Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2015

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení
1.4.-30.6.2015


Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 27. června 2015, 10:03, přidal: admin Petr, námět: M.Režný

Pracovní vůz T3 ev.č.5521 během zkušební jízdy úsekem Tylovo náměstí - Zvonařka.  | 26.6.2015 Pracovní vůz T3 ev.č.5521 během zkušební jízdy úsekem Tylovo náměstí - Zvonařka.  | 26.6.2015 Pracovní vůz T3 ev.č.5521 během zkušební jízdy úsekem Tylovo náměstí - Zvonařka.  | 26.6.2015 Pracovní vůz T3 ev.č.5521 během zkušební jízdy úsekem Tylovo náměstí - Zvonařka.  | 26.6.2015 Pracovní vůz T3 ev.č.5521 během zkušební jízdy úsekem Tylovo náměstí - Zvonařka.  | 26.6.2015
V pátek 26. června projela zrekonstruovaným úsekem Tylovo náměstí - Zvonařka pracovní tramvaj T3 ev.č.5521. Po rekonstrukci došlo k úpravě zastávek Bruselská do podoby zastávkových mysů a předsazení výhybky na vratný trojúhelník Zvonařka s využitím rozjezdové splítky.
Aktualita
Čtvrtek 25. června 2015, 23:35, přidal: admin Petr, námět: Josef Hubka

Torzo vozu T3SUCS ev.č.7157.  | 25.6.2015 Torzo vozu T3SUCS ev.č.7157.  | 25.6.2015 Torzo vozu T3SUCS ev.č.7157.  | 25.6.2015 Torzo vozu T3SUCS ev.č.7157.  | 25.6.2015 Torzo vozu T3SUCS ev.č.7157.  | 25.6.2015
Odříznuté čelo vyřazeného vozu T3SUCS ev.č.7157 údajně poslouží v pražském Království železnic jako simulátor ovládání tramvaje.
Reklamní vozy
Čtvrtek 25. června 2015, 23:31, přidal: admin Petr, námět: Dorian Gaar

Nová CVR soupravě vozů T6A5 ev.č.8722+8723.  | 23.6.2015
Nová celovozová reklama se objevila na soupravě vozů T6A5 ev.č.8722+8723.
Reklamní vozy
Čtvrtek 25. června 2015, 23:29, přidal: admin Petr, námět: P.Kříž

Nová CVR na voze Škoda 14T ev.č.9136.  | 24.6.2015
Nová celovozová reklama se objevila na voze Škoda 14T ev.č. 9136.
Vozy
Úterý 16. června 2015, 12:58, přidal: Pepa

T3SUCS čekající na odvoz na Ukrajinu (16.6.2015)
Dnes budou odvezeny další T3SUCS na Ukrajinu, podle informací od řidičů, je jejich cílová stanice Kyjev. Jedná se o vozy ev.č. 7139, 7171, 7185, 7198, 7199 a 7253
Vozy
Úterý 16. června 2015, 11:02, přidal: admin Petr

Vyřazený vůz Škoda 14T ev.č.9112 v hostivařském Kovošrotu. Vyřazený vůz Škoda 14T ev.č.9112 v hostivařském Kovošrotu. Vyřazený vůz Škoda 14T ev.č.9112 v hostivařském Kovošrotu. Vyřazený vůz Škoda 14T ev.č.9112 v hostivařském Kovošrotu.
Dalším vyřazeným vozem Škoda 14T je druhý prototyp ev.č.9112.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 16. června 2015, 10:57, přidal: admin Petr

Křižovatka Horní Klárov.
Další "výhybkovou" výlukou v oblasti bude ta na křižovatce Horní Klárov. Od pátku 19. června (20:00 h) do neděle 21. června (20:00 h) tak bude z důvody výměny rozjezdové výhybky od Chotkových sadů (ano té, na níž dlouhodobě visela omezená rychlost POMALU) obousměrně přerušen provoz tramvají úseku Chotkovy sady - Malostranská. Po celé období výluky budou linky 12, 18, 22, 57 a 91 odkloněny přes Čechův most a Strossmayerovo náměstí. V pátek do ukončení provozu stejně tak i linky 5 a 20. V souvislosti se sobotním zahájením výluky části Evropské ulice se přestane tato výluka linek 5 a 20 týkat, neboť bude probíhat jejich vzájemné řetězení v zastávce Malostranská.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 16. června 2015, 10:56, přidal: admin Petr

Křižovaka Čechův most.
V noci ze 17. na 18. června (21:15-5:15h) dojde výměně sjezdové výhybky na křižovatce Čechův most směr Letenský tunel. Začíná tím série výluk v této oblasti. Pouze ve směru jízdy k Letenskému tunelu budou linky 5, 17 a 53 odkloněny přes Letenské náměstí.
Aktualita
Úterý 16. června 2015, 10:55, přidal: admin Petr, námět: von Špilberk

Zastávkový mys Právnická fakulta. Zastávkový mys Právnická fakulta. Zastávkový mys Právnická fakulta.
V zastávce Právnická fakulta směr Čechův most vznikl zastávkový mys.
Vozy
Úterý 9. června 2015, 21:43, přidal: MOp

Náměstkyně primátorky Eva Kislingerová, generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš a vedoucí projektu EVO1 Rudolf John křtí nový tramvajový vůz EVO1. | 9. 6. 2015 Nový tramvajový vůz EVO1. | 9. 6. 2015 Stanoviště řidiče nového tramvajového vozu EVO1. | 9. 6. 2015 Interiér nového tramvajového vozu EVO1. | 9. 6. 2015 Interiér nového tramvajového vozu EVO1.  | 9. 6. 2015
DPP dnes představil novou nízkopodlažní tramvaj – EVO1 za účasti náměstkyně primátorky Evy Kislingerové, generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše a vedoucího projektu EVO1 Rudolfa Johna. Oficiální představení vozu veřejnosti se uskuteční na veletrhu Czech Raildays v příštím týdnu. Testování tramvaje v ulicích Prahy začne v nejbližších týdnech. Pokud projde náročnými zkouškami, stane se první jednočlánkovou plně nízkopodlažní tramvají, která bude jezdit v České republice. První cestující by mohla svézt v říjnu tohoto roku.
Přesun vozů mezi vozovnami
Úterý 9. června 2015, 21:27, přidal: MOp

Duewag z Mainzu s rozchodem 1000 mm v areálu Ústředních dílen DP.  | 9. 6. 2015
Duewag M8C ev.č. 271 dopravce MVG Mainz, je prvním tramvajovým vozem, který využil jiný než standardní rozchod na multifunkční splítkové koleji v areálu Ústředních dílen v Hostivaři. V průběhu následujících měsíců dojde k postupné modernizaci 6 těchto vozů m.j. s dosazením nového bezkontaktního trakčního měniče Cegelec - TV Progress, který sníží spotřebu trakční energie a prodlouží životnost tramvaje o dalších cca 10 let.
Vozy
Pondělí 8. června 2015, 11:15, přidal: admin Petr, námět: Ivo Soukup

Likvidace vozu T3 ev.č.5548. | 22.4.2015
Dne 22. dubna 2015 proběhla v areálu firmy Pars Nova šrotace vozu T3 ev. č. 5548 DP Praha (ex ev.č.6233 DP Praha z roku 1963), který byl v Šumperku od května 1996 v rámci zakázky pro Inekon. Pro špatný stav vozové skříně nakonec vůz nebyl využit, a posloužil jako zdroj náhradních dílů například i pro pražský komerční vůz T3 ev.č.6102 (například původní typ sedačky řidiče). Tento vůz tedy stál v Šumperku bez měsíce 19 let!
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 6. června 2015, 18:34, přidal: admin Petr

Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Výstavba mysu zastávky Bruselská směr I.P.Pavlova v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015
Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015
Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Vznikající zastávka Pod Karlovem. | 6.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 6.6.2015
Aktuální stav rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici dne 6.6.2015. Mimo jiné jsou již uloženy obrubníky zastávkového mysu zastávky Bruselská směr I.P.Pavlova a ostrůvek zastávky Pod Karlovem směr Otakarova.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 4. června 2015, 15:49, přidal: admin Petr

Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 1.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 1.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 1.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 1.6.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 1.6.2015
Stav prací na rekonstrukci Bělehradské ulice v pondělí 1.6.2015.
Preference
Pátek 29. května 2015, 08:23, přidal: admin Petr

Malovanka.
Vylepšení preference tramvají se dočkalo SSZ 6.831 Myslbekova - Dlabačov. Příznivý dopad má úprava především na jízdu tramvají ve stoupání od Hládkova, kde nově dochází k účinnému prodlužování vlastní fáze. Navíc signalizace nově umožňuje k tomuto směru vybrat současně nekolizní volno pro tramvaj od Malovanky přímo. Mírně se zkrátil cyklus řízení, což přináší svižnější reakce na nároky účastníků provozu. Signalizace byla zřízena původně bez preference tramvají jako provizorní pro objízdnou trasu při budování městského okruhu. K jejímu rozebrání ani trvalému vypnutí již nedošlo, a tak byl postupně aspoň více zohledněn provoz tramvají.
Preference
Pátek 29. května 2015, 08:12, přidal: admin Petr

Želivského
Dlouho očekávaná úprava SSZ Vinohradská - Pod Židovskými hřbitovy byla realizována. Signalizace umístěná pod zastávkou Želivského u metra, která řídí jednak samostatný přechod pro chodce a jednak křižovatku o několik desítek metrů níže, je vstřícnější k tramvajím jedoucím ve směru z centra. Volno začíná o něco dříve a lépe je na tramvaje reagováno předvýběrem kolizní fáze. Došlo ke snížení mezičasů, což zvýšilo produktivitu řízení. Nebyl ale zřejmě prodloužen signál volno pro vlaky z centra. Tramvaj stanicující ve druhé pozici nezřídka neprojede na společné volno s první, protože signál náhle uteče. Řízení pro tramvaje přijíždějící ve směru do centra zůstalo v původní vysoké kvalitě a vlaky téměř nezastavují. Ne zcela optimální je řízení pro autobusy, které sdílí kolej do centra, a přestože semafor umožňuje jejich aktivní detekci, jsou v praxi registrovány převážně až kamerou a před čočkami musí výrazně zpomalit. Signalizace prošla obnovou na podzim roku 2012. V roce 2014 zrušil Dopravní podnik kontrolní bod tramvají. Řízení signalizace bylo zlepšeno po dvou a půl letech provozu.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 26. května 2015, 19:12, přidal: admin Petr

Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici, viditelné je zvětšení osové vzdálenosti. | 26.5.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici, příprava W-tramu. | 26.5.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 26.5.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 26.5.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 26.5.2015
Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 26.5.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 26.5.2015 Snesený most přes Botič. | 26.5.2015
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové trati v Bělehradské ulici? Na fotografiích objevíte, že dochází ke zvětšení osové vzdálenosti kolejí z 3 na 3,5 metru (viditelné je to nejenom v místě, kde ještě leží původní trať a v blízkosti jsou již i nové koleje), ale také v místě napojení na obratiště Zvonařka. Snesen je, s výjimkou chodníků, most přes Botič.
Vozy
Úterý 26. května 2015, 11:19, přidal: admin Petr

Vůz T6A5 ev.č.8602 vlečený vozem T3M ev.č.8081. | 26.5.1995 Vůz T6A5 ev.č.8602. | 26.5.1995 Vůz T6A5 ev.č.8602. | 26.5.1995
V kalendářích byl tehdy takový obyčejný pátek před dvaceti lety, 26. květen roku 1995. Po letech průtahů se konečně chystala na zahájení provozu tramvajová trať Nádraží Braník – Sídliště Modřany a trochu ve stínu této akce se na místě objevil novotou zářící tramvajový vůz, který měl ambice se na léta stát základem vozového parku pražských tramvají. Ano, na místě se objevil druhý vůz T6A5 z dodávky pro Prahu. Nepřijel vlastní silou a byl dovlečen vozem T3M ev.č.8081. A tak toho 26. května 1995 Pražané poprvé spatřili vůz evidenčního čísla 8602 a výrobního čísla 179822. Ještě se tehdy vrátil zpět do výrobního závodu a pražskému Dopravnímu podniku byl, společně s vozem ev.č.8601 po provedení drobným úprav, předán dne 24. června 1995. Další dvojice vozů ev.č.8603+8604 byla předána 19. července 1995. Poslední vozy z první série, čítající 80 vozů ev.č.8601-8680, byly předány 28. prosince 1995 a šlo o vozy ev.č.8640, 8674, 8676, 8677 a 8680. V té době již první soupravy přepravovaly cestující. Dne 6. listopadu 1995 zahájila provoz s cestujícími souprava vozů 8603+8604, následovaná dne 9. listopadu soupravou 8607+8608 a na bronzové pozici pak dne 10. listopadu soupravou 8605+8606. Posledním vozem z první série, který začal přepravovat cestující, se stal vůz ev.č.8629, dne 9. června 1997. Vůz byl totiž dlouhodobě používán jako zdroj náhradních dílů a jeho kompletace se protáhla. Následovala dodávka druhé série čítající 50 vozů s drobnými úpravami oproti první sérii v roce 1996 a třetí série o 20 vozech s dalšími úpravami v roce 1997. Celá dodávka vozů T6A5 pro Prahu nakonec činila 150 vozů, rozdělených do vozoven Motol (8601-8730) a Žižkov (8731-8750). Prvním vyřazeným vozem se, po vážné nehodě, stal vůz ev.č.8671. Následovaly jej vozy ev.č.8697+8698 a 8738. V roce 2015 bylo zahájeno systematické vyřazování vozů tohoto typu. K dnešnímu dni (26.5.2015) tento osud postihl vozy ev.č.8605, 8612, 8634 a 8649.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 25. května 2015, 00:22, přidal: admin Petr, námět: M.Režný

Vůz T3 ev.č.5521 v obnovené smyčce Červený Vrch.  | 24.5.2015
Vůz T3 ev.č.5521 v obnovené smyčce Červený Vrch.  | 24.5.2015
Prvním vozem, který jako vždy projel nový traťový úsek, tentokrát v podobě obnovené smyčky Červený Vrch se opět stal pracovní vůz T3 ev.č.5521. Stalo se v neděli 24. května 2015.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 24. května 2015, 11:15, přidal: admin Petr, námět: Želva

Smyčka Červený Vrch. | 22.5.2015 Smyčka Červený Vrch. | 22.5.2015 Smyčka Červený Vrch. | 22.5.2015 Smyčka Červený Vrch. | 22.5.2015
O tomto víkendu probíhá napojení trolejí smyčky Červený Vrch na hlavní trať. V samotné smyčce je zatrolejováno již od tohoto týdne.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 24. května 2015, 10:53, přidal: admin Petr, námět: von Špilberk

Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 22.5.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 21.5.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 21.5.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 21.5.2015 Rekonstrukce tratě v Bělehradské ulici. | 21.5.2015
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové tratě v Bělehradské ulici?
Vozy
Neděle 24. května 2015, 10:48, přidal: admin Petr

Likvidace vozů T3SUCS ev.č.7222 a 7278. | 14.5.2015
Likvidace vozu T3SUCS ev.č.7260. | 13.5.2015
Dalšími pražskými vozy T3SUCS, které končí svou existenci v kladenském Kovošrotu, jsou vozy s evidenčním čísly 7222, 7260 a 7278...
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 14. května 2015, 20:35, přidal: MOp

Rekonstrukce tramvajové tratě v Bělehradské ulici.  | 14. 5. 2015
V rámci rekonstrukce tramvajové tratě v Bělehradské ulici dochází i k úpravě kolejového rozvětvení u zastávky Bruselská. Nově jsou zde instalovány štíhlé výměny se splítkovou kolejí.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 14. května 2015, 20:24, přidal: MOp

Pokračující výstavba nové dvoukolejné smyčky Červený Vrch.  | 14. 5. 2015
Zatímco v neděli 10. května 2015 zůstával ještě kus smyčky nepropojený, dnes ráno již tomu tak nebylo. Červený Vrch hlásí kolejově propojeno, nyní se vše připravuje na betonovou zálivku a další zákrytové vrstvy.
Reklamní vozy
Pondělí 11. května 2015, 08:07, přidal: admin Petr, námět: Josef Chodounský

Souprava vozů T3M2-DVC s celovozovou reklamou ke 125 letům Akademie věd České republiky.  | 9.5.2015 Souprava vozů T3M2-DVC s celovozovou reklamou ke 125 letům Akademie věd České republiky.  | 9.5.2015 Souprava vozů T3M2-DVC s celovozovou reklamou ke 125 letům Akademie věd České republiky.  | 9.5.2015
Po takřka dvaceti letech od dodání prvního z vozů T3M2-DVC se na skříni vozů ev.č.8077+8088 objevila první celovozová reklama věnovaná významného jubileu, 125 letům Akademie věd České republiky. S očekávanými dodávkami vozů T6A5 bylo možné v polovině devadesátých let minulého století v Ústředních dílnách ukončit tzv. celkové opravy tramvají T3M. Posledních 18 vozů, které celkovou opravou neprošly, získalo novou vozovou skříň v provedení T3SUCS, vyrobenou závodem ČKD ve Zličíně v prvním pololetí roku 1996. Až do roku pak 1999 probíhala v Ústředních dílnách jejich postupná kompletace a vystrojování elektrickými výzbrojemi ČKD TV1, vyrobenými v letech 1978 až 1981, získávanými z vyřazených vozů typu T3M stejných evidenčních čísel, jaké získávali modernější nástupci. V roce 1996 byly dodány první tři vozy ev.č.8009, 8015 a 8051. V roce 1997 je následovala dodávka šesti vozů ev.č.8053, 8063, 8067, 8068, 8076 a 8087. Roku 1998 jich bylo předáno osm ev.č.8072, 8074, 8077, 8079, 8080, 8082, 8083, 8088 a v roce 1999 dodávky uzavřel vůz ev.č.8089.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 9. května 2015, 18:03, přidal: admin Petr

Stav prací na rekonstrukci Bělehradské ulice. | 7.5.2015 Stav prací na rekonstrukci Bělehradské ulice. | 7.5.2015 Stav prací na rekonstrukci Bělehradské ulice. | 7.5.2015 Stav prací na rekonstrukci Bělehradské ulice. | 7.5.2015 Stav prací na rekonstrukci Bělehradské ulice. | 7.5.2015
Stav prací na rekonstrukci Bělehradské ulice dne 7. května 2015.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 9. května 2015, 17:48, přidal: admin Petr, námět: Želva

Stav prací přui obnově smyčky Červený Vrch. | 30.4.2015 Stav prací přui obnově smyčky Červený Vrch. | 30.4.2015 Stav prací přui obnově smyčky Červený Vrch. | 30.4.2015 Stav prací přui obnově smyčky Červený Vrch. | 30.4.2015 Stav prací přui obnově smyčky Červený Vrch. | 30.4.2015
Stav prací při obnově smyčky Červený Vrch dne 30. dubna 2015
Vozy
Úterý 5. května 2015, 19:39, přidal: admin Petr, námět: Štěpán Pavlíček

Souprava vozů T3M ev.č.8059+8049 na lince 25 na Palmovce.  | 5.5.2015
Po dopravní nehodě soupravy vozů T3M ev.č.8018+8049 s celovozovou reklamou dne 5. května 2015, již v odpoledních hodinách jezdil pouze "zadní" vůz ev.č.8049, pro jehož vedení byla povolána provozní rezerva v podobě vozu T3M ev.č.8059.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 2. května 2015, 17:16, přidal: MOp

Výměna vrcholu křižovatky Otakarova. | 02.05.2015
A ještě jednou křižovatka Otakarova – tentokráte v sobotu 2. května v poledne.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 2. května 2015, 08:49, přidal: MOp

I přesto, že byl svátek práce, rudí mužíci usilovně pracují na výměně kolejové konstrukce dnem i nocí. | 01.05.2015
V posledním týdnu probíhá postupná výměna vrcholů křižovatky Otakarova, jakožto první akce v rámci rekonstrukce tramvajové trati v Bělehradské ulici. O prodlouženém víkendu 1.–3. 5. 2015 probíhala výměna vrcholu přiléhajícímu k Fidlovačce.
Aktualita
Sobota 2. května 2015, 08:31, přidal: MOp

Plecháč zapřažený za vozem 6MT projíždí nově zřízeným dvojkolejným úsekem s levostranným provozem do zastávky Vratislavice nad Nisou, výhybna. | 01.05.2015
Po dvaačtyřiceti letech se znovu objevil na trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou Plecháč č. 44 z roku 1932. Vůz vyrobila vagonka barona Ringhoffera v Praze. V provozu byl nejdříve na trati Rychnov - Jablonec - Janov a posléze svoji službu ukončil v roce 1973 mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Renovaci vozu, která trvala 5 let provedl Boveraclub.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 21. dubna 2015, 20:41, přidal: MOp

V měsíci dubnu započala výstavba nové dvoukolejné smyčky Červený Vrch.  | 21. 4. 2015
V měsíci dubnu započala výstavba nové dvoukolejné smyčky Červený Vrch. V současnosti je položeno v každé koleji pouze cca 30 metrů.
Aktualita
Pondělí 20. dubna 2015, 20:58, přidal: admin Petr, námět: Dorian Gaar

Souprava historických vozů ev.č.2110+855.
Významné výročí pražských tramvají se blíží a oslavy, plánované na září letošního roku, "vytáhnou" do ulic tramvajové babičky. Řidičů je však stále méně a proto je nutné před oslavami důkladně proškolit nové, jak dokládá snímek soupravy historických vozů ev.č.2110+855.
Reklamní vozy
Pondělí 20. dubna 2015, 20:49, přidal: admin Petr, námět: Dorian Gaar

Souprava vozů T3R.P ev.č.8554+8555.
Na kobyliské soupravě vozů T3R.P ev.č.8554+8555 se objevila nová celovozová reklama společnosti fincentrum.
Reklamní vozy
Neděle 19. dubna 2015, 22:11, přidal: admin Petr

Souprava vozů T3R.P ev.č.8312+8313.
Na pankrácké soupravě vozů T3R.P ev.č.8312+8313 se objevila nová celovozová reklama mBanky.
Vozy
Neděle 19. dubna 2015, 22:00, přidal: admin Petr

Zkušební interiér vozu 9207. Zkušební interiér vozu 9207. Zkušební interiér vozu 9207. Zkušební interiér vozu 9207. Zkušební interiér vozu 9207.
Vůz Škoda 15T ForCity Alfa ev.č.9207 se stal takovým pokusným králíkem. Poté, co se na něm zkoušel provoz s odtrakčněným podvozkem a v lednu 2015 reálné provedení nové barevné koncepce pro vozy od ev.č.9326 je nyní dějištěm zkoušek třetí článek tohoto vozu. Zde se objevily laminátové sedačky známé z vozů T3. Protože v nových vozech se objeví plastové sedačky, slouží tyto vyřazené tétrojkové k reálnému náhledu na to, jaké barevní rozložení bude nejvhodnější. Tedy zda např. stejně barevné sedačky vedle sebe, nebo barvy střídat.
Vozy
Pátek 17. dubna 2015, 18:19, přidal: admin Petr

Pracovní vůz T3M ev.č.5572 na náměstí Bratří Synků. | 17.4.2015
Již třetí využití má pracovní vůz T3M ev.č.5572. Nyní slouží jako mazací tramvaj, která projíždí pražskými ulicemi aby snížila hluk projíždějících tramvají v obloucích.
Vozy
Pátek 17. dubna 2015, 18:12, přidal: admin Petr

Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9081 na lince 18 v křižovatce Lazarská. | 17.4.2015
Na hloubětínském prvním pořadí linky 18 se dnes mimořádně objevil vůz KT8D5.RN2P ev.č.9081.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 17. dubna 2015, 18:01, přidal: admin Petr

Výměna 1/3 křižovatky Senovážné náměstí ve směru od Hlavního nádraží (součástí jsou i nové blokové výhybky). | 17.4.2015 Výměna kolejnic v obloucích v křižovatce s Opletalovou ulicí. | 17.4.2015 Rekonstrukce oblouku převádějícího trať z podjezdu Bulhar do středu Seifertovy ulice pod mosty Nového spojení z konstrukce velkoplošných panelů BKV do konstrukce W-tram. | 17.4.2015 Rekonstrukce oblouku převádějícího trať z podjezdu Bulhar do středu Seifertovy ulice pod mosty Nového spojení z konstrukce velkoplošných panelů BKV do konstrukce W-tram. | 17.4.2015 Odstranění části velkoplošných panelů BKV v přímé na Olšanském náměstí před rozjezdovou výhybkou křižovatky a jejich náhrada konstrukcí \
Během výluky tramvajové tratě v Seifertově ulici dochází k následujícím opravám a rekonstrukcím součástí tramvajové trati: 1. výměna 1/3 křižovatky Senovážné náměstí ve směru od Hlavního nádraží (součástí jsou i nové blokové výhybky), 2. výměna kolejnic v obloucích v křižovatce s Opletalovou ulicí, 3. výměna kolejnic ve velkoplošných panelech BKV v oblouku podjezdu Bulhar pod magistrálou, 4. rekonstrukce oblouku převádějícího trať z podjezdu Bulhar do středu Seifertovy ulice pod mosty Nového spojení z konstrukce velkoplošných panelů BKV do konstrukce W-tram, 5. výměna kolejnic ve velkoplošných panelech BKV v oblouku u Bezovky, 6. odstranění části velkoplošných panelů BKV v přímé na Olšanském náměstí před rozjezdovou výhybkou křižovatky a jejich náhrada konstrukcí "metro"z důvodu zřízení radiově ovládané výhybky křižovatky Olšanské náměstí.
Aktualita
Úterý 14. dubna 2015, 19:58, přidal: admin Petr

Pokračující oprava zasklení a obkládání štítové stěny odstavných lodí vozovny Motol. | 14.4.2015
Pokračující oprava zasklení a obkládání štítové stěny odstavných lodí vozovny Motol. | 14.4.2015
Pokračující oprava zasklení a obkládání štítové stěny odstavných lodí vozovny Motol.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 9. dubna 2015, 19:12, přidal: admin Petr, námět: von Špilberk

Repanelizace tratě v Klapkově ulici. | 8.4.2015 Repanelizace tratě v Klapkově ulici. | 8.4.2015 Repanelizace tratě v Klapkově ulici. | 8.4.2015 Oprava vrcholu křižovatky Ke Stírce v Klapkově ulici. | 8.4.2015 Oprava vrcholu křižovatky Ke Stírce v Klapkově ulici. | 8.4.2015
Jak probíhá oprava tramvajové tratě v Klapkově ulici?
Preference
Čtvrtek 9. dubna 2015, 19:02, přidal: admin Petr, námět: Grossák

Křižovatka Plynární - Osadní.
Současně se zahájením provozu na posledním rekonstruovaném úseku tramvajové trati v Plynární ulici bylo obnoveno SSZ 7.172 Plynární - Osadní. Semafor nyní má výzvová návěstidla a zůstává na něm preference tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Navíc je nově při nároku tramvaje odkládán začátek zelené pro auta ve směru od Argentinské ulice, čímž dochází ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu v křižovatce, kde přímo a vlevo jedoucí auta vjíždějí na koleje. Příznivou změnou je také úprava dat pro jízdu tramvají. Reflektuje delší pobyty v zastávce Ortenovo náměstí, které jsou vyvolány nárůstem příležitostí v okolí. Ke zvýšení rychlosti provozu tramvají přispívají také zrekonstruované zastávky, které jsou nově řešené jako bezbariérové s vyšší nástupní hranou. Obnovou v blízké budoucnosti projdou další semafory s preferencí v oblasti, SSZ Plynární - Komunardů a SSZ Argentinská - Plynární.
Preference
Čtvrtek 9. dubna 2015, 18:56, přidal: admin Petr

Křižovatka Dělnická.
Na pražské tramvajové síti přibylo další vzdálené rádio. Nachází se na SSZ Dělnická - Komunardů ve směru od Ortenova náměstí. Jeho realizace byla vyvolána nedávným odsunutím zastávky dál od řízené křižovatky. Zařízení zajišťuje, že se tramvaje do signalizace opět hlásí již v okamžiku zastavení v zastávce. Zdržení na tomto vjezdu se tak vrátilo prakticky na nulu a klesla energetická náročnost provozu. Vzdálené rádio je prvek, který funguje na podobné technologii jako běžné rádio pro stavění výhybek. Zajišťuje však obvykle pouze směrové přihlášení do signalizace na vyšší vzdálenost. První bylo zřízeno v roce 2011 na Smetanově nábřeží k SSZ Národní divadlo. Zajímavostí je, že jedno z rádií slouží i k dálkovému stavění výhybky (Prašný most od Hradčanské) a jedno bylo osazeno jako ověřovací (Ohrada od Krejcárku, do doby obnovy SSZ). Zařízení na ulici Komunardů je v pořadí desáté v Praze.
Aktualita
Úterý 7. dubna 2015, 07:22, přidal: MOp

První (půl)den provozu metra V.A s cestujícími. | 7. 4. 2015
Na velikonoční pondělí 6. dubna 2015 přichystal DPP pro Pražany pomlázku a slavnostně otevřel prodloužený úsek linky A vedoucí ze stanice Dejvická do stanice Nemocnice Motol. Jde o další nově otevřené stanice metra v Praze po sedmi letech. První práce na prodloužení linky A započaly v lednu 2010. Otevření stanic následovalo po 3týdenním ověřovacím provozu bez cestujících, během kterého byly otestovány kompletní technologické systémy ve stanicích i spojovacích tunelech. Během této doby také probíhaly kolaudace a poslední úpravy interiéru stanic. Zprovoznění nového úseku také předcházela více než měsíc trvající výměna informačního systému v pražské hromadné dopravě. Všechny stanice nového úseku, který měří 6,134 kilometrů, jsou bezbariérové.
Aktualita
Sobota 4. dubna 2015, 18:04, přidal: MOp

Poslední zatažení linky 2. | 3. 4. 2015
V pátek 3. dubna 2015 jsme se na nějakou dobu rozloučili s tramvajovou linkou č. 2. Zatažení posledního 8. pravidelného pořadí dvojky tvořeného vozem 7078 nastalo v 19:10.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 4. dubna 2015, 13:13, přidal: admin Petr

Holešovice hlásí kolejově hotovo. | 4.4.2015 Na ostrůvku zastávky Ortenovo náměstí bylo upraveno zábradlí. | 4.4.2015 Na ostrůvku zastávky Ortenovo náměstí bylo upraveno zábradlí. | 4.4.2015 Vídeňská zastávka Ortenovo náměstí. | 4.4.2015 Vídeňská zastávka U Průhonu. | 4.4.2015
V úterý 7. dubna bude obnoven provoz tramvají na zrekonstruované trati mezi křižovatkami Elektrárna Holešovice - Dělnická a na své trasy se tak vrací denní linky 12, 14, 24 a noční 54. Letošní rekonstrukce navázala na loňskou etapu okrajových úseků a je opět provedena metodou W-tram s asfaltovým krytem. Novinkou budou zastávky Ortenovo náměstí směr Dělnická a U Průhonu zřízené formou tzv.vídeňských zastávek. U zastávky Ortenovo náměstí směr Nádraží Holešovice došlo k úpravě zábradlí na ostrůvku (viz příspěvek z 18. března) a to nyní není umístěno v celé délce, ale pouze v okrajových částech. Doplněno je vodícími liniemi pro nevidomé.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 2. dubna 2015, 11:49, přidal: admin Petr

Trať v Klapkově ulici.
Po zprovoznění rekonstruované tratě v úseku Dělnická - Elektrárna Holešovice si v termínu 7.-12. dubna 2015 "odpočinou" koleje od tramvají v úseku Kobylisy - Ke Stírce. Linky 3 a 17 budou spojeny do jedné, linka 10 bude zrušena, zatímco linka 16 posílena provozováním dvojnásobného počtu spojů v úseku Nádraží Vysočany - Palmovka - Kotlářka. V úseku Kotlářka - Sídliště Řepy (s výjimkou období přepravní špičky, kdy zde pojede každý spoj) a v úseku Nádraží Vysočany - Lehovec bude provozována pouze polovina spojů. Náhradní dopravu zajistí linka 37 v úseku Vozovna Kobylisy - Sídliště Ďáblice. Podrobnější informace naleznete na stránkách organizátora a dopravce.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 2. dubna 2015, 11:21, přidal: admin Petr, námět: Michal Režný

Pomeranč v Holešovicích. | 1.4.2015
Když se někde objeví "Pomeranč", je naprosto jasné, že zahájení provozu na zrekonstruované trati je doslova na spadnutí...
Preference
Středa 1. dubna 2015, 10:53, přidal: admin Petr, námět: Grossák

SSZ 6.120 Evropská - Veleslavínská.
Na Evropské třídě přibyla další signalizace s preferencí tramvají. Po obnově bylo zprovozněno dynamické řízení na SSZ 6.120 Evropská - Veleslavínská. Preference je na křižovatce ve třífázovém řízení uplatňována prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a také předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze. Semafor má ovšem zásadní nedostatek: ve směru z centra nebyl dosud zrealizován vzdálený přihlašovací kontakt, takže část tramvají je zbytečně zdržena. Celá křižovatka prošla přestavbou v rámci výstavby metra V.A. Na Evropské se jedná o čtvrtou signalizaci s preferencí tramvají z celkem 15 řízených křižovatek. Detekce tramvají je přitom zřízena i na dalších sedmi semaforech, není ale dostatečně využívána.


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017