Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2012

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení
1.10.-31.12.2012


Reklamní vozy
Středa 19. prosince 2012, 12:05, přidal: MOp

Betlémské světlo rozveze po Praze historická tramvaj
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) také letos po Praze rozveze Betlémské světlo. V sobotu 22. prosince mezi 13. a 19. hodinou budou skauti a skautky rozvážet Betlémské světlo speciální historickou tramvají, na jejíž trase si budou moci lidé světlo připálit a odnést domů.
Betlémské světlo je novodobý symbol Vánoc, který cestuje každoročně až z Betléma a dostává se do velkého množství domácností v Evropě. Do České republiky dorazí letos již po čtyřiadvacáté.
Betlémské světlo – symbol míru, přátelství a klidu, si budou moci zájemci díky Dopravnímu podniku hl. m. Prahy odnést z následujících míst:
• 13.00 Výstaviště – Strossmayerovo nám. – Nám. Republiky – Václavské nám. – Karlovo nám. – I. P. Pavlova – Nám. Míru – Flora – Olšanské hřbitovy příj. 14.00
• 14.20 Olšanské hřbitovy – Flora – Jiřího z Poděbrad – Muzeum – I. P. Pavlova – Otakarova – Zámecká (smyčka) příj. 14.45
• 15.15 Zámecká – Albertov – Karlovo nám. – Václavské nám. – Vltavská – Strossmayerovo nám. – Výstaviště příj. 16.00
• 16.30 Výstaviště – Nádr. Holešovice – Palmovka – Invalidovna – Křižíkova – Florenc příj. 17.00
• 17.30 Florenc – Bílá Labuť – Václavské nám. – Národní divadlo – Újezd – Anděl – Smíchovské nádraží příj. 18.00
• 18.30 Smíchovské nádraží – Anděl – Újezd – Malostranská – Hradčanská – Vozovna Střešovice příj. 19.00
Ze zahraničí
Neděle 16. prosince 2012, 18:43, přidal: MOp

Na snímku zachycena souprava 224 261 + 224 229 + 244 020 ve stanici Hauptbahnhof. | 15.12.2012
Dvojice 224 217+244 033 opouští zastávku Hauptbahnhof Nord. | 15.12.2012
Tatrawageny T4D a B4D v Dráždanech stále občas vypomáhají v běžném provozu. Příležitost si nenechaly ujít ani v předvánočním čase, kdy se ulicemi proháněly dvě trojice a jedna dvojice na lince 3. Na snímku zachycena souprava 224 261 + 224 229 + 244 020 ve stanici Hauptbahnhof. Dalšími pak jsou soupravy 224 266 + 224 xxx + 244 047 a 224 217+244 033
Přesun vozů mezi vozovnami
Neděle 16. prosince 2012, 18:28, přidal: MOp

Naložené vozy 7179 a 7197 před odvozem do Kyjeva. | 14.12.2012}
Naložené vozy 7179 a 7197 před odvozem do Kyjeva. | 14.12.2012}
V pátek 14. prosince 2012 opustily pražské koleje další tramvajové vozy. Naloženy a odvezeny byly vozy T3SUCS ev.č. 7179 a 7197. Jejich novým působištěm se stane Kyjev.
Preference:
Kamery na Hradčanské dávají falešné nároky tramvají
Úterý 11. prosince 2012, 17:00, přidal: Grossák

Řízené přechody na Hradčanské trápí nejen tramvaje, ale stále víc i chodce. Už od léta je vadná kamera na východním přechodu směrem do centra. Kamera neustále vyvolává tramvajové volno, aniž by v zastávce byl vlak. Nyní se přidala kamera na západním přechodu, která detekuje tramvaje na volné trati od Prašného mostu. Ve výsledku to znamená, že místo režimu trvalé zelené pro chodce se nyní již na obou přechodech neustále vybírá tramvajové volno, které je navíc ihned prodlužováno jakoukoli přijíždějící tramvají. Ve výsledku tak chodcům klesá podíl zelené pod 20 procent, zatímco za běžné situace činil téměř 50 procent. Navíc se zhoršuje také preference tramvají. Kamery byly na přechody doplněny v únoru roku 2011 z důvodů ztráty přihlášení tramvají, jež konaly dlouhé zastávkové pobyty při střídání řidičů či rovnání času.
Preference: Nesmyslný semafor pod Nuselákem
Pondělí 3. prosince 2012, 19:28, přidal: Grossák,MOp

Úplně zbytečné SSZ vzniklo u zastávky Svatoplukova. | 03.12.2012
V křižovatce ulic Jaromírova a Svatoplukova byla zapnuta nová signalizace, která je koncepčně dosud nejhorším počinem na tramvajové síti. Je terapií pro ty, kteří chtějí k dopravě po městě využívat chůzi, či MHD. Užitečný neřízený přechod s pěšími vazbami na okolí a zastávku byl zrušen a o 30 metrů dál vznikl samostatný řízený přechod mimo přirozené pěší trasy. To vede chodce, a zvláště cestující, k ilegálnímu chování. I řízení není zdařilé. Umělý odklad přihlášení tramvaje z centra, zřejmě kvůli kontrolnímu bodu, neřeší jádro možného problému, a vede ke zbytečnému zdržování MHD. Podivný je značný 10sekundový mezičas od konce volna pro vozidla do chodecké zelené. Přínosné je preferenční krácení chodců. Omezená preference tramvají je zajištěna především prodlužováním volna. SSZ zhoršila podmínky všem účastníkům, podporuje produkci exhalací, a přitom městu odsála několik milionů korun. Levným řešením je jeho likvidace.
Preference: Tramvaje už netrčí u Vinohradských hřbitovů
Sobota 1. prosince 2012, 08:51, přidal: Grossák

S měsíčním zpožděním byla naplno uvedena do provozu preference tramvají na SSZ Vinohradská – přechod zastávka Vinohradské hřbitovy. Dosud fungovala jen do centra. Na vině bylo nedokončené sousední SSZ Vinohradská – Pod Židovskými hřbitovy, kterým se mají tramvaje z centra přihlašovat. Nyní byla detekce zprovozněna a odpadla tak více než dvacetisekundová zdržení každého vlaku. Přechod funguje efektivně se třemi odděleně řízenými částmi a s trvalou zelenou pro pěší přes trať. Potřebuje však doladění. Tramvaje jsou nuceny zbytečně brzdit, což kazí komfort i rychlost cestování. Příčinou může být opožděná reakce řadiče. Ve směru do centra zase semafor plně nepočítá s rozptyly pobytů v zastávce, od nulového obratu cestujících až po velké zatížení. Někdy tak vlak čeká nadarmo. Velmi nepříznivé jsou mezičasy. Chodcům obvykle padne zelená přes koleje teprve, když je vlak 50 až 100 metrů daleko, což zdržuje teoreticky pěší a reálně i případnou další tramvaj. Ostatní semafory dotčené RTT fungují nadále bez preference.
Preference: Nové zbytečné zastávky
Sobota 1. prosince 2012, 08:49, přidal: Grossák

Další tři zastávky vzniknou od 8. prosince na pražské tramvajové síti. Občasná zastávka Vozovna Strašnice ve Starostrašnické ulici se změní na stálou. Přitom 140, 270 a 300 metrů od ní jsou stávající zastávky Vinice, Voz. Strašnice a Strašnická. Pár občasných zastávek Vozovna Hloubětín se také změní na stálé, ačkoli jsou 150 metrů od zastávek Starý a Nový Hloubětín. Obě lokality jsou nyní přitom obslouženy velmi dobře, změna neúměrně zvýhodní místní cestující na úkor ostatních a povede ke zvýšení nákladů na provoz MHD a zřejmě také ke snížení atraktivity MHD. Za optimální z hlediska celkové doby přepravy, tedy včetně doby docházky, se přitom považuje, pokud v zástavbě neklesá vzdálenost zastávek pod 500 metrů. Průměrná vzdálenost mezi dvěma zastávkami v Praze je přibližně 580 metrů. Linka 26 bude mít na 780 metrech ve Strašnicích hned 4 zastávky.
Preference: SSZ Michelská – U Plynárny v provozu
Úterý 27. listopadu 2012, 19:51, přidal: Grossák

S otevřením Michelské ulice bylo uvedeno do provozu nové SSZ Michelská – U Plynárny. Je s podmíněnou preferencí MHD prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze. Preferovány jsou tramvaje i autobusy na všech provozovaných vjezdech. Světla přinesla zlepšení především pro autobusy, které dříve obtížně najížděly z Michelské na hlavní komunikaci. Preference, celkové řízení a možná i detekce si však vyžádají doladění. Dochází bez důvodu k pravidelné realizaci obousměrné fáze Michelská – U Plynárny s doplňkovou šipkou vpravo od Michelské. Nárokem pouze na toto odbočení naopak dochází k nesmyslnému výběru plné vozidlové zelené. Tím roste délka cyklu a horší se plynulost provozu MHD. Nedostatečná je vzdálenost přihlašovacího kontaktu ve směru z centra, který se nachází jen 220 metrů před křižovatkou. To přináší předstih přihlášení vlaků pouze kolem 20 sekund. Nezřídka tak signalizace nestíhá vhodně reagovat.
Aktualita
Pondělí 26. listopadu 2012, 20:59, přidal: MOp

Společná prorážka razících štítů do stanice metra Dejvická. | 26.11.2012
Kromě toho, že pondělí 26. listopadu 2012 byl posledním dnem, kdy bylo možné v běžném provozu spatřit vůz KT8D5 ev.č.9020, proběhla ještě jedna daleko zajímavější událost. Ve stanici metra Dejvická došlo ke společné prorážce razících štítů Tonda a Adéla, čímž byly úspěšně dovršeny razící práce na prodloužení linky metra A do Motola. Dle předpokladu dorazil do cíle jako první razící štít Tonda cca ve 12:22, o deset minut později jej následovala i Adéla.
Vypravení
Pondělí 26. listopadu 2012, 11:14, přidal: Mr.Cross

Vůz KT8D5 ev.č.9020 na Malovance. | 26.11.2012
Dnes naposledy vyjela do ulic "vysoká" kačena, tedy vůz KT8D5 ev.č.9020. Pozítří jí očekávají v areálu ÚDDP a již chystají šablonu na nástřik ev.č.9070....
Vypravení
Neděle 18. listopadu 2012, 11:35, přidal: OMH

91
Při příležitosti 50. výročí prvního nasazení sériových vozů T3 do pravidelného provozu bude v neděli 18. listopadu 2012 výjimečně na nostalgickou tramvajovou linku číslo 91 nasazen i historický vůz T3 číslo 6102 z roku 1962, první sériový, který je jedním těch, které před 50 lety provoz těchto tramvají zahajovaly. Odjezd z konečné zastávky Vozovna Střešovice bude ve 12, 14 a 16 hodin, z obratiště Výstaviště Holešovice pak ve 13, 15 a 17 hodin.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 11. listopadu 2012, 06:45, přidal: MOp

Oprava 1x6 na Újezdě. | 10.11.2012
O tomto víkendu (v termínu 9.-11. listopadu 2012) probíhá dlouho odkládaná oprava kolejového rozvětvení křižovatky Újezd od Národního divadla.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 11. listopadu 2012, 06:40, přidal: MOp

Rekonstrukce obratiště Kubánské náměstí. | 10.11.2012
Rekonstrukce obratiště Kubánské náměstí je v plném proudu. Aby také ne, nachází se přibližně ve své polovině. V současnosti je již položena ve štěrku vjezdová část a probíhají zemní práce ve smyčce.
Aktualita
Neděle 11. listopadu 2012, 06:34, přidal: MOp

Přijďte se 17. listopadu 2012 svézt vozem T3M ev.č. 8106 v Liberci!
Leták, lákající na jízdy 8106 v Liberci.
Na státní svátek 17. listopadu 2012 vyjede v Liberci do ulic na historickou linku 1 bývalý pražský vůz T3M ev.č. 8106. Bude to tak první příležitost a možnost se svést tímto vozem na severu Čech. Tramvaj T3M č. 8106 v Liberci působila již ve zkušebním provozu na začátku devadesátých let, v současnosti se sem za podpory Boveraclubu opět navrátila.
Ostatní
Pátek 9. listopadu 2012, 14:13, přidal: admin Petr

Lak pražských erpéček...
Je možná smutné, že Praha v posledních letech začíná rezignovat na úroveň laku svých tramvajových vozů. Při údržbě se nově lakuje jen ta část, která potřebuje a vyšisované části laku dělají vozům ostudu. Snad ještě horší skutečností budiž fakt, že vozy, které Praha nyní odprodává, zvládají mít leckdy kvalitnější lak, než provozovaná erpéčka....
Preference: Koordinace na Plzeňské funguje
Pátek 9. listopadu 2012, 03:47, přidal: Grossák

Čtveřice smíchovských semaforů mezi zastávkami Bertramka a Anděl už je opět zkoordinována. Tramvaje tak na celém úseku zastavují vždy nejvýše na první signalizaci v každém směru jízdy, zbylé projíždí v koordinaci bez zastavení. Plynuleji projíždí i ostatní doprava. Navíc SSZ Plzeňská – Na Čečeličce u Bertramky je ve směru z centra zkoordinováno lépe než dříve. Koordinace na Plzeňské nefungovala od konce prázdnin z důvodů technické závady.
Přesun vozů mezi vozovnami
Středa 7. listopadu 2012, 22:06, přidal: MOp, námět: Pepa Hubka

Do Oděsy míří vozy T3SUCS ev.č. 7056, 7061, 7109. | 07.11.2012 Nakládání vozů pro Oděsu. | 07.11.2012
A aby těch odprodejů nebylo málo, opustily dnes v dopoledních hodinách pražské ústřední dílny další tři vozy T3SUCS. Novým provozovatelem vozů ev.č. 7056, 7061, 7109 se stal dopravní podnik v Oděse.
Přesun vozů mezi vozovnami
Středa 7. listopadu 2012, 05:00, přidal: MOp, námět: Zpravodaj KMD
a Pepa Hubka

Jeden z tram-forařů má škodolibou radost z odvozu vozů na Ukrajinu. | 06.11.2012 Naložená první pětice vozů v pořadí 7108, 7131, 7238, 7178, 7118 manipuluje v prostoru nádraží Libeň. | 6.11.2012 Nakládání vozu ev.č. 7118 na železniční vagon. | 5.11.2012}
Po již dříve uskutečněném úspěšném exportu na Ukrajinu došlo v průběhu pondělí a úterý 5. a 6. listopadu 2012 k naložení dalších vyřazených tramvajových vozů T3SUCS na plošinové vozy na kusé koleji Nádraží Libeň u zastávky Multiarena Praha. Odběratelem je dopravní podnik ve městě Kursk, kam odjelo deset kusů vozů T3SUCS, konkrétně ev. č. 7084, 7108, 7118, 7130, 7131, 7140, 7141, 7178, 7238 a 7239. Odprodej vozů se uskutečnil přes elektronickou aukci na začátku října 2012.
Preference:
Signalizační polotovary dusí tramvaje na Vinohradské
Neděle 4. listopadu 2012, 14:40, přidal: Grossák

Absence preference se projevuje na Želivského jednoduše - stojí a stojí.. | 4.11.2012
Vůz na lince 5 vyčkává na signál volno před novým přechodem. Zároveň blokuje otáčející se auto v protisměru. | 4.11.2012
Tři semafory byly postaveny, obnoveny, nebo upraveny v koordinaci s rekonstrukcí tratě na Vinohradské mezi Želivského a Vinicí. Ač nejsou v pořádku, byly spuštěny a hned začaly zdržovat tramvaje. Na SSZ Vinohradská – Pod Židovskými hřbitovy byl přesunut řízený přechod do zastávek. Zcela chybí tramvajové kontakty a vlaky se tak hlásí jen nouzově, což vede i k více než minutovému zdržení z centra. V protisměru tramvaje i autoubusy před přechodem téměř zastaví, a znovu se rozjíždí do svahu do zastávky. Nově vzniklo SSZ Vinohradská – přechod zastávka Vinohradské hřbitovy. Z centra chybí kvůli nedokončenosti sousedního SSZ přihlašovací kontakt, vlaky se hlásí nouzově a prakticky všechny zastaví. Ve směru do centra nevyhovuje prodlužování volna pro tramvaj potřebám při velkém zatížení zastávky a volno často „utíká“. Na SSZ Vinohradská – Želivského nově dochází k výběru oblouku pro linky 10 a 16 až dvakrát do cyklu, avšak jen někdy. Oblouk pro linku 26 se nadále vybírá jen jednou v cyklu, což přináší i více než minutová zdržení pro první vlak. Vzdálené kontakty ani po roce zjevně nemají funkci, využito není ani nové vzdálené rádio od Vinice. Nejlépe funguje vlastní křižovatka Vinohradská – Pod Židovskými hřbitovy, která je natolik nedokončená, že ji nebylo možné spustit ani do provizorního režimu.
Orientační a informační systémy
Pátek 2. listopadu 2012, 12:55, přidal: admin Petr

O tom, kterak linka 23 již bude ze zastávky Hradčanská jezdit na věky věků! :-D
Preference: Další signalizace ve výstavbě
Pondělí 29. října 2012, 19:31, přidal: Grossák

Na pražské tramvajové síti se obnovují či staví další tři signalizace. Ani jedna nebude mít příznivý vliv na snížení zdržení tramvají. V koordinaci s rekonstrukcí tramvajové trati ve Vinohradské ulici se realizuje nové SSZ Vinohradská - přechod zast. Vinohradské hřbitovy. Jde o samostatný přechod pro chodce přes jednopruhy a trať. O 300 metrů výše se přebudovává SSZ Vinohradská - Pod Židovskými hřbitovy. Semafor se rozšířil až k zastávkám Želivského, kde je zřízen signalizovaný přechod, opět i přes tramvajové těleso podobně jako na Hradčanské. Přechod ve vlastní křižovatce je zrušen. Semafor dosud fungoval s absolutní preferencí tramvají. Začala také obnova SSZ Generála Šišky - Čs. Exilu v Modřanech. I tento semafor funguje s absolutní preferencí.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 26. října 2012, 18:06, přidal: admin Petr

Trať ve Svatovítské ulici. | 26.10.2012 Vznikající těleso tratě k zastávce Hradčanská. | 26.10.2012 Vrchol křižovatky Prašný most od Hradčanské. | 26.10.2012
Na Prašném mostě se v posledních dnech opět rozběhla stavební činnost navracející tramvajové tratě do původních poloh. Zatímco ve Svatovítské ulici již pár týdny "visí" ve vzduchu oblouky tratě čekající na dokončení dalšího úseku v systému w-tram, v prostoru křižovatky Prašný most došlo v tomto týdnu k pokládce východního vrcholu. Z fotografií je zřejmé, že bude ve směru od Hradčanské zachována předjízdná kolej pro odbočení na Vítězné náměstí. Tato by navíc, poprvé v Praze, měla být opatřena novým typem rozjezdové výhybky, umožňující vyšší rychlost při průjezdu tramvají.
Odprodej vozů
Pátek 26. října 2012, 17:29, přidal: admin Petr, námět: Pepa Hubka

 Vozy T3SUCS odprodané do Oděsy. | 24.10.2012  Vozy T3SUCS odprodané do Oděsy. | 24.10.2012  Vozy T3SUCS odprodané do Oděsy. | 24.10.2012  Vozy T3SUCS odprodané do Oděsy. | 24.10.2012
Dne 24. října byly naloženy na tahače vozy T3SUCS ev.č.7030, 7111 a 7110 a následně odvezeny do svého nového působiště v Oděse.
Preference:
Nové SSZ na Letenském náměstí zrušilo preferenci MHD
Úterý 23. října 2012, 18:46, přidal: Grossák

Přestavba Letenského náměstí a obnova světelné signalizace nepřinesla zlepšení pro průjezd MHD frekventovanou křižovatkou! Původní preference tramvají, která zde fungovala nejméně do zahájení stavby Blanky nejen že nebyla vylepšena, naopak byla zcela zrušena. Semafor funguje v dynamickém řízení, ale na MHD nijak nereaguje. Volno pro tramvaje je ukončováno i těsně před příjezdem ke stopčáře. Tramvaj si volno neprodlužuje, nekrátí, ani nepředvybírá. Chybí i vkládání fáze, jež ve třífázovém řízení má značný potenciál časových a finančních úspor. Signalizace bez větvení tratí tak zdrží ve směru do centra 70 % vlaků s průměrným zdržením kolem 26 sekund! Ve směru z centra jsou výsledky ještě horší. Systémovým omylem je navíc snaha o počítání tramvají (nikoli pantografů) pomocí časového blokování detektoru, které průřezově generuje chybové stavy. Signalizace si tedy pro uvedení do řádného stavu žádá výraznou úpravu. V Praze se letos jedná již o třetí zrušenou preferenci tramvají na SSZ! Ta už padla na SSZ Dukelských hrdinů – Kostelní, obnoveném na jaře, a na SSZ Křižovnická – Karlova, kde byla dosazena chodecká odpočítávadla a nasazen pevný program.
Preference: Staví se dvě nové signalizace
Středa 17. října 2012, 19:15, přidal: Grossák

Nový signalizovaný přechod pro chodce vzniká u tramvajové zastávky Svatoplukova, přímo pod Nuselským mostem. SSZ 2.062 Jaromírova – přechod Svatoplukova nebude sloužit pro přístup chodců k zastávce, ale pouze k přecházení komunikace mimo zastávku. Na signalizaci bude tramvajová detekce a zřejmě tedy i preference. Další semafor je před spuštěním na Chodovské ulici. SSZ 0.726 Chodovská – Baumax bude sloužit především pro vjezd a výjezd z budovaného nákupního centra. I zde je detekce tramvají a tedy předpoklad zavedení preference.
Orientační a informační systémy
Úterý 16. října 2012, 18:52, přidal: admin Petr

Nový označník v zastávce Nádraží Vysočany do centra. | 14.10.2012
V červnu roku 2009 Jakub Ryška z oddělení Komunikace pražského Dopravního podniku na stránkách podnikového časopisu DP Kontakt nadšeně informoval, že "Praha se zakrátko přiřadí k městům, která nabízejí luxus digitálního informačního systému. Už od konce prázdnin nebudou muset cestující na některých zastávkách luštit jízdní řády, ale bude jim stačit zvednout hlavu a podívat se na číslici oznamující dobu příjezdu jejich spoje. (...) Týdně by mělo z montážní linky sjet 30 kusů, které se budou následující týden instalovat, takže na konci prázdnin by mělo být na zhruba 120 zastávkách vztyčeno 271 označníků (na některých zastávkách je třeba pokrýt více směrů než z centra a do centra – tyto si vyžádají 3, někdy i 4 označníky)." Za vzor mu posloužil označník umístěný symbolicky před budovou ředitelství DP Praha v zastávce Nádraží Vysočany do centra... No, oproti textu článku jsme se těchto označníků nedočkali nejen do konce prázdnin 2009, ale vůbec a teprve v roce 2010 se objevily první vlaštovky ve zcela jiné podobě na řepské trati a v zastávce Hradčanská. No a v roce 2012 označník ze zastávky Nádraží Vysočany ve vší tichosti zmizel...
Preference: Bez preference obnoveno SSZ na náměstí Míru.
Úterý 9. října 2012, 21:11, přidal: Grossák

Po obnově bylo zprovozněno SSZ náměstí Míru – Jugoslávská. Semafor, který dosud fungoval v pevném řízení, byl doplněn tramvajovou detekcí. Zatím však na tramvaje nijak nereaguje a preferenci neuplatňuje, kvůli čemuž bude muset podstoupit další úpravy. Původní špatný stav se po obnově z hlediska plynulosti jízdy tramvají ještě zhoršil, protože ve směru od I. P. Pavlova podíly signálu volno pro tramvaje klesly z původních 40 % na nových cca 30 %. Navíc zůstává pro tramvaje nevýhodně nastavená koordinace s křižovatkou v horní části náměstí Míru, takže signalizace zdrží kolem 75 % tramvají. Křižovatka je na páteřní trati s nízkou zátěží automobilovou dopravou.
Preference: Semafor u Sparty v provozu, MHD preferuje
Úterý 9. října 2012, 21:11, přidal: Grossák

Do provozu bylo uvedeno nové SSZ 7.102 Milady Horákové – U Sparty. Od počátku funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají, které je realizováno prodlužováním a vkládáním vlastní fáze, a také předvýběrem kolizní fáze. Z obou směrů jsou dosazeny předvěsti, jež jsou umístěny netradičně vlevo po směru jízdy. Jejich fungování je dle pozorování spolehlivé. Nevýhodou signalizace je umístění přihlašovacího kontaktu ve směru z centra poměrně blízko před křižovatkou, což je částečně dáno zřízením nové zastávky Korunovační. Semafor tak někdy nestačí reagovat na nárok tramvaje, která pak musí zastavit, což zvláště s ohledem na zahuštění zastávek a jejich umístění zásadně za křižovatky, vede k nárůstu zastavování a rozjezdů vlaků. Signalizace byla vybudována v rámci výstavby komplexu Blanka.
Reklamní vozy
Pondělí 8. října 2012, 16:47, přidal: Trainzjohny

Vůz 9136 na 4/9. s novu reklamou.
Dnes na 4/309. je možno zahlédnouti vůz 14T ev.č. 9136 s novou reklamou na zimní středisko Zilletral.
Aktualita
Neděle 7. října 2012, 22:43, přidal: admin Petr, námět: Burák

Vlevo sedačka Business class, vpravo polohovatelná sedačka Premium class ( v soupravě jich bude pouze 6! ). | 4.10.2012 Sedačky Economy class. | 4.10.2012 I zpravodaj Burák neodolal a musel si vyzkoušet, sedačku 1+. Podle svých slov uznává, že přestože není žádné tintítko, sedělo se mu velice pohodlně.... | 4.10.2012 Dárečky... | 4.10.2012
Trošku z jiného, i když kolejového soudku... Dne 28. září a 4. října 2012 zavítal do Ostravy "první spoj" Leo Expressu, konkretně se jednalo o PROMO tour po regionech, aby se tento nový dopravce představil, a aby to nebylo tak fádní, vzal s sebou dodávku a přivezl testovací sedačky všech tří tříd, tj. 1+ - Premium; 1 - Business & 2 Economy class... Každý "cestující" dostal i tašku s dárečky... Osobně se na tohoto dopravce již velice těším...
Aktualita z Ostravy
Neděle 7. října 2012, 22:29, přidal: admin Petr, námět: Burák

SU 10 ev.č. 7753 na 28/201 odjíždí ve směru ÚAN. | 4.10.2012 Vždy za označníkem je tato pamětní deska. | 4.10.2012 T3R.P. 1016+1020 na lince10 čeká na signál volno. | 4.10.2012  Souprava T3G 1032+1036 čeká na signál volno, za povšimnutí stojí na označníku návěst bezpečnostní zastavení z toho důvodu, že ze stojící druhé soupravy není bezpečně vidět na návěstidlo. | 4.10.2012 Míjení vozu 1338 na l.13 a vozu7902 na lince 99. | 4.10.2012
V noci z 29. na 30. září 2012 byla uvedena do provozu nová zastávka "Karolina". Zastavují na ní všechny tramvajové linky jedoucí tímto místem tzn. 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 18 a ve směru Náměstí Republiky ještě autobusové linky číslo 21, 28, 81 a 99.
Ostatní
Sobota 6. října 2012, 20:11, přidal: admin Petr

Historický vůz T2 ev.č.17 v Horním Hanychově. | 06.10.2012
Evička před výjezdem ve vozovně. | 06.10.2012
Sbírka vozidel, které byly pro mnohé pražské fotografy dnešními hlavními cíli... | 06.10.2012
Liberecké tramvajové oslavy u příležitosti sto let provozování tratě do Horního Hanychova se vydařily a fanoušky kolejové dopravy vozily na historické lince 1 zástupci historie a možné budoucnosti libereckých tramvají. Historický vůz T2R ev.č.17 a vůz EVO2 ev.č.84.
Přesun vozů mezi vozovnami
Středa 3. října 2012, 21:56, přidal: MOp, námět: Petr Dvorský

Skládání vozu T3M ev.č. 8106 na liberecké koleje. | 03.10.2012
I dalším příspěvkem se podíváme do Liberce. Ve středu 3. října 2012 byl na kolejovou harfu vozovny složen ex pražský vůz T3M ev.č. 8106. Liberecký dopravní podnik vůz z Prahy odkoupil za účelem rozšíření sbírky historických vozidel.


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017