Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.8.2010

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení
1.7.-31.8.2010


Aktualita
Úterý 31. srpna 2010, 22:51, přidal: MOp

Co vše končí resp. se událo o posledním prázdninovém dnu..
Končí provizorní zastávka Vítězné náměstí v ulici Jugoslávských partyzánů, stejně jako odříznutí vozovny Vokovice a období metrolinky M36. | 31.08.2010 Kolaudací končí dvouměsíční výluka vozovny Motol a trati z Anděla do vozovny Motol. | 31.08.2010 Byly osazeny první návěsti S49 a konec S49. | 31.08.2010 Končí několikaměsíční odklon linky 8 po nábřeží (škoda :-) ). | 31.08.2010
Končí krátké provozní období metrolinky M20. | 31.08.2010 Končí vyhnanství vokovických vozů do jiných vozoven a po roce se otevírá i trať přes stanici metra Hradčanská. | 31.08.2010 Končí zastávka Vltavská pod magistrálou. | 31.08.2010 Končí NAD X-1 a NAD X-26, probíhá seznámení s tratí přes Hradčanskou a Prašný most. | 31.08.2010 Končí další panely bkv - tentokráte na trati Moráň - Albertov. | 30.08.2010
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 30. srpna 2010, 17:26, přidal: MOp

Vozy KT8D5RN2P ev.č. 9069 a 9083 s kolaudační komisí míří na provizorium Prašný most. Vozy KT8D5RN2P ev.č. 9069 a 9083 s kolaudační komisí na provizoriu Prašný most. Jak je z obrázku patrné jízdu komplikovali nedisciplinovaní řidiči.
Pondělí 30.08.2010 se neslo v duchu kolaudace tramvajové trati přes Hradčanskou, křižovatky Špejchar (na webu uvádíme jako Hradčanská) a provizoria na Prašném mostě (bez provizorní křižovatky Prašný most). Kolaudační komisi povozily vozy KT8D5RN2P ev.č. 9069 a 9083. V odpoledních hodinách se po trati již přemisťovaly ve Vokovicích přes léto uschované vozy do svých domovských vozoven.
Aktualita
Sobota 28. srpna 2010, 11:50, přidal: MOp

Renovace povrchů u zastávek Vltavská. | 27.08.2010
K čemu je zde naváděcí pruh ode zdi ke zdi? | 27.08.2010
Radní MČ Praha 7 se chtějí zavděčit svým voličům, a tak se soustředí na krášlení věcí, které jsou vidět. Mezi takové patří i rekultivace prostoru tramvajových zastávek u metra Vltavská. Notně omšelý asfalt zde mizí a nahrazuje jej zámková dlažba. O snaze ¨šít horkou jehlou¨ svědčí nevhodně umístěné prvky pro navádění slabozrakých a hlavně eliminace prvků nákladně vytvářených protipovodňových opatření, které místo na betonu budou uloženy na zámkové dlažbě ve štěrku.
Reklamní vozy
Pátek 27. srpna 2010, 10:41, přidal: MOp, námět: Tatík

Vůz 7116 v novém reklamním polepu Marketis. | 27.08.2010
V ulicích se od pátku 27.08.2010 prohání vůz 7116 v novém reklamním kabátě. Jedná se o inovovanou reklamu Marketis, která shodou okolností již na této soupravě dříve jezdila. Celopolepu tentokráte dominuje červená barva s bílým nápisem Rako na čele, levý bok vyplňuje bílozelená elipsa s nápisy na koupelnové centrum Marketis. K dispozici je pro fotografy dnes na 2.pořadí linky 36. Vlečný vůz 7117 zůstává v klasickém červenokrémovém nátěru.
Ostatní - kolejový brus
Čtvrtek 26. srpna 2010, 21:09, přidal: MOp

Brus při výkonu své práce ve Spálené. | 26.08.2010
Do Prahy zavítal po čase opět kolejový brus, tentokráte stroj ze Švýcarské produkce firmy V Meili AG, založený na typu nástavby VM 8000. Použit byl zatím jen na renovovaných svršcích (na Plzeňské a Spálené) pro vytvoření přesné geometrie. Zde je zachycen ve Spálené.
Aktualita
Čtvrtek 26. srpna 2010, 20:16, přidal: MOp

Poznáváte Spálenou ulici? Velkoplošné panely musely ustoupit, dnes Spálené vládne asfalt a pod ním skrytá pevná jízdní dráha w-tram. | 26.08.2010
Konec srpna přináší spoustu ověřovacích jízd a kolaudační martýria. Ve čtvrtek 26.8.2010 proběhla v odpoledních hodinách ověřovací jízda trakčního vedení také na trati vedené Národní a Spálenou ulicí. Při zkoušce se měřila klikatost troleje a funkčnost přestavníků výměn. Z důvodu pohybu značného množství chodců v uličním prostoru, dělníků a překažející stavební techniky se ve večerních hodinách jízda opakovala, tentokráte se zjištovaly účinky při dynamické jízdě - tedy jízdě provozní rychlostí, kterou nešlo odpoledne uskutečnit.
Aktualita
Čtvrtek 26. srpna 2010, 19:54, přidal: MOp

Doufejme ¨prototyp¨ návěsti Kolejnice S49, který nebude osazen..
Pražské tramvaje dnes měly možnost vidět na vlastní oči informační návěst ¨Kolejnice S49¨, která bude osazena před úseky tramvajových tratí tvořených bezžlábkovou kolejnicí S49. Za svou osobu musím bohužel poznamenat, že se toto řešení vůbec nepovedlo. Rozměry návěsti 500 x 500 mm ji činí bezkonkurenčně největší v současnosti a při představě mírného větru, který se do značky opře, bude pro své okolí nebezpečným prvkem. Nesmíme opomenout ani na dodatkovou šipku, která by dle předpisů měla udávat směr, ve kterém daná značka platí. A tak když se před vjezdem do smyčky Kotlářka objeví toto monstrum ještě s podvěšenou šipkou (dodatkové šipky není možné dávat z boku), bude pro pantografy projíždějících vozů opravdovou lahůdkou..
A jaké je doporučení pražských tramvají?
Upravit návěst na standardní rozměr 200x300 mm a změnit předpis tak, aby bylo možné dodatkovou šipku pro přímý směr umístit po pravé straně návěsti.
Vypravení
Čtvrtek 26. srpna 2010, 11:20, přidal: MOp, námět: Tatík

Vozovna Vokovice od počátku týdne celkem systematicky venčí na lince 36 dvojice tak, aby byly po skoro dvouměsíční pauze připraveny na poprázdninový zápřah na linkách. Klasické 36 reklamní dvojice BIVŠ, Delta pekárny, Pedigree či Baumatic tak vystřídaly stroje ev.č. 7108+7109, 7110+7111, 7168+7169, 7160+7161, 7176+7177, 7180+7181 nebo 7194+7195, na které celé léto padal prach. Dočkáme se i venčení uschovaných vozů z jiných vozoven? Co tak pěkně vyšperkovat soupravu 6938+6931? :-)
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 26. srpna 2010, 00:08, přidal: MOp

Ověřovací jízdu komplikovali neposlušní řidiči, či v tomto případě řidička, která zanechala svého plechového miláčka na kolejích. | 25.08.2010 Souběžná jízda pro ověření průjezdného průřezu v obloucích. Druhá souprava projíždí obloukem s odstupem tak, aby byl přední sloupek na úrovni středu prostředního článku. | 25.08.2010
Ve večerních hodinách probíhala zkušební ověřovací jízda v úseku Anděl - Kotlářka - Vozovna Motol. Jejím účelem bylo prověření průjezdného průřezu v obloucích (ověření že není nutno vyvěšovat zákazy potkávání), vztah vozidel a hran zastávkových ostrůvků a samozřejmě ověření funkčnosti přestavníků výměn, aby bylo vše připraveno na pozdější kolaudaci a proběhlo vše bez problémů.
Aktualita
Středa 25. srpna 2010, 23:24, přidal: MOp

Zámečníci opravují rozjezdovou výměnu v obratišti Kotlářka. | 25.08.2010
Součástí rekonstrukce tramvajové tratě Anděl - Řepy sice nebylo obratiště Kotlářka, přesto v obratišti došlo k revizi všech čepových výměn a trolejového vedení. Při revizi se uvolní čep, vyndá jazyk, očistí prostor výměny a následně se po usazení jazyka výměna osadí novým čepem. Následně se vše důkladně promaže.
Orientační a informační systémy
Středa 25. srpna 2010, 16:11, přidal: admin Petr

Označník zastávky přezdívaný mastodont
Mastodont v akci, aneb jak mor se nám po Praze začínají šířit nové označníky zastávek. Jejich nelíbivý, krabicoidní vzhled opravdu musel dát někomu hodně přemýšlení nad tím, jak vytvořit obr hnus velebnosti. Ostatně přezdívku mastodont již od dopraváků získaly velice rychle... Nový pár se objevil na Hradčanské
Ostatní
Středa 25. srpna 2010, 10:50, přidal: MOp

Pomeranč si vyzkoušel také zatravněnou trať mezi Špejcharem a Hradčanskou.
Zkušebně jeden snímeček.
Aktualita
Středa 25. srpna 2010, 09:35, přidal: MOp

Pomeranč při dynamické jízdě mezi Klamovkou a Kavalírkou v místě zvětšeného poloměru oblouku. Pomeranč při dynamické jízdě na Kavalírce brzdí kvůli překážce na kolejích. Maximální provozní rychlost a Hotel Golf.
Úterý byl jak již někdo na fóru uvedl pro pomeranč 5521 leteckým dnem. V dopoledních hodinách se pohyboval na Hradčanské, odpoledne se proháněl mezi Andělem, Kotlářkou a Vozovnou Motol. V přiložených snímcích je možno spatřit vůz při ¨dynamické¨ jízdě.
Ostatní
Úterý 24. srpna 2010, 14:43, přidal: MOp

Krátce po poledni na křižovatce Hloubětínská x Poděbradská došlo k nehodě OA vs. tram KT8D5RN2P ev.č.9060. Náraz byl tak silný, že tramvajový vůz po nehodě vykolejil. Vozidlo má poškozené čelo a celou levou bočnici předního článku.
Aktualita
Úterý 24. srpna 2010, 14:07, přidal: MOp

Pomeranč na Hradčanské. | 24.8.2010
Pomeranč na Hradčanské. | 24.8.2010
V úterý 24.8.2010 v dopoledních hodinách byla provedena ověřovací jízda vozem 5521 po nové trati přes zastávky Hradčanská, kolejovém provizoriu Prašný most a novém mostě přes železniční trať ve Svatovítské ulici. Cílem bylo měření klikatosti troleje a zkouška nových přestavníků na křižovatce Hradčanská, včetně předsazené výměny u stejnojmenných zastávek. Vzhledem k zjištění několika nedostatků se bude možná v následujících dnech akce opakovat.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 23. srpna 2010, 22:56, přidal: MOp

Navezená konstrukce rozvětvení křižovatky Lazarská od Spálené. | 23.8.2010
V pondělí 23.8.2010 probíhala v plném tempu výměna kolejové konstrukce na křižovatce Lazarská, přesněji vrcholu od Spálené. Již v průběhu pátku byla sejmuta dlažba v předmětném úseku, naplno se však práce rozeběhly až dnes. V dopoledních hodinách ¨Masňáci¨ vyřezali a vyndali původní konstrukci, v odpoledních hodinách ¨Groulíci¨ očistili staveniště, usadili výměny a rozvozili materiál pro další práce. Vše by se mělo stihnout do středy, tak si při případném focení pospěšte!
Ze zahraničí
Sobota 21. srpna 2010, 11:08, přidal: OMH

Chemnitz
OMH a DavidD zdraví z výletu do Chemnitzu, dříve Karl-Marx-Stadtu. Jako pohled posíláme, kromě autobusu Mercedes Benz Citaro, hlavu Karla Marxe a pomník uprostřed paneláku. Tentokrát to není fotka tramvaje, tohle byl silnější motiv:) Jinak časem dodáme fotky vč. tramvají české výroby.
Ostatní
Pátek 20. srpna 2010, 15:22, přidal: MOp

Již druhým dnem probíhá na Vítězném náměstí výměna stožárů trakčního vedení v kruhu na Vítězném náměstí. Zatímco již dříve (cca červen) byly vyměněny asi tři páry sloupů v krátkém návazném úseku v ulici Jugoslávských partyzánů, tentokráte se práce přesunuly přímo do kruhového objezdu. V současnosti se vyměnují 2 stožáry ve směru Svatovítská a 1 ve směru Evropská. Poslední zmiňovaný je již několik měsíců nahrazen mobilním trakčním stožárem, neboť jeho fyzický stav znemožňoval nesení trolejových převěsů. Během akce by mělo dojít i na jiné postavení stožárů v přímém směru. Jako bonus možná časem dojde i na odstranění sloupků a dalších artefaktů pro signalizaci čehosi.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Středa 18. srpna 2010, 16:47, přidal: OMH

Národní třída
Aktuální pohled do Spálené ulice, už je postavený, posunutý, tramvajový sloupek ve směru k Národnímu divadlu.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 10. srpna 2010, 01:10, přidal: MOp

První zadlážděný w-tram v Praze vzníká pod Májem
A je to tady! Mezi Májem a zastávkou Národní třída se rodí první metry zadlážděného w-tramu. Bohužel se jedná jen o tento malý kousek. Kéž by bylo takto vyšperkovaných tratí více!
Ze zahraničí
Neděle 8. srpna 2010, 10:20, přidal: OMH

Utrecht
Čtvrtým a posledním tramvajovým provozem v Nizozemí je Utrecht. Tím i končí tramvajové turné po Nizozemí:)
Ze zahraničí
Neděle 8. srpna 2010, 10:17, přidal: OMH

Amsterdam
Další zastávkou, nebo spíše stanicí na cestě byl Amsterdam.
Ostatní - máte zajímavou aktualitu?
Sobota 7. srpna 2010, 23:25, přidal: MOp

Důkaz akrobatického počínání fotoreportérů při výkonu své profese.
Sice opožděně, ale přesto přijdou. I tak by se daly nazvat fotografie lidí, kteří se zajímají o dopravu a nebojí se kontaktovat nás na redakčních emailech a pochlubit se se svým úlovkem či svým postřehem, který může být inspirující pro další aktualitu. Za všechny ohlasy děkujeme!
Nadále platí, máte-li zajímavou aktualitu, která by se dle Vás měla v rubrice Na znamení objevit či zde přímo chybí, pošlete nám její znění na některý z redakčních emailů (označník -> kontakt), bude-li to možné, aktualitu přidáme.
Ze zahraničí
Sobota 7. srpna 2010, 20:42, přidal: OMH

Den Haag
A co pozdrav od moře? :) Konečná linky 11 v Den Haagu (resp. Scheveningenu) na dosah pláže a moře.
Ze zahraničí
Sobota 7. srpna 2010, 20:38, přidal: OMH

Rotterdam
Vážení čtenáři, posílám Vám e-pohled z Rotterdamu, který byl jedním z několika měst tramvajového turné po Nizozemí. To, že časem bude fotek více, je jasné:)
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 6. srpna 2010, 18:05, přidal: MOp

Rekonstrukce tramvajové tratě v úseku Anděl - Tomáškova | 05.08.2010 Někteří pracovníci pracují s dobrou náladou. Na snímku jsou viditelné nahodile umisťované betonové pražce. | 05.08.2010 Rampička na nových lávkách si zaslouží jedničku s hvězdičkou! | 05.08.2010
I na Andělu stavební činnost neutichá a práce se plynule přesunuly do závěrečné etapy. V té je opravován úsek od křižovatky Plzeňské s Radlickou po křižovatku s ulicí Tomáškova. Celý úsek je již bez panelů bkv, probíhá intenzivní instalace w-tramu na přejezdu Plzeňská x Mozartova tak, aby mohl být po víkendu otevřen pro automobilovou dopravu. Také tento úsek wtramu je něčím nový a zajímavý - v nepravidelných intervalech je zde uložen betonový pražec. Důvod výskytu je zachování správného převýšení ve směrově i sklonově náročných podmínkách a jako druhotný efekt i zachování rozchodu. Pozorný PrTkař si dále na snímcích všimne nových samodělných nájezdových rampiček na pochozí lávky, díky čemuž se stávají 100% bezbariérové. Velice chválíme!
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 6. srpna 2010, 17:35, přidal: MOp

Rekonstrukce tramvajové tratě ve Spálené | 05.08.2010 Rekonstrukce tramvajové tratě v Národní | 05.08.2010 Rekonstrukce tramvajové tratě v Národní | 05.08.2010
Zdárně pokračují rekonstrukční práce v centrální části města v ulicích Národní a Spálená. Ve Spálené ulici je již dokončená pláň zemního tělesa v celé délce, usazené jsou i betonové ¨L¨ prefabrikáty tvořící odhlučněný svršek. Okolo zastávek Národní třída je již usazená kolejová konstrukce tvořená technologií w-tram částečně zabetonována. Oproti ostatním dosud opraveným úsekům se zde do podkladního betonu vkládají ocelové výztuže (kari sítě) mající za úkol zpevnit tuto monolitickou desku. Staveniště v Národní hlásí po ulici Mikulandskou vybetonováno, před budovou zhotovitele pak probíhá fixace konstrukce na odhlučněné těleso a u Národního divadla se teprve připravuje podkladní pláň.
Vypravení
Pátek 6. srpna 2010, 16:32, přidal: MOp

Vůz ev.č. 8724 se stal prvním exemplářem vozu T6A5 se spřáhlem typu pražská hlava na zadním čele.
V provozu se již několik dní pohybuje vůz T6A5 ev.č.8724. Na tom by nebylo vcelku nic zvláštního, pakliže by se nejednalo o první vůz T6A5 vybavený zadním spřáhlem s tzv. pražskou hlavou. V ulicích se již od dubna pohybují 3 vozy T6A5 vybavené spřáhlem s pražskou hlavou (8712, 8736 a 8739). Doposud se však vždy jednalo o čelní spřáhlo. Stejně jako jeho předchůdci má i tento vůz spřáhlo doplněno o miniaturní kryt a na opačném konci vozu je nadále zachováno původní automatické spřáhlo Sécheron.
Ostatní - Praha Čakovice
Neděle 1. srpna 2010, 12:59, přidal: OMH

Praha Čakovice
Nedávno jsem objevil jeden opuštěný železniční přechod vybavený signalizací a šikanou proti zbrklému přebíhání. Nacházíme se poblíž železniční stanice Praha Čakovice. S postupem let však přecházející lid ztratil trpělivost chodit šikanou, až šikana zcela zarostla a vedle ní se \"vyrobila\" široká cestička. Pro upřesnění jde o přechod P2657 :)
Ze zahraničí
Sobota 31. července 2010, 23:28, přidal: MOp

Ojetá, přesto nezdevastovaná hluboká srdcovka.
Siroké kolo užívaní v Kolíně nad Rýnem.
Tým Preferencí pražských tramvají zdraví z Kolína nad Rýnem do Prahy! Velice se přimlouváme za urychlení programu výměny kol v projektu kolo kolejnice a jeho případnému dalšímu pokračování. (specialní pozdrav zasilame JDCT :-)). Zdejší vozy disponují obručemi šířky cca 12Omm a je to na komfortu jízdy a kvalitě svršku více než znát (v pozitivnim slova smyslu). Jízda je v křížení neslyšná, navíc se ukázkově ojíždí srdcovky, jak můžete vidět na přiložené fotografii.
Aktualita
Pátek 30. července 2010, 18:37, přidal: OMH

Myslíkova
Již pár dní se nově zrekonstruovanou ulicí Myslíkova prohání obousměrně linka 14.
Aktualita
Čtvrtek 29. července 2010, 15:46, přidal: MOp

Rassostav zadlažduje prostý oblouk Hládkov.
Nový oblouk má vzhledem k místním podmínkám stejně hroznou geometrii jako původní odbočení, což je patrné z přiložené fotografie.
Aktualita
Čtvrtek 29. července 2010, 01:33, přidal: MOp

Likvidace výměny na Hládkově. | 28.7.2010 Likvidace výměny na Hládkově. | 28.7.2010 Likvidace výměny na Hládkově. | 28.7.2010 Likvidace výměny na Hládkově. | 28.7.2010 Srovnání nové vrtule s těmi, které držely konstrukci na svém místě. | 28.7.2010
V průběhu noci z úterý na středu 29.července 2010 byla nahrazena čepová rozjezdová výhybka Hládkov prostým obloukem do stejnojmenné ulice. Důvodem je dlouhodobá uzavírka tratě přes Hládkov vyvolaná stavbou městského okruhu. Výměna byla vzhledem ke stáří konstrukce a nemožnosti uvolnit upevňovadla zdlouhavá, situaci navíc dále komplikoval výpadek veřejného osvětlení v místě opravy.
Ostatní - Ach ty označníky
Úterý 27. července 2010, 21:07, přidal: admin Petr

Linka 8 neví kudy dál
Člověk by řekl, že ho opravdu již nic nepřekvapí a ono zase jo... Tak kam ta 8 na Dlouhé třídě vlastně jede? Já vážně nevím, ale pokud bych jako řidič stihl nasekat tolik "bot" už bych byl vynesen v zubech....
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 27. července 2010, 20:33, přidal: OMH

Hradčanská
Také práce na tramvajové trati postoupily dál a již je patrná dlouhá rozjezdová výhybka ke křižovatce s ulici Badeniho.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 27. července 2010, 20:29, přidal: OMH

Hradčanská
Na Hradčanské se nám již klube první vstup do metra.
Ostatní - Masarykovo nádraží
Pondělí 26. července 2010, 09:45, přidal: admin Petr

Noční pětka
Zřejmě se nám blíží systém ve dne provozovaných nočních linek, pouze s denním číslem. Jak jinak si vysvětlitl, že pětka je prostě noční linkou? Není toho už vážně moc? :-(
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 25. července 2010, 13:03, přidal: MOp

Rekonstrukce 1x6 křižovatky Anděl.
Rekonstrukce 1x6 křižovatky Anděl.
A nyní i trochu obrazmo k rekonstrukci vrcholu křižovatky Anděl ve směru Štefánikova.
Již v průběhu pátečního dne byla sejmuta za provozu dlažba, což značne usnadnilo a urychlilo prostou výměnu kolejové konstrukce během víkendové výluky. Během pátečního večera byla původní kolejová konstrukce vyjmuta a očištěny podkladní vrstvy. V sobotu pak probíhala samotná pokládka nové konstrukce. Tu tvoří nově blokové výměny, rozjezdová výměna obsahuje systém s přestavníkem a kontrolními táhly VSP-1-K.
Orientační a informační systémy
Neděle 25. července 2010, 10:26, přidal: MOp

Zmetek na infostojanu nástupiště metra Dejvická.
Výstupní zastávka Anděl na Arbesově náměstí.
Informační materiáy ze záhadného důvodu selhaly při této etapě snad úplně. Na nástupišti metra Dejvická viselo v sobotu výlukové schema pro etapu od 23.7 do 1.8., přičemž hlásalo uzavření Spálené a Národní, nikoliv však už probíhající uzavírku Štefánikovy na Andělu, se zavedením náhradní autobusové dopravy X-20. I informační kiosek s idosem se tvářil, že žádná výluka na Andělu není. Pozastavme se ještě chvíli u náhradní dopravy - pouze na provizorních označnících zastávek X-20 byla informace o výluce, veškeré označníky v okolí Újezda užívané společně s tramvajovou dopravou naopak sveřepě hlásaly, že se vlastně žádná výluka neděje a tramvaje jezdí tak, jak mají jezdit od 26. července. Najít jakoukoliv nástupní zastávku X-20 na Újezdě byl pro mnohé z nich velký oříšek. A když už již zastávku našli i ti, kteří cestovali z Arbesova náměstí ve směru k Andělu, jaké bylo jejích překvapení a rozčarování, když ihned po přejetí křižovatky s Kartouzskou následovala konečná zastávka. TENTOKRATE SE VYLUKA OPET PODARILA!
Ostatní - Někomu asi hrabe...
Sobota 24. července 2010, 22:02, přidal: admin Petr

Tak kam jede asi linka 16? Přímo, vpravo? A ta 14? Proč tu nemá jízdní řád? A od kdy je tu šestka ve standardní trase? Proč je 53 denní linkou? Odkdy tady jezdí 16 a 52 výlukovou trasou? Po 16 ani vidu, ani slechu... Vážně jede 16 přímo?
Když začala série prázdninových výluk, byl to právě server Pražské tramvaje, který upozornil na až neskutečné množství chyb, které se objevily na označnících zastávek. Poměrně velké množství se jich muselo následně předelávat. Bohužel, lidé, kteří označníky tvoří se ze svých chyb vůbec nepoučili a předvádějí čím dál tím větší kopance. Je to smutné a tristní. Již v pátek 23. července tak byly na svých místech označníky platné od 26. července. I když o jejich platnosti by se vcelku dalo uvažovat. Na KARLOVĚ NÁMĚSTÍ tak cestujícím tvrdíme, že linka 16 zvládá být schizofrení. Některé vlaky jedou rovně, jiné vpravo. Správně je ale jen vpravo. Linka 6 zde není označena jako ve výlukové trase. A 14 by tudy asi jezdit neměla, pokud to zvládá zároveň Myslíkovou ulicí... V zastávce MORÁŇ je linka 53 označena jako denní. Na PALACKÉHO NÁMĚSTÍ do centra jsou linky 16 a 52 označeny jako ve výlukové trase, v opačném směru posíláme linku 16 po pravidelné trase na Zborovskou, a že odbočuje směrem k Nádraží Braník jaksi neřešíme. Na nábřežních zastávkách jsme pak na linku 16 asi zapomněli, i když... Přece jezdí na Zborovskou, že? A to je jen šest označníků mezi třemi křižovatkami... Poučí se konečně někdo? :-(
Vypravení
Čtvrtek 22. července 2010, 17:07, přidal: OMH

Vozovna Pankrác a KT8D5 9004, 9034
Při letošních výlukách se dočkala vozidel KT8D5 i linka 18. Při jejím odklonu přes Jiráskovo nábř. tomu nestojí nic v cestě. Pro fotografy jsou vypraveny vskutku ideálně, na 1. a 2. pořadí, která jezdí až do noci. Byl by hřích tyto vozy nevyfotit např. v konečné zastávce Vozovna Pankrác, kde stojí pěkně vedle sebe.
Ostatní
Úterý 20. července 2010, 23:43, přidal: MOp

Od Karlova náměstí se na druhý pokus povedlo nainstalovat správnou výměnu.  :-)
V kolejové síti se již podruhé objevila ¨nečím¨ zvláštní výměna. Na křižovatce Myslíkova se ve větvi od Karlova náměstí nachází rozjezdová výměna s pružnými jazyky, uzamykatelná, se signalizační lampou, avšak s ručním stavěním vlakové cesty, jelikož neobsahuje elektromagnetický přestavník. Její označení je U02. První svého druhu je instalována na severním vjezdu do vozovny Strašnice, avšak tam se nachází v blokovém provedení.
Aktualita
Sobota 17. července 2010, 16:12, přidal: MOp

Již jen torzo účastníků na společné fotografii.
Dnes bylo možné na pražských tratích spatřit zcela mimořádně muzejní vůz T3 ev.č. 6102 na smluvní jízdě. Náš PrTkařský kolega se tak rozhodl zpětně oslavit své kulaté narozeniny. Ještě jednou blahopřejeme a děkujeme za svezení pane Absolute!
Ze zahraničí
Sobota 17. července 2010, 12:55, přidal: OMH

Erfurt
Vážení čtenáři, posíláme (OMH a DavidD) Vám e-pohled z Erfurtu, města, kde se prohání posledních 12 českých vozů KT4D. Během naší návštěvy jsme viděli v provozu 9 vozů, a to v kombinaci 3x soupravu KT4D+KT4D a 1x soupravu KT4D+KT4D+KT4D. Fotogalerie s popisky se tu časem objeví.
Aktualita
Středa 14. července 2010, 22:49, přidal: MOp

Zneplatněné radiové ovládání na Smíchovském nádraží.
V minulých dnech došlo na vjezdu do obratiště Smíchovské nádraží ve směru dc k mimořádné události. Vlak jedoucí do centra si to namířil zpět do obratiště a potkal protijedoucí vůz KT. Dráteníci se s mimořádnou událostí vypořádali po svém - místo pouhého odpojení přijímače radiového signálu za současného zachování provozu návěstidla (z důvodu kontroly uzamčení výhybky), osadili návěstidlo výhybky zneplatnujícím bílým křížem a odpojili radiové ovládání úplně...
Nehoda - provozní mimořádnost
Středa 14. července 2010, 20:11, přidal: Mr.Cross

Zborcený pantograf na voze T6A5 ev.č.8721
Ke zborcení pantografu došlo dnes v odpoledních honicáh poblíž křižovatky Anděl na voze T6A5 ev.č.8721
Rekonstrukce tramvajové tratě
Středa 14. července 2010, 20:10, přidal: admin Petr

Pražce na Hradčanské
V prostoru mezi vznikajícími zastávkami Hradčanská a křižovatkou s Badeniho ulicí byly dnes uloženy pražce. Železobetonové v místě koleje z centra, dřevěné v místě rozjezdové splítky do centry.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 12. července 2010, 23:39, přidal: MOp

Prostá výměna části kolejové konstrukce Lazarská.
V pondělí 12.července započala prostá výměna kolejové konstrukce křižovatky Lazarská. V první etapě se jedná o část konstrukce přiléhající k právě rekonstruované části křižovatky Myslíkova před budovou soudu. Konstrukce leží na třech typech pražců - rozjezdová výměna se nachází na dřevěných pražcích, sjezdová výměna včetně křížení na betonových drážkovaných pražcích a pravý oblouk do Lazarské je na betonových pražcích.
Ostatní - Pohoda v kabině T3rp
Pondělí 12. července 2010, 20:30, přidal: Mr.Cross

Pracovní pohoda řidiče tramvaje...
Taková byla služba v kabině T3R.P v neděli kolem poledního. Vzal jsem s sebou teploměr, ale když se teplota dostala na hodnotu 57,8, tak displej začal černat a bylo po měření... :-) Prostě pohodová směna...
Nehoda - provozní mimořádnost
Neděle 11. července 2010, 22:32, přidal: MOp

Vzedmutá kolejnice včetně panelu bkv na Hlávkově mostě. Vzedmutá kolejnice včetně panelu bkv na Hlávkově mostě. Vzedmutá kolejnice včetně panelu bkv na Hlávkově mostě. Vzedmutá kolejnice včetně panelu bkv na Hlávkově mostě.
Ať žijí vedra! Vlivem rostoucích teplot dochází k roztahování kovových předmětů, obzvláště pak kolejnic B1 ve velkoplošných panelech BKV. K jednomu takovému vzdutí došlo v neděli 11. července na předpolí Hlávkova mostu, v místě sjezdu do podjezdu Těšnov. Jelikož vzduté kolejnice v pryži dobře držely, došlo vlivem teplotní roztažnosti k vyzvednutí také několika panelů v délce cca 5 metrů.
Vypravení
Sobota 10. července 2010, 13:10, přidal: MOp

Zvláštní linka 43 přijíždí ve večerních hodinách do zastávky Královský Letohrádek.
V pátek 9.7.2010 bylo možné ve městě spatřit zvláštní linky, které sloužily účastníkům Mistrovství světa klubů v ultimate frisbee (WUCC 2010). Linka 42 jezdila v trase Kubánské náměstí - Dvorce a linka 43 v trase Malovanka - Dvorce. Linky byly provozovány v soupravách v období cca 17:00 - 2:30 hodin v jednotném intervalu 15 minut. Spoje stavěly pro výstup a nástup pouze ve svých koncových zastávkách, v ostatních zastavovaly pouze kvůli nutnosti dodržet ustanovení D1/2. Na spoje byly vyslány soupravy pouze s digitálními orientacemi ze všech provozních vozoven. Provoz obou zmíněných linek platil pořadatel akce.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 10. července 2010, 12:02, přidal: MOp

Šipky označují chyby v konstrukci. Šipky označují chyby v konstrukci. Detail prosoustruženého náběhového žlábku.
Následující snímky snad ani nepotřebují komentář. Na nově zřizované kolejové konstrukci na Andělu se na několika místech vyskytuje v bodě styku dvou různých částí kolejové konstrukce skoková změna mezi hlubokým a mělkým žlábkem, vzniklá vysoustružením náběhových přechodů z mělkého na hluboký žlábek.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 10. července 2010, 11:51, přidal: MOp

Podbíječku Hans Wendel z Drážďan všichni známe. Podbíječka firmy Leonhard Weiss pracuje mezi zastávkami Krematorium Motol a Hlušičkova.
V předchozích dnech bylo možné spatřit v Praze najednou dvě pracující podbíječky. Jedna z nich je v majetku firmy Hans Wendel, a často ji můžeme spatřit při rekonstrukcích tramvajových tratí v Praze (viz patřičný článek na páteři). Ve čtvrtek ji bylo možné spatřit na Blatinách a v pátek na Karlově náměstí. Druhá patří firmě Leonhard Weiss a je známa spíše fanouškům železnice, jelikož se pravidelně objevovala na koridorových tratích. Ta pracuje v okolí zastávek Hlušičkova. Obě podbíječky jsou typu Plasser & Theurer 08-275 ZW, najdou se však na nich odlišnosti typu jiné blinkry, výbava atd.
Ostatní
Pondělí 5. července 2010, 21:00, přidal: admin Petr

Autojeřáb v akci Chudák trolejové vedení Autojeřáb v akci
I mistři tesaři se mohou poměrně hodně utnout. Při snášení velkoplošných panelů BKV u vozovny Motol autojeřáb hodně zápasil s převěsem trolejového vedení, na němž je u vozovny Motol umístěn napájení bod... :-)Převěs se tak otřásal a natřásal vždy ve chvíli, když do něj rameno jeřábu uhodilo. Dělníci jednotky Dopravní cesta Tramvaje v pracující s autojeřábem v prostorově podstatně stíženějších podmínkách křižovatky Anděl umí svou práci jednoznačně na jedničku s hvězdičkou!
Ostatní - Demolice mostu
Pondělí 5. července 2010, 20:27, přidal: admin Petr

Demolice mostu ve Svatovítské ulici
Demolice mostu ve Svatovítské ulici
Během ulynulých dnů proběhla demolice železobetonového mostu převádějícího přes železniční trať Svatovítskou ulici. Krom pilířů z kyklopského zdiva již v neděli jak poslední mohykán na místě stálo torzo zábradlí.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 5. července 2010, 20:19, přidal: admin Petr

Poslední zbytek tramvajové tratě u mostu přes železniční trať ve Svatovítské ulici v původní poloze
Poslední zbytek tramvajové tratě u mostu přes železniční trať ve Svatovítské ulici v původní poloze
Poslední zbytek tramvajové tratě u mostu přes železniční trať ve Svatovítské ulici v původní poloze
Z tramvajové tratě ve Svatovítské ulici mezi mostem přes železniční trať a křižovatkou Prašný most již zbylo posledních pár BKV mohykánů s kolejnicí B1.
Ostatní - Kinobus
Pátek 2. července 2010, 16:31, přidal: OMH

Dopravní podnik provozuje jako doplňkovou službu klientům Kinobus. Tento Kinobus během letních měsíců navštíví několik lokalit v Praze a okolí, na každé zastávce zůstává 3-4 dny. Díky tomu se tato událost v místě konání významně rozkřikne. Jednou ze zastávek byly Letňany, odkud pochází i fotografie. Princip stěny s plátnem funguje na principu nafukovacího hradu.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 2. července 2010, 00:02, přidal: MOp

Po odfrézování se objevily výplňové panely. Vytěžené výplňové panely. Likvidace výplňových panelů.
V úseku tramvajové trati mezi křižovatkou Anděl a křižovatkou Radlická x Plzeňská probíhá likvidace původního tramvajového tělesa. Bystrý pozorovatel zde může spatřit jednu zajímavost - konstrukci tratě na pražcích s lehkým zákrytem pomocí prefabrikovaných výplňových panelů. Prefabrikáty byly položeny na pražce a na nich proveden jen v několika málo vrstvách lehký asfaltový zákryt.
Orientační a informační systémy
Čtvrtek 1. července 2010, 23:54, přidal: MOp

Informace o výluce Myslíkova x Spálená chybí, zatímco Řepy zde máme.. Informace o výluce Myslíkova x Spálená chybí, zatímco Řepy zde máme..
S novou etapou rekonstrukcí přicházejí i nové informační materiály. Nutno poznamenat, že tentokráte si daly patřičné složky záležet a informační materiály jsou výrazně lepší než před započetím první etapy. Přesto si dovolím upozornit na jednu pro mne nepochopitelnou věc - proč je na zastávce Bílá Labuť dc vystavena informace o tramvajové výluce do Řep, ale informace týkající se výluky linek 3,14 a 24 (křižovatka Myslíkova x Spálená), kterou zmíněné linky projíždějí chybí?


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017