: admin Petr

Dokončování zádlažby obměněných výhybek křižovatky Havlíčkova. | 30.05.2024 V Havlíčkově ulici jsou již pokládány finální vrstvy povrchů, které jsou z litého asfaltu. Škoda je, že se před historickou budovou Masarykova nádraží nepodařilo prostor tratě vydláždit - podobně jako je tomu například ve Spálené ulici v prostoru zastávek Národní třída. | 30.05.2024 Zemní práce pro výstavbu tělesa W-tram se přesunuly do křižovatky Dlážděné, Hybernské a Havlíčkovy ulice. | 30.05.2024 V Dlážděné ulici dochází k podbetonování kolejnic uložených na rektifikačních pražcích. | 30.05.2024 Trať v Dlážděné ulici je již napojena na výhybky křižovatky Senovážné náměstí. | 30.05.2024
Práce na rekonstrukci tramvajové trati v Dlážděné a Havlíčkově ulici se zjednodušeně dají rozdělit na tři části. Zatímco v Havlíčkově ulici již dochází k pokládce finálních vrstev vozovky, v Dlážděné ulici je vyléván beton pod tramvajové koleje, který po zatuhnutí zafixuje rektifikační pražce v betonové desce. Na křižovatce Dlážděné, Hybernské a Havlíčkovy ulice pak teprve započaly zemní práce pro zřízení podkladních vrstev pod budoucí konstrukcí W-tram.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 26. května 2024, 14:07, přidal: admin Petr

Obnovená část tramvajové trati v ulici Na Pankráci. Kvůli změně zákrytu v tomto místě - z asfaltu na trávník - bylo třeba odstranit původní konstrukci spodku trati. | 25.05.2024 Obnovená část tramvajové trati v ulici Na Pankráci. Kvůli změně zákrytu v tomto místě - z asfaltu na trávník - bylo třeba odstranit původní konstrukci spodku trati. | 25.05.2024 Zřižování odhlučného spodku tramvajové trati. | 25.05.2024 V tomto místě tramvajová trať před křižovatkou s Hvězdovou ulicí dosud končila jednokolejným šturcem.  | 25.05.2024 V tomto místě tramvajová trať před křižovatkou s Hvězdovou ulicí dosud končila jednokolejným šturcem.  | 25.05.2024
Jak se pokračuje s opravou a výstavbou prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci?
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 26. května 2024, 14:00, přidal: admin Petr

V Dlážděné ulici se práce dostaly také do úseku, který v klasické konstrukci svršku propojoval křižovatku Senovážné náměstí se zbývajícím úsekem ve velkoplošných panelech BKV. | 24.05.2024 Zřizování tělesa W-tram v Dlážděné ulici. | 24.05.2024 Protioblouky z Dlážděné do Havlíčkovy ulice převádí tramvajovou trať přes ulici Hybernskou. Zde jsou v části pouze odtěžené velkoplošné panely BKV a rekonstrukce ještě nezačala. | 24.05.2024 Protioblouky z Hlavíčkovy do Dlážděné ulice převádí tramvajovou trať přes ulici Hybernskou. Zde jsou v části stále zachovány velkoplošné panely BKV. Tady rekonstrukce ještě nezačala. | 24.05.2024 Pohled do prostoru zastávek Masarykovo nádraží s tramvajovou tratí konstrukce W-tram. | 24.05.2024
Pohled do prostoru zastávek Masarykovo nádraží s tramvajovou tratí konstrukce W-tram. | 24.05.2024 Havlíčkova ulice v pohledu k ulici Na Florenci s tramvajovou tratí konstrukce W-tram. | 24.05.2024 Zřizování tělesa W-tram v závěrečné části Havlíčkovy ulice. | 24.05.2024 Zřizování tělesa W-tram v závěrečné části Havlíčkovy ulice. | 24.05.2024 Na vrcholu křižovatky Havlíčkova ve směru do Havlíčkovy ulice došlo k výměně obou výhybek. | 24.05.2024
Práce na rekonstrukci trati v Dlážděné a Havlíčkově ulici pokračují vysokým tempem. Již teď je jisté, že výluka bude zkrácena o cca 10 dnů.
Preference
Středa 22. května 2024, 19:25, přidal: admin Petr

SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy. | nedatováno, ilustrační snímek
Kdysi trať pro tramvaje zapovězená, dnes už k dispozici. Radlickou ulicí mohou vlaky plně využívat pro pravidelný i nepravidelný provoz. Bylo upraveno SSZ 5.548 Radlická – Za Ženskými domovy a tramvaje tak mohou projet křižovatku ve všech směrech, kde jsou koleje. Dosud to nebylo možné v oblouku z Radlické vlevo směrem k Na Knížecí. K udělování příslušného volna od trolejového kontaktu bylo nutné provádět dočasnou úpravu signalizace. Nedávno provedená definitivní změna tuto praxi ukončila. Protože v místě není elektrické ovládání výhybek, signalizace primárně uvažuje s jízdou tramvaje přímo a následně s jízdou vlevo. Potřebné úpravy pro jízdu tramvají už dříve proběhly na SSZ 5.512 Plzeňská – Radlická a SSZ 5.511 Radlická – Ostrovského. Na SSZ 5.548 bylo současně mírně vylepšeno řízení pro tramvaje. Dochází k účinnému prodlužování a předvýběru volna a signalizace je tedy nově označena jako s podmíněnou preferencí tramvají. Přes křižovatku není možné nadále jezdit v původním oblouku mezi Radlicemi a Na Knížecí, protože zde chybí koleje. K obnově dojde při celkové rekonstrukci ulic. Přesto je tramvajové volno z Radlic vpravo udělováno. Na kolejích v Radlické byl definitivně vyhrazen pruh, který mohou využít autobusy k terminálu Na Knížecí.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Středa 22. května 2024, 19:17, přidal: admin Petr

Výhybky křižovatky Senovážné náměstí. | 21.05.2024 Práce v Dlážděné ulici. | 21.05.2024 Zřizování konstrukce W-tram v Dlážděné ulici před křižovatkou s Hybernskou ulicí. | 21.05.2024 Zřizování konstrukce W-tram v Dlážděné ulici. | 21.05.2024 Prostor před Masarykovým nádražím. | 21.05.2024
Křižovatka Havlíčkovy ulice s ulicemi V Celnici a Na Florenci. | 21.05.2024 Prostor před Masarykovým nádražím. | 21.05.2024 Křižovatka Havlíčkovy ulice s ulicemi V Celnici a Na Florenci. | 21.05.2024 Práce před ulicí Na Poříčí. | 21.05.2024 Práce před ulicí Na Poříčí. | 21.05.2024
Práce na rekonstrukci trati v Dlážděné a Havlíčkově ulici pokračují vysokým tempem. Již teď je jisté, že výluka bude zkrácena o cca 10 dnů a dočasně se tak obnoví v této části kolejové sítě takřka běžný provoz tramvají. Protože se však práce zároveň přesunou ke Spálené a Myslíkově ulici, tedy na akci, plánovanou původně na červenec, čekají nás nadále odklony.
Ostatní
Pondělí 13. května 2024, 10:22, přidal: admin Petr

Prostor po odtěžení náspu a snesení částí Libeňského soumostí. | 12.05.2024 Prostor po odtěžení náspu a snesení částí Libeňského soumostí. | 12.05.2024 Prostor po odtěžení náspu a snesení částí Libeňského soumostí. | 12.05.2024 Prostor po odtěžení náspu a snesení částí Libeňského soumostí. | 12.05.2024 Prostor po odtěžení náspu a snesení částí Libeňského soumostí. | 12.05.2024
Jak pokračují práce po snesení částí Libeňského soumostí?
Přesun vozů mezi vozovnami
Pondělí 13. května 2024, 10:17, přidal: admin Petr

Rekonstrukce tramvajové trati v Havlíčkově ulici s vyžitím konstrukce W-tram. | 12.05.2024 Rekonstrukce tramvajové trati v Havlíčkově ulici s vyžitím konstrukce W-tram. | 12.05.2024 Rekonstrukce tramvajové trati v Havlíčkově ulici s vyžitím konstrukce W-tram. | 12.05.2024 Rekonstrukce tramvajové trati v Havlíčkově ulici s vyžitím konstrukce W-tram. | 12.05.2024 Rekonstrukce tramvajové trati v Havlíčkově ulici s vyžitím konstrukce W-tram. | 12.05.2024
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové trati v Havlíčkově ulici s vyžitím konstrukce W-tram?
Preference
Neděle 12. května 2024, 12:47, přidal: admin Petr

SZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem. | nedatováno, ilustrační snímek
Úprava řízení na dvou signalizacích u zastávky Průběžná vede k mírnému zlepšení preference MHD. Na SSZ 0.339 V Olšinách – Pod Rapidem došlo ke zkrácení boční fáze při nároku tramvaje, která tak dostává volno s menším zdržením. Signalizace rovněž umí lépe zareagovat na poruchy tramvajových detektorů, což je důležité proto, že volno pro tramvaj je zde udělováno pouze na výzvu. Na sousedním SSZ 0.340 V Olšinách – Průběžná nyní funguje pružnější řízení pro tramvaje i autobusy ve všech obloucích. Signalizace navíc umí prodlužovat volno i pro druhou tramvaj ve směru z centra přímo, což byla zásadní potřeba s ohledem na provoz nové linky 19, který zahájil v roce 2021 a doplnil v této relaci do té doby jedinou linku 7. Od zavedení „devatenáctky“ došlo k vylepšení i dalších signalizací na trase, zejména SSZ 3.323 Vinohradská – Želivského. Na signalizaci Průběžná – V Olšinách došlo rovněž k mírnému zlepšení pro přístup chodců na tramvajovou zastávku.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Sobota 11. května 2024, 16:09, přidal: admin Petr

Na Senovážném náměstí již došlo k obměně kolejnic části křižovatky, umístění výhybek ústících do Dlážděné ulice vyosené oproti původní poloze trati naznačuje směrovou úpravu vedení trati v Dlážděné ulici. | 10.05.2024 Zemní práce v Dlážděné ulici. | 10.05.2024 Zemní práce v Dlážděné ulici. | 10.05.2024 Zemní práce v Dlážděné ulici. | 10.05.2024 Křižovatka Dlážděné, Hybernské a Havlíčkovy ulice. | 10.05.2024
V křižovatce ulic Havlíčkovy, Na Florenci a v Celnici již dochází k pokládce prvních metrů koleje konstrukce W-tram, aby mohl být obnoven provoz automobilů. | 10.05.2024 V křižovatce ulic Havlíčkovy, Na Florenci a v Celnici již dochází k pokládce prvních metrů koleje konstrukce W-tram, aby mohl být obnoven provoz automobilů. | 10.05.2024 Havlíčkova ulice a probíhající příprava spodních vrstev tramvajové trati. | 10.05.2024 Havlíčkova ulice a probíhající příprava spodních vrstev tramvajové trati. | 10.05.2024 Pohled do Havlíčkovy ulice od křižovatky Imperial. | 10.05.2024
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové trati v blízkosti Masarykova nádraží?
Preference
Sobota 11. května 2024, 15:46, přidal: admin Petr

SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí | nedatováno, ilustrační snímek
Pokračuje zmírňování dopadů přetížení Zenklovy ulice na MHD. Po úpravách ve střední části radiály došlo ke změně na SSZ 8.251 Zenklova – Elsnicovo náměstí. Podle detekce vzdutí je krácena zelená pro automobilovou dopravu od Voctářovy ulice, což snižuje pravděpodobnost zahlcení Elsnicova náměstí a zlepšuje průjezd i za tímto místem. Tato zelená byla v minulosti často nevyužitá, případně přeplňovala prostor samotného náměstí, což blokovalo hlavní směr, včetně průjezdu MHD. Nejde o první úpravu v zájmu veřejné dopravy na Zenklově. Už v minulosti došlo například k provizorní stavební úpravě před zastávkou Vosmíkových, čímž vzniknul samostatný pruh pro auta vedle trati. Také byla změněna organizace dopravy na náměstí Na Stráži, kde lze oběma pruhy z centra pokračovat přímo. Největší problémy mají tramvaje aktuálně v zastávce U Kříže ve směru z centra, kde se často tvoří velmi pomalá kolona aut na kolejích. Problémy v Zenklově ulici byly dlouhodobě hlavně do centra. Po rekonstrukci v roce 2018 se však projevují více v opačném směru, zejména z důvodů přemístění automobilové dopravy na koleje v několika úsecích. Od února 2024 jezdí Zenklovou ulicí navíc trolejbus.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 5. května 2024, 14:21, přidal: admin Petr

Výstavba prodloužení tramvajové trati Na Pankráci. | 04.05.2024 Výstavba prodloužení tramvajové trati Na Pankráci. | 04.05.2024 Výstavba prodloužení tramvajové trati Na Pankráci. | 04.05.2024 Výstavba prodloužení tramvajové trati Na Pankráci. | 04.05.2024 Výstavba prodloužení tramvajové trati Na Pankráci. | 04.05.2024
V ulici Na Pankráci pokračuje výstavba prodloužení tramvajové trati, zatím vše začalo likvidací celého úseku od křižovatky Na Veselí.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 5. května 2024, 14:18, přidal: admin Petr

Oprava jedné třetiny křižovaty Senovážné náměstí. | 02.05.2024 Oprava jedné třetiny křižovaty Senovážné náměstí. | 02.05.2024 Oprava jedné třetiny křižovaty Senovážné náměstí. | 02.05.2024 Oprava jedné třetiny křižovaty Senovážné náměstí. | 02.05.2024 Výhybky určené pro opravu křižovatky Senovážné náměstí. | 02.05.2024
Jediným místěm, kde zatím zůstávají zachované velkoplošné panely BKV s původní kolejovou konstrukcí je křižovatka Hybernské, Dlážděné a Havlíčkovy ulice. | 02.05.2024 Odstraňování spodních konstrukčních vrstev rekonstruované tramvajové trati. | 02.05.2024 Odstraňování spodních konstrukčních vrstev rekonstruované tramvajové trati. | 02.05.2024 Odstraňování spodních konstrukčních vrstev rekonstruované tramvajové trati. | 02.05.2024 Odstraňování spodních konstrukčních vrstev rekonstruované tramvajové trati. | 02.05.2024
Odstraňování spodních konstrukčních vrstev rekonstruované tramvajové trati. | 02.05.2024 Odstraňování spodních konstrukčních vrstev rekonstruované tramvajové trati. | 02.05.2024 Odstraňování spodních konstrukčních vrstev rekonstruované tramvajové trati. | 02.05.2024 Odstraňování spodních konstrukčních vrstev rekonstruované tramvajové trati. | 02.05.2024 Odstraňování spodních konstrukčních vrstev rekonstruované tramvajové trati. | 02.05.2024
Jak se pokračuje u Masarykova nádraží?
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Pondělí 29.dubna 2024,15:25, vložil: admin Petr

Rekonstrukce tramvajové trati mezi Senovážným náměstím a ulicí Na Pořící, která až do konce června omezí provoz hromadné dopravy v centru Prahy je na svém počátku. | 29.04.2024 Rekonstrukce tramvajové trati mezi Senovážným náměstím a ulicí Na Pořící, která až do konce června omezí provoz hromadné dopravy v centru Prahy je na svém počátku. | 29.04.2024 Rekonstrukce tramvajové trati mezi Senovážným náměstím a ulicí Na Pořící, která až do konce června omezí provoz hromadné dopravy v centru Prahy je na svém počátku. | 29.04.2024 Rekonstrukce tramvajové trati mezi Senovážným náměstím a ulicí Na Pořící, která až do konce června omezí provoz hromadné dopravy v centru Prahy je na svém počátku. | 29.04.2024 Oprava jednoho vrcholu křižovatky Senovážné náměstí. | 29.04.2024
Rekonstrukce tramvajové trati mezi Senovážným náměstím a ulicí Na Pořící, která až do konce června omezí provoz hromadné dopravy v centru Prahy je na svém počátku.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Pondělí 29.dubna 2024,15:13, vložil: admin Petr

V ulici Na Pankráci pokračující výstavba  prodloužení tramvajové trati zasahuje již i do stávajícího provozovaného úseku. | 29.04.2024 V ulici Na Pankráci pokračující výstavba  prodloužení tramvajové trati zasahuje již i do stávajícího provozovaného úseku. | 29.04.2024 V ulici Na Pankráci pokračující výstavba  prodloužení tramvajové trati zasahuje již i do stávajícího provozovaného úseku. | 29.04.2024 V ulici Na Pankráci pokračující výstavba  prodloužení tramvajové trati zasahuje již i do stávajícího provozovaného úseku. | 29.04.2024 V ulici Na Pankráci pokračující výstavba  prodloužení tramvajové trati zasahuje již i do stávajícího provozovaného úseku. | 29.04.2024
V ulici Na Pankráci pokračující výstavba prodloužení tramvajové trati zasahuje již i do stávajícího provozovaného úseku.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Středa 17. dubna 2024, 17:00, přidal: admin Petr

Oprava tramvajové trati v ulici Milady Horákové. | 17.04.2024 Oprava tramvajové trati v ulici Milady Horákové. | 17.04.2024 Oprava tramvajové trati v ulici Milady Horákové. | 17.04.2024 Oprava tramvajové trati v ulici Milady Horákové. | 17.04.2024 V oblasti vyústění Letenského tunelu je automobilové doprava převedena do protisměru. | 17.04.2024
Poslední z krátkodobých tramvajových výluk probíhá v termínu 17.-28.4.2024 na třídě Milady Horákové, kdy je vyloučen provoz tramvají v úseku Špejchar - Strossmayerovo náměstí. Dochází k výměně kolejových oblouků u Letenského náměstí a lokálním opravám kolejí. Na tuto výluku plynule naváží tři nejzásadnější výluky letošního roku. Dne 29.4.2024 startuje výluka úseku okolo Masarykova nádraží (Dlážděná a Havlíčkova ulice). Na ní od 29.6.2024 naváže výluka trati přes Václavské náměstí. Zde dojde k výstavbě kolejové křižovatky pro napojení nové tratě na Václavském náměstí. Tato výluka skončí 30.9.2024. Zároveň od 29.6.2024 startuje výluka tratě v ulici Dukelských hrdinů (Strossmayerovo náměstí - Výstaviště), která potrvá až do 25.10.2024.
Aktualita
Sobota 13. dubna 2024, 11:46, přidal: admin Petr

Vůz KT8D5R.N2P #9108 u smyčky Slivenec. | 13.04.2024
Krásné jarní počasí láká k výletům do přírody a vábení slunečních paprsků podlehla i pražská kachna, která se vydala až do Slivence. Na zkušebních jízdách zachytil náš zpravodaj vůz KT8D5R.N2P #9108, ex KT8D5 #210 DP Miškolc, ex KT8D5 #315 DP Mostu a Litvínova.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Pondělí 8.dubna 2024,17:53, vložil: admin Petr

Oprava části tratě v holešovické Partyzánské ulici | 08.04.2024 Oprava části tratě v holešovické Partyzánské ulici | 08.04.2024 Oprava jedné třetiny křižovatky Ke Stírce, vrcholu ústího do Trojské ulice. | 08.04.2024 Oprava jedné třetiny křižovatky Ke Stírce, vrcholu ústího do Trojské ulice. | 08.04.2024 Oprava jedné třetiny křižovatky Ke Stírce, vrcholu ústího do Trojské ulice. | 08.04.2024
Po dokončení oprav kolejových konstrukcí smyčky Březiněveská se aktuálně opravné práce přesunuly na trať Elektrárna Holešovice - Ke Stírce. Dochází k výměně části kolejnic v Partyzánské ulici, náhradě třetiny křižovatky Ke Stírce (od Trojské) a lokálním opravám v samotné Trojské ulici.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Čtvrtek 4. dubna 2024, 19:09, přidal: admin Petr

Oprava vjezdových kolejových okonstrukcí obratiště Březiněveská. | 04.04.2024 Oprava vjezdových kolejových okonstrukcí obratiště Březiněveská. | 04.04.2024 Oprava vjezdových kolejových okonstrukcí obratiště Březiněveská. | 04.04.2024 Sjezdová bloková výhybka s pružnými jazyky v místě sloučení vnější a vnitřní koleje smyčky. | 04.04.2024 Opravené výjezdové křížení a sjezdová výhybka ze smyčky na hlavní trať. Z důvodu hlučnosti zde nadále zůstává vyvěšena omezená rychlost do 10 km/h. | 04.04.2024
Oprava kolejových konstrukcí smyčky Březiněveská pokračuje druhou etapou, která se zaměřila na vjezdové konstrukce. Provoz v oblasti je tedy přerušen na trati do smyčky Sídliště Ďáblice.
Ostatní
Čtvrtek 4. dubna 2024, 19:01, přidal: admin Petr

Ve čtvrtek 4. dubna 2024 začala demolice první části tzv. Libeňského soumostí,  inundačního mostu nacházejícího se na Rohanském ostrově v Městské části Praha 8, který je tvořený samostatným obloukem. | 04.04.2024 Ve čtvrtek 4. dubna 2024 začala demolice první části tzv. Libeňského soumostí,  inundačního mostu nacházejícího se na Rohanském ostrově v Městské části Praha 8, který je tvořený samostatným obloukem. | 04.04.2024 Ve čtvrtek 4. dubna 2024 začala demolice první části tzv. Libeňského soumostí,  inundačního mostu nacházejícího se na Rohanském ostrově v Městské části Praha 8, který je tvořený samostatným obloukem. | 04.04.2024 Ve čtvrtek 4. dubna 2024 začala demolice první části tzv. Libeňského soumostí,  inundačního mostu nacházejícího se na Rohanském ostrově v Městské části Praha 8, který je tvořený samostatným obloukem. | 04.04.2024 Ve čtvrtek 4. dubna 2024 začala demolice první části tzv. Libeňského soumostí,  inundačního mostu nacházejícího se na Rohanském ostrově v Městské části Praha 8, který je tvořený samostatným obloukem. | 04.04.2024
Ve čtvrtek 4. dubna 2024 začala demolice první části tzv. Libeňského soumostí, inundačního mostu nacházejícího se na Rohanském ostrově v Městské části Praha 8, který je tvořený samostatným obloukem.
Aktualita
Pondělí 1.dubna 2024,06:26, vložil: admin Petr

Souprava vozů vůz T3SUCS #7269+#1562 během jedné z prvních zkušebních jízd. | 01.04.2024
Usilovná práce mnoha technických a provozních pracovníků Dopravního podniku došla k cíli. To, co se v padesátých letech minulého století nepovedlo dotáhnout zcela do konce u vozů T1 dospělo k finální realizaci až v současnosti, v pokrokovém 21. století. Modernizovaný vůz T3SUCS #7269, který měl od rekonstrukce připravené zásuvky pro propojení elektrických obvodů vytvořil zcela funkční a provozní soupravu s vlečným vozem Krasin #1562. Po splnění všech předepsaných zkoušek bude tato kapacitně vhodná souprava, tvořená navíc i částečně nízkopodlažním vozem k dispozici pro letní část retroprovozu.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 31.března 2024,06:24, vložil: admin Petr

Součástí první etapy opravy kolejových konstrukcí smyčky Březiněveská je výjezdová konstrukce na havní trať v Klapkově ulici. Ta zahrnuje sjezdovou výhybku, kolejové křížení a výjezdový oblouk. | 31.03.2024 Součástí první etapy opravy kolejových konstrukcí smyčky Březiněveská je výjezdová konstrukce na havní trať v Klapkově ulici. Ta zahrnuje sjezdovou výhybku, kolejové křížení a výjezdový oblouk. | 31.03.2024 Výměna části přímé koleje mezi sjezdovou výhybkou ze smyčky Březiněveská a rozjezdovou kolejovou splítkou. | 31.03.2024 Oprava kolejových oblouků včetně doplnění mazníků. | 31.03.2024 Výměna sjezové výhybky z odstavných kolejí smyčky. | 31.03.2024
Jak pokračuje oprava kolejových konstrukcí smyčky Březiněveská?
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Sobota 30. března 2024, 19:19, přidal: admin Petr

První etapa opravy kolejových konstrukcí na výjezdu ze smyčky Březiněveská. | 26.03.2024 První etapa opravy kolejových konstrukcí na výjezdu ze smyčky Březiněveská. | 26.03.2024 První etapa opravy kolejových konstrukcí na výjezdu ze smyčky Březiněveská. | 26.03.2024 První etapa opravy kolejových konstrukcí na výjezdu ze smyčky Březiněveská. | 26.03.2024 Výměna jezdové výhybky ze smyčky Vozovna Kobylisy. | 26.03.2024
Na etapy probíhající oprava kolejových konstrukcí smyčky Březiněveská.
Aktualita
Pátek 22. března 2024, 16:50, přidal: admin Petr

Souprava vozů T3R.P #8362+#8361 vjíždí do smyčky Královka ve směru od Marjánky. | 22.03.2024 Výměna koleje u Královky. | 22.03.2024
Během víkendu proběhne výluka tramvajové trati mezi Malovankou a Bílou Horou. Důvodem je výměna kolejnice v prostoru kolejového trojúhelníku na vjezdu do smyčky Královka. S ohledem na přípravné práce je již během pátečního provozu změněn provoz tramvají na Bělohorské ulici. Linka 23 je po všechny tři dny odkloněna ve směru z centra od Pražského hradu přes Prašný most na Špejchar. Linky 22 a 25 budou o víkendu ukončeny v obratišti Dlabačov. Během pátečního provozu však opravovaný úsek objíždí linky 22 a 25 ve směru do centra přes smyčku Královka. Od Marjánky tedy využijí manipulační oblouk zřízený v roce 1968.
Aktualita
Čtvrtek 14. března 2024, 09:45, přidal: admin Petr

Pracovní vůz T3 #5521 zachycený na Vltavské. | 14.03.2024
Pracovní vůz T3 #5521 právě podrobil první zkoušce opravenou tramvajovou trať na Hlávkově mostě. Obnovení provozu se blíží.
Vozy
Pátek 8. března 2024, 09:03, přidal: admin Petr

První představení vozu T3R.P #8211 ve vozovně Pankrác. | 14.10.2000 Poslední cesta vozu T3R.P #8211 do Opravny tramvají. | 7.3.2024
Všechno někdy začíná a někdy končí. Ve čtvrtek 7. března 2024 tak definitivně pražské koleje opustil první dodaný vůz typu T3R.P evidenčního čísla 8211 (ex T3 ev.č.6506) a jeho komponenty poslouží ke vzniku další "wany". Vůz byl veřejnosti představen na 42. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně 2000, v Praze se pak představil 14. října 2000 ve vozovně Pankrác při Dni otevřených dveří. Do provozu s cestujícími byl zařazen v lednu 2001. Modernizační program prodloužil životnost tramvají T3 a jejich modifikací do nástupu nízkopodlažních vozů. Celkem 315 vozů vzniklo přímou rekonstrukcí původních tramvají T3 a do provozu bylo zařazováno v letech 2001–2010 v číselné řadě 8211–8245 a 8300–8579. Vozy „dvoustovkové“ řady byly modernizovány v šumperské společnosti Pars Nova v kooperaci při některých činnostech se samotným Dopravním podnikem Praha. „Třístovkovou“ řadu již modernizovala přímo Opravna tramvají pražského Dopravního podniku. Shodná koncepce modernizace byla uplatněna i u 35 vozů typu T3R.PV s novou vozovou skříní VarCB3.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Čtvrtek 29. února 2024, 16:22, přidal: admin Petr

Po tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou zůstávají opuštěné troleje. | 29.02.2024 Po tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou zůstávají opuštěné troleje. | 29.02.2024 Po tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou zůstávají opuštěné troleje. | 29.02.2024 Po tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou zůstávají opuštěné troleje. | 29.02.2024 Po tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou zůstávají opuštěné troleje. | 29.02.2024
Po tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou zůstávají opuštěné troleje.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Čtvrtek 29. února 2024, 16:19, přidal: admin Petr

Oprava kolejových konstrukcí na výjezdu ze smyčky Těšnov. | 28.02.2024 Přechodové kolejnice mezi klasickým svrškem a blokovou kolejnicí ve velkoplošných panelech BKV. | 28.02.2024 Svařování kolejnic na Těšnově. | 28.02.2024 Repanelizovaná trať v prostoru zastávek Těšnov. | 28.02.2024 Pásy podkladové pryže, ukládamé do žlabů ve velkoplošných panelech BKV pod kolejnice. | 28.02.2024
Zatlačovací pryž, která upevňuje kolejnice ve žlabech velkoplošných panelů BKV proti bočnímu posunu. | 28.02.2024 Repanelizovaná trať na výjezdu z podjezdu Těšnov na Hlávkův most. | 28.02.2024 Repanelizovaná trať na výjezdu z podjezdu Těšnov na Hlávkův most. | 28.02.2024 Odfrézovaná spodní vrstva pod velkoplošnými panely na Hlávkově mostě. | 28.02.2024 Odfrézovaná spodní vrstva pod velkoplošnými panely na Hlávkově mostě. | nedatováno, ilustrační snímek
Jak pokračuje oprava tramvajové trati na Hlávkově mostě?
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 25. února 2024, 10:13, přidal: admin Petr

Pokračující demontáž tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou. | 24.02.2024 Pokračující demontáž tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou. | 24.02.2024 Pokračující demontáž tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou. | 24.02.2024 Pokračující demontáž tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou. | 24.02.2024 Pokračující demontáž tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou. | 24.02.2024
Pokračující demontáž tramvajové trati mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 25. února 2024, 10:08, přidal: admin Petr

Oprava kolejových konstrukcí smyčky a křižovatky Těšnov. | 24.02.2024 Mezi smyčkou a zastávkou Těšnov již probíhá pokládka asfaltové podkladní vrstvy pro uložení velkošných panelů BKV. | 24.02.2024 Práce na Těšnově. | 24.02.2024 Na výjezdu z podjezdu Těšnov se po snesení velkoplošných panelů BKV ukázala původní kosntrukce tramvajové tratě v tomto místě - dřevěné pražce, pravděpodobně na štěrkovém loži, zabetonované do betonové desky. | 24.02.2024 Na výjezdu z podjezdu Těšnov se po snesení velkoplošných panelů BKV ukázala původní kosntrukce tramvajové tratě v tomto místě - dřevěné pražce, pravděpodobně na štěrkovém loži, zabetonované do betonové desky. | 24.02.2024
Na výjezdu z podjezdu Těšnov se po snesení velkoplošných panelů BKV ukázala původní kosntrukce tramvajové tratě v tomto místě - dřevěné pražce, pravděpodobně na štěrkovém loži, zabetonované do betonové desky. | 24.02.2024 Snesené velkoplošné panely BKV na Hlávkově mostě. Po odfrézování podkladní vrstvy dojde k pokládce nového asfaltového podkladu. | 24.02.2024 Snesené velkoplošné panely BKV na Hlávkově mostě. Po odfrézování podkladní vrstvy dojde k pokládce nového asfaltového podkladu. | 24.02.2024 Práce v oblasti výjezdu z podjezdu na Vltavské na Hlávkův most. | 24.02.2024 Oprava kolejové konstrukce křižovatky Vltavská. | 24.02.2024
Práce na opravě tramvajové trati mezi Vltavskou a Těšnovem pokračují. Na Těšnově došlo ke snesení původních velkoplošných panelů BKV, odfrézování podkladních vrstev a probíhá pokládka nového asfaltového podkladu. Opravné práce se nevyhýbají ani kolejovým konstrukcím na výjezdu ze smyčky Těšnov a na přilehlé křižovatce. Bez velkoplošných panelů BKV je také vyústění tramvajové trati z podjezdu na Hlávkův most, kde se po ukázala původní konstrukce tramvajové tratě v tomto místě - dřevěné pražce, pravděpodobně na štěrkovém loži, zabetonované do betonové desky. Dalším úsek bez panelů je mezi Štvanicí a Vltavskou. Na Vltavské se práce soustředí také na rozjezdovou výhybku křižovatky od Hlávkova mostu a oblouk od Holešovické tržnice na Hlávkův most.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Pátek 23. února 2024, 14:48, přidal: admin Petr

Demontáž velkoplošných panelů BKV mezi zastávkami Libeňský most a Palmovka. | 23.02.2024 Demontáž velkoplošných panelů BKV mezi zastávkami Libeňský most a Palmovka. | 23.02.2024 Demontáž velkoplošných panelů BKV mezi zastávkami Libeňský most a Palmovka. | 23.02.2024 Demontáž velkoplošných panelů BKV mezi zastávkami Libeňský most a Palmovka. | 23.02.2024 Demontáž velkoplošných panelů BKV mezi zastávkami Libeňský most a Palmovka. | 23.02.2024
To, že se bez přestupů tramvajemi mezi Dělnickou a Palmovkou nesvezeme hezkých pár let je naprosto zřejmé. Dnes Dopravní podnik zahájil demontáž tratě mezi obratištěm Libeňský most a Palmovkou. Zachován zůstává cca 200 metrů dlouhý úsek od Palmovky, následuje demontáž cca 100 metrového úseku přes most nad Voctářovou ulicí. Dalších cca 50 metrů je demontováno mezi obratištěm Libeňský most a tzv. inundačním mostem díky jehož havarijnímu stavu byl provoz veškerých druhů dopravy na Libeňském soumostí přerušen. Na samotném tzv. inundačním mostě demontáž kolejí neprobíhá. Část vyzískaných velkoplošných panelů by měla být použita k opravě trati na Hlávkově mostě.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Sobota 17. února 2024, 19:47, přidal: admin Petr

Oprava tramvajové trati u zastávek Těšnov | 17.02.2024 Oprava tramvajové trati u zastávek Těšnov | 17.02.2024 Oprava tramvajové trati u zastávek Těšnov | 17.02.2024 Oprava tramvajové trati u podjezdu magistrály u zastávek Těšnov. | 17.02.2024 Oprava tramvajové trati u podjezdu magistrály u zastávek Těšnov. | 17.02.2024
Oprava tramvajové trati na Hlávkově mostě. | 17.02.2024 Oprava tramvajové trati na Hlávkově mostě. | 17.02.2024 Oprava tramvajové trati na Hlávkově mostě. | 17.02.2024 Oprava tramvajové trati na Hlávkově mostě. | 17.02.2024 Vltavská. | 17.02.2024
Od 17. února 2024 probíhá oprava tramvajové trati v úseku Vltavská - Těšnov. Tramvajová trať na Hlávkově mostě je vybudována ve velkoplošných panelech BKV. V rámci její opravy DPP panely demontuje, nahradí poškozené kusy a kompletně vymění asfaltové podloží, na kterém jsou velkoplošné panely BKV umístěny a pryžové profily, které upevňují kolejnice do panelů. Kromě toho vymění kolejnice a dožívající výhybkové systémy v úseku.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Čtvrtek 15. února 2024, 18:49, přidal: admin Petr

Dočasné výstupní a nástupní zastávky Libeňský most. | 15.02.2024 Povrchová kolejová spojka na Libeňském mostě. | 15.02.2024
Dopravní podnik hl. m. Prahy začne od soboty 17. února 2024 s plánovanou a nezbytnou opravou tramvajové tratě na Hlávkově mostě a v oblasti zastávek Těšnov, která potrvá zhruba pět týdnů do úterý 26. března 2024. Jedná se o první rozsáhlejší opravu tramvajové sítě v Praze v letošním roce. Z tohoto důvodu bude po celou dobu stavebních prací obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Těšnov – Vltavská. Tramvaje se na Hlávkův most vrátí od úterý 26. března 2024 od ranního výjezdu. Od soboty 17. února 2024 od ranního výjezdu se současně v omezené podobě vrací provoz tramvají na část Libeňského soumostí, a to na úsek mezi zastávkami Maniny a Libeňský most, kam budou zajíždět linky č. 1 a 27. Tramvajová trať na Hlávkově mostě je vybudována ve velkoplošných panelech BKV. V rámci její opravy DPP panely demontuje, nahradí poškozené kusy a kompletně vymění asfaltové podloží, na kterém jsou velkoplošné panely BKV umístěny a pryžové profily, které upevňují kolejnice do panelů. Kromě toho vymění kolejnice a dožívající výhybkové systémy v úseku. Od stejného termínu, tj. od soboty 17. února 2024 od ranního výjezdu, se na část Libeňského soumostí, v úseku mezi zastávkami Maniny a Libeňský most vrací v omezené podobě tramvajový provoz. Umožní to dočasný kolejový přejezd tzv. Californien, který byl umístěn v prostoru stávajících zastávek Libeňský most, které byly odstraněny. Dočasné zastávky Libeňský most vybudované z velkoplošných panelů BKV byly posunuty o cca 90 metrů blíže k zastávkám Maniny. Do ukončení denního provozu dne 25. března 2024 sem budou zajíždět linky 1 a 27. S ohledem na další stavební práce, opravy a rekonstrukce plánované různými subjekty v Praze dojde od 26. března 2024 k další úpravě linkového vedení tramvají.
Aktualita
Středa 14. února 2024, 13:50, přidal: admin Petr

Vůz T3SUCS #7188 ve vozovně Střešovice. | 14.02.2024
V roce 2024 slaví pražské metro své padesáté narozeniny a toto významné jubileum si připomíná také jednotka Historická vozidla pražského Dopravního podniku, starající se o historický a retroprovoz povrchové části pražské městské hromadné dopravy. Vůz typu T3SUCS #7188, který byl vyroben ve smíchovské továrně ČKD Tatra Smíchov, nacházející se u stanice metra linky B Moskevská (dnes Anděl) v roce 1986 byl u této významné příležitosti z vnější strany upraven polepem do podoby fiktivního vozu metra typu Ečs, který v roce 1974 zahajoval provoz pražského metra. Na čele vozu je umístěn originální znak pražského metra, typický právě pro vozy Ečs. Ve voze samotném pak hlášení tramvajových zastávek nahradilo hlášení stanic (podobně jako v metru) s tím, že standardní hlas linky 23 v podobě Zbyňka Štíbra doplňují u stanic metra právě hlasy Vám jistě známé z podzemních tras. Ve stanici Malostranská Vás tedy uvítá Světlana Lavičková, ve stanicích Národní třída a Karlovo náměstí Eva Jurinová a u stanice I.P.Pavlova Tomáš Černý. V podhledech naleznete stručné informace z historie pražského metra. A tak tedy „ukončete, prosím, výstup a nástup, dveře se zavírají“. V konečné stanici pak nezapomeňte vystoupit vpravo, ve směru jízdy! Šťastnou cestu na lince 23! #prtky #prazsketramvaje #ckd #t3sucs #vozovnastresovice #muzeummhd
Ostatní
Středa 7. února 2024, 11:01, přidal: admin Petr

Vozovna Střešovice. | 07.02.2024
Výstavba nové haly pro silniční vozidla v areálu vozovny Střešovice začíná být čím dál tím více viditelná. Před čtvrtou lodí tramvajové vozovny (koleje č.16. - 20.) tak došlo ke snesení trolejového vedení a tato část vozovny je po dobu stavby pro provoz nevyužitelná.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Středa 7. února 2024, 10:51, přidal: admin Petr

Prvotní práce na výstavbě prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci. | 06.02.2024 Prvotní práce na výstavbě prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci. | 06.02.2024 Prvotní práce na výstavbě prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci. | 06.02.2024 Prvotní práce na výstavbě prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci. | 06.02.2024 Prvotní práce na výstavbě prodloužení tramvajové trati v ulici Na Pankráci. | 06.02.2024
V ulici Na Pankráci začaly první práce na výstavbě prodloužení mezi ulicemi Hvězdova a Na Strži.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 4.února 2024,10:54, vložil: admin Petr

Oprava trati v Chotkově ulici. | 04.02.2024
Důvodem dnešního krátkodobého přerušení provozu tramvají v Chotkově ulici byla výměna sjezdové výhybky křižovatky Chotkovy sady směr Malostranská a kolejnic u rozjezdové výhybky v opačném směru. Foto Blekota
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Sobota 3. února 2024, 16:55, přidal: admin Petr

Oprava třetiny křižovatky Vozovna Hloubětín přiléhající k výjezdu z areálu vozovny. | 03.02.2024 Oprava třetiny křižovatky Vozovna Hloubětín přiléhající k výjezdu z areálu vozovny. | 03.02.2024 Oprava třetiny křižovatky Vozovna Hloubětín přiléhající k výjezdu z areálu vozovny. | 03.02.2024 Oprava třetiny křižovatky Vozovna Hloubětín přiléhající k výjezdu z areálu vozovny. | 03.02.2024 Oprava třetiny křižovatky Vozovna Hloubětín přiléhající k výjezdu z areálu vozovny. | 03.02.2024
Oprava třetiny křižovatky Vozovna Hloubětín přiléhající k výjezdu z areálu vozovny, rozdělené v průběhu let na tři etapy.
Aktualita
Pátek 2. února 2024, 17:43, přidal: admin Petr

Zádlažba tramvajového tělesa. | 02.02.2024
Se zahájením denního provozu v pondělí 5. února dojde k obnovení provozu tramvají přes zastávky Hlavní nádraží, jehož přerušení bylo vyvoláno havarijní opravou vodovodu pod tramvajovými kolejemi v křižovatce Bolzanovy a Opletalovy ulice. Na své trasy se tak přes zastávku Hlavní nádraží vrátí denní linky 5, 9, 15 a 26, doplněné nočními linkami 95 a 98. Protože však nadále pokračuje výluka Škrétovy ulice, je stále upravena trasa linky 5, která z Olšanské ulice nejede přes Ohradu k Vozovně Žižkov, ale míří přes Želivského k Olšanským hřbitovům, kde se promění na linku číslo 15 pokračující na Smíchov.
Preference
Úterý 30. ledna 2024, 18:11, přidal: admin Petr

 | nedatováno, ilustrační snímek
Developerské projekty přinesly přestavby dvou tramvajových zastávek a přilehlých světelných signalizací. Obnova SSZ 9.221 Poděbradská – U Tesly proběhla v rámci přesunu zastávky a sloučení přechodu a sousední křižovatky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. S ohledem na nedostatečný předstih přihlášení ve směru do centra a krátké prodlužování pro tramvaje dochází v tomto směru k častějšímu zastavování vlaků. Stav se ještě zhorší se zvýšením zatížení křižovatky, které nastane s dokončováním okolní výstavby. Signalizace při přecházení z chodníku na chodník neobvykle přeruší chodeckou zelenou přes vozovky, tedy zdrží chodce před poslední částí přechodu a také čekající auta. Obnova SSZ 0.350 Vinohradská – Hagibor přinesla přípravu na budoucí křižovatku a také posun zastávky. Preference tramvají funguje vkládáním, prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory mají zalomený přechod s tím, že volno pro tramvaje, které se pohybují v hlavním směru, je vybíráno výlučně na výzvu a současně i v závislosti na přecházení chodců. Náhradní detekce tramvají je zajištěna kontaktním zámkem. V noci fungují světla v režimu fáze blikající žlutá se zapnutím chodcem, bez preference MHD.
Aktualita
Pátek 26. ledna 2024, 10:02, přidal: admin Petr

Měřící vůz T3 #5521 na Výstavišti. | 26.01.2024
Na Výstavišti probíhají zkušební jízdy trolejového vedení pod nivě vybudovaným mostem železniční estakády s měřícím vozem T3 #5521. #prtky #prazsketramvaje #t3 #ckd @Tramfantik
Aktualita
Čtvrtek 25. ledna 2024, 15:44, přidal: admin Petr

Havarijní opravy vodovodu v v Bolzanově ulici bylo využito také k opravě tratě v podjezdu pod magistrálou. | 25.01.2024 Havarijní opravy vodovodu v v Bolzanově ulici bylo využito také k opravě tratě v podjezdu pod magistrálou. | 25.01.2024 Havarijní opravy vodovodu v v Bolzanově ulici bylo využito také k opravě tratě v podjezdu pod magistrálou. | 25.01.2024 Havarijní opravy vodovodu v v Bolzanově ulici bylo využito také k opravě tratě v podjezdu pod magistrálou. | 25.01.2024
Havarijní opravy vodovodu v v Bolzanově ulici bylo využito také k opravě tratě v podjezdu pod magistrálou.
Aktualita
Středa 24. ledna 2024, 13:58, přidal: admin Petr

Povrchová spojka v Seifertově ulici v roce 2021. | nedatováno, ilustrační snímek
Z důvodu havárie vodovodního řadu dochází od zahájení nočního provozu v noci ze středy 24. na čtvrtek 25. ledna 2024 do odvolání k dočasnému přerušení provozu tramvají v úseku Hlavní nádraží – Viktoria Žižkov. https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne-udalosti/detail/21154 V ulicích se tak objeví novinka - dvojí tzv. řetězení vlaku (převlečení na jiné číslo) během jedno tzv. půlkola. Vlak linky 13, který vyjede od Muzea projede smyčkou Olšanské hřbitovy, kde se změní na číslo linky 15 a pokračuje k Viktorii ŽIžkov. Zde se změní na linku číslo 5 a pokračuje k Vozovně Žižkov. No a podobně tomu bude opačně. Vlak, který od Vozovny Žižkov vyjede jako linka 5 přijede k Viktorii ŽIžkov, kde se změní na linku číslo 15, která se vydá směr Olšanské hřbitovy. Po průjezdu smyčkou se z něj stane linka 13 a po Vinohradské se vydá k Muzeu. /foto ilustrační/
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Středa 24. ledna 2024, 13:44, přidal: admin Petr

Rekonstrukce kanalizace ve Škrétově ulici. | 23.01.2024 Rekonstrukce kanalizace ve Škrétově ulici. | 23.01.2024 Rekonstrukce kanalizace ve Škrétově ulici. | 23.01.2024 Rekonstrukce kanalizace ve Škrétově ulici. | 23.01.2024 Rekonstrukce kanalizace ve Škrétově ulici. | 23.01.2024
Z důvodu rekonstrukce kanalizace dochází od pondělí 22. ledna 2024 (od zahájení denního provozu) do čtvrtka 22. února 2024 (do ukončení denního provozu) k přerušení provozu tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum.
Aktualita
Sobota 13. ledna 2024, 13:21, přidal: admin Petr

Výstaviště. | 13.01.2024
Na Výstavišti došlo ke snesení ochranné konstrukce nad ulicí Dukelských hrdinů. Nad tramvajových kolejemi se tak odkryl oblouk vznikající železniční estakády.
Vozy
Středa 10.ledna 2024,12:16, vložil: admin Petr

Vizualizace vozu Škoda 52T ForCity Plus Praha. | nedatováno, ilustrační snímek Vizualizace vozu Škoda 52T ForCity Plus Praha. | nedatováno, ilustrační snímek Vizualizace vozu Škoda 52T ForCity Plus Praha. | nedatováno, ilustrační snímek Interiér vozu Škoda 52T ForCity Plus Praha. | nedatováno, ilustrační snímek Stanoviště řidiče vozu Škoda 52T ForCity Plus Praha. | nedatováno, ilustrační snímek
Pražský Dopravní podnik dnes představil nový typ tramvaje Škoda 52T ForCity Plus Praha vycházející koncepčně z typů 29T a 30T pro Bratislavu. Jedná se o 100% nízkopodlažní pětičlánkovou tramvaj s délkou 32 metrů – prostor celé tramvaje je bez jediného schodu, včetně prostoru nad podvozky. ℹ️Autory designu je tým designerů ze Škoda Group pod vedením Tomáše Chludila. Vozy budou mít ergonomicky řešený salon pro cestující, včetně prostornějšího průchodu mezi jednotlivými články. Součástí bude také Antikolizní systém – podpůrný systém pro nouzové brzdění v případě detekce překážky. Chybět nebude celovozová tzv. zelená klimatizace pro cestující i řidiče – klimatizace s ekologickým chladivem. V interiéru se objeví nové polstrované sedačky – 70 polstrovaných sedaček z nichž 44 je po směru a 26 proti směru jízdy a nový velkoplošný informační systém ve vozidle (širokoúhlé obrazovky přes celou šíři uličky) ℹ️S dodavatelem Škoda Transportation byla podepsána smlouva na nákup až 200 tramvají tohoto typu. Závazně dojde k objednávce 40 z nich. S dodávkou prvních 20 vozidel se počítá v prosinci roku 2025 a dalších 20 tramvají bude dodáno v roce 2026.
Preference
Pondělí 1. ledna 2024, 09:31, přidal: admin Petr

SSZ 0.632 Černokostelecká – Sazečská | nedatováno, ilustrační snímek
Po roce a čtvrt od zprovoznění smyčky Depo Hostivař jsou semafory u vjezdu do terminálu v dynamickém řízení. S preferencí tramvají však funguje pouze jeden z nich. Preference byla obnovena na původním SSZ 0.632 Černokostelecká – Sazečská, dokonce s mírným vylepšením úpravou detekce do centra. Preferenci zajišťuje prodlužování, vkládání a předvýběr vlastní fáze a předvýběr kolizní fáze. Zřetelná většina tramvají projíždí plynule. V dynamickém řízení bez preference tramvají funguje sousední SSZ 0.637 Černokostelecká – smyčka Depo Hostivař, které je s SSZ 0.632 v dynamické koordinaci. Drobným preferenčním zásahem je pouze mírný předvýběr vlastní fáze. Prodlužování vlastní fáze odpovídá míře prodlužování od vozidel na sousední křižovatce. Plynulý průjezd tramvaje je tak do značné míry věc náhody a dochází k častějšímu zastavování vlaků, dokonce i v situaci, kdy stále stojí auta. Přesto došlo změnou ke zlepšení, protože výběry signálů pro tramvaje jsou zařazovány v pořadí dle reálných nároků tramvají. Terminál Depo Hostivař byl uveden do provozu v srpnu 2022. Nový semafor na vjezdu do smyčky začal fungovat s pevnými programy. Ty byly nasazeny i na vedlejší starší semafor na křižovatce se Sazečskou, který původně fungoval s preferencí.
Preference
Pondělí 1. ledna 2024, 09:22, přidal: admin Petr

SSZ 6.169 Evropská – Vlastina | nedatováno, ilustrační snímek
Všechny světelné signalizace na nové tramvajové trati na Dědinu již jsou s preferencí tramvají. Na začátku prosince byla preference zprovozněna na třech signalizacích na Divoké Šárce. SSZ 6.169 Evropská – Vlastina, které se nachází v klíčovém odbočení tramvaje z Evropské ulice, upřednostňuje tramvaje předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze. Sousední SSZ 6.123 Evropská – Libocká funguje s prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. SSZ 6.162 Evropská – smyčka Divoká Šárka, které jako jediné bylo na tramvajové síti před výstavbou trati, umí prodlužovat a předvybírat fázi pro tramvaje a předvybírat kolizní fázi. Semafory fungují ve složité dynamické koordinaci, která umožňuje preferenci MHD a současně synchronizaci všech uzlů. Skupinu řídí semafor na odbočení tramvaje z Evropské. Funguje zde rovněž preference autobusů, přičemž na SSZ Evropská – Libocká odbočuje autobus z kolejí na tramvajový signál vpravo do Libocké ulice. Lze očekávat doladění semaforů dle zkušeností z provozu. Tramvajová trať na Dědinu byla zprovozněna na konci října, preference na Divoké Šárce byla tedy doplněna po necelých dvou měsících.
Ostatní
Neděle 31. prosince 2023, 18:19, přidal: admin Petr

PF 2024 | nedatováno, ilustrační snímek
PF 2024
Ostatní
Neděle 31. prosince 2023, 18:19, přidal: admin Petr

PF 2024 | nedatováno, ilustrační snímek
PF 2024

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2023
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2023
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2022
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2022
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2021
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2021
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2020
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2020
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2019
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2019
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2018
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2018
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2017
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2016
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2015
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2015
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2015
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2015
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2014
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2014
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2014
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2014
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2013
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2013
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2013
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2013
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2012
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2012
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2012
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2012
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2011
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2011
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2011
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2011
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.9.-31.12.2010
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.8.2010
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 7.4.-30.6.2010

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024